Ny HST Cyklus


sune18
 Share

Recommended Posts

Skal inden ret længe til at starte min nr. 2 HST cyklus.

Lige nogle spørgsmål, som skal hjælpe mig til det endelige program.

Foreløbigt udkast:

sæt 5rm

Deathlift 1 (145kg)

Squat 1 (100kg

Standing calf extensions 2 (120)

Bench Press 2 (85)

Flyes (18-20) (kombineret med military press(30kg)) eller Incline Dumbell Press (38kg) (komb. med lateral raises(16kg)).. Hvad siger i?

Narrow Bench Press 2 (70kg)

Pulldown Wide 2 (90kg)

Bent over Barbell Rows 2 (75kg)

Biceps Curl Dumbell 2 (22kg)

Seated Crunces (i maskine, som gør det noget lettere med progressionen) 2 (70kg)

Hvad siger i lyder det okay, og kan jeg køre 2 sæt i alle undtagen død og squat?

Ydermere kan jeg udover mine HST cykluser arbejde på noget Dips og Chinups, er ikke stærk nok til at begynde at arbejde med progression i disse øvelser endnu. Er det derfor ok at træne dem, eller vil det overstimulere min triceps og ryg/bicep muskler..?

Derudover overvejer jeg lidt hvordan ugerne skal se ud med hensyn til reps...

Har tænkt på at køre en uge med 15,13,11,9,7,5,5ext og 5ext.. Dette gøres for ikke at køre alt for meget og for lang tid med for "megen submaksimal vækst", eller skal jeg holde mig til 15,10 og 5 (vil ha´15 med på grund af lidt ledsmerter for nyelig)..

Håber der kommer nogle konstruktive forslag.

Har ydermere skrevet min ca. 5rm på øvelserne, så hvis nogen har lyst til at smide deres forslag til mit program ud, kan de gøre det!! eller på min mail: [email protected]

mvh Sune

Link to comment
Share on other sites

Synes det ser meget fornuftigt ud, og mht valget mellem military og lateral, så kommer det nok an på hvor dine skuldre mangler mest... Hvis det er den midterste deltoid der er svagest, så vælg lateral, hvis det er den forreste der trænger til masse, så vælg mili.

Mht. reps, så kunne det da være meget sjovt med et mere kontinuert fald i reps, som du har foreslået. Er ihvertfald interesseret i dine erfaringer med dette i forhold til standard, hvis du prøver det.

Jeg kører selv chin ups uden for HST, men har så heller ikke noget pulldown med i programmet, men jeg fokuserer heller ikk så meget på min ryg i denne omgang. Du kunne vælge at tage et enkelt sæt pulldown og narrow benchpress istedet for to, så skulle det ihvertfald være muligt. Eller også bare prøve og se, hvis det blir for hårdt, så kan du altid droppe øvelserne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share