350 gr. ris (tørvægt)


Don Mega
 Share

Recommended Posts

Jeg har 350 g ris fordelt over 2 måltider imens jeg er på arbejde. Er man i stand til at forbrænde disse hvis man træner således?

Cykler 6 km til arbejde

Træner ST i 1½ time + 20 min på cykel m. puls på ca. 140

Cykler 6 km hjem.

Jeg ved godt at det afhænger af forbræningsevne (og resten af det man spiser, men det har jeg styr på) men kan det lade sig gøre generelt set

Link to comment
Share on other sites

Nu skal det siges at jeg spiser 3 måltider på arbejde... så jeg skulle da ikke mene at det var for meget.

Desuden har jeg en en høj forbrænding og er næsten sikker på at jeg kan forbrænde det. Normalt spiser jeg dog kartofler til frokost... og det giver jo nogen helt andre tal kan man sige, dog spiser jeg stadigcæk 100 gr tilberedte ris til mit mellemmåltid, men det er marginaler

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes måske også det er lidt vildt med 1250 kcal udelukkende fra ris Jeg ved ikke hvormange % af dit samlede energi behov det svarer til men for mig ville det svare til ca 50%...

Det er en god ide med kartofler en gang i mellem. Der er 83 kcal i 100 g. karftofler og 369kcal i 100g ris. Du kan altså spise mere end 400 gram karftofler eller 100g ris. Gæt selv hvad der mætter mest ;)

Er det tilberedte 350g eller er det 350g tørre ris? Der er jo verden til forskel, idet at næringsindholdet er pr. tørvare, men risene suger jo en masse vand. Jeg tror ikke det er helt utænkeligt at risene suger min. 2 gange sin egen vægt i vand. Vand er jo som bekendt gratis i kostregnskabet, og under antagelse af 1 del ris 2 dele vand (dvs. du smider 100g. ris i gryden, og når de er færdige har du 300 gram) skal du dividere næringsindholdet med 3.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share