Ondt i hoften


ZooLander
 Share

Recommended Posts

Ligner at det er i overgangen til tractussenen, åltså der hvor bl.a. glut mav trækker..

Det er noget svært at sige noget ud fra dine billeder - kan du mærke stedet hvor det gør ondt med fingrene??

Gør det også ondt uden vægt?

Hvad hvis du samler benene en anelse?

Link to comment
Share on other sites

Ligner at det er i overgangen til tractussenen, åltså der hvor bl.a. glut mav trækker..

Det er noget svært at sige noget ud fra dine billeder - kan du mærke stedet hvor det gør ondt med fingrene??

Ja, men det er svært at forklare præcis hvor!
Gør det også ondt uden vægt?

Nej egentligt ikke. Men når der kommer vægt på jeg kun kan klare 6 reps af begynder det at gøre ondt og jeg bliver øm dagen efter (ikke bare i en muskel)

Hvad hvis du samler benene en anelse?

Tror ikke det gør den store forskel.

Det gør ondt i benet når jeg drejer det.

Edited by ZooLander
Link to comment
Share on other sites

Jeg har nødagtig samme problem som dig, jeg får/fik også ondt ved squat og dødløft, det der hjælper for mig, er at jeg stod med en lidt bredere fodstilling i squat, og nu mærker jeg næsten ikke til det under træning mere, det kommer en gang imellem, men hvis jeg vrider lidt i hoften så kan jeg straks mærke det... Men jeg kan desværre ikke hjælpe med hvad det er, det ville jeg også gerne vide!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nødagtig samme problem som dig, jeg får/fik også ondt ved squat og dødløft, det der hjælper for mig, er at jeg stod med en lidt bredere fodstilling i squat, og nu mærker jeg næsten ikke til det under træning mere, det kommer en gang imellem, men hvis jeg vrider lidt i hoften så kan jeg straks mærke det... 
Jeg vil prøve med en bredere fodstilling og se om det hjælper.
Men jeg kan desværre ikke hjælpe med hvad det er, det ville jeg også gerne vide!

Det føles nærmest som 2 knogler (lår og hofte) "smutter". Altså glider op af hinanden. Lidt kryptisk forklaret <_<

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft samme problem, og det er et teknikproblem.

I mit tilfælde kommer det af, at jeg laver et lille vrid i hoften på vej ned. Det er ikke specielt meget, men det er noget der kan mærkes senere hen som en smerte på samme sted som du beskriver.

Prøv at lægge mærke til om ikke du laver et lille svaj til den ene side, når du squatter ned. Hvis du gør det, så kan man forsøge at lade være med at gøre det, og så stopper balladen. Jeg har spekuleret over, om det måske kan skyldes at det ene ben er en anelse kortere end det andet, men jeg ved ikke lige hvordan man kan få det målt på en pålidelig måde?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft samme problem, og det er et teknikproblem.

I mit tilfælde kommer det af, at jeg laver et lille vrid i hoften på vej ned. Det er ikke specielt meget, men det er noget der kan mærkes senere hen som en smerte på samme sted som du beskriver.

Prøv at lægge mærke til om ikke du laver et lille svaj til den ene side, når du squatter ned. Hvis du gør det, så kan man forsøge at lade være med at gøre det, og så stopper balladen.

Det tror jeg faktisk jeg gør. Jeg skal ind og squatte om 30 min. så vil jeg lige kontrollere det :)
Jeg har spekuleret over, om det måske kan skyldes at det ene ben er en anelse kortere end det andet, men jeg ved ikke lige hvordan man kan få det målt på en pålidelig måde?

Ved jeg heller ikke. Men jeg har da mistanke til du har ret. Tror mit venstre ben er en lille smule længere end det højre, men det er kun mm vi snakker om.

Link to comment
Share on other sites

Så er det måske ikke benlængde men noget andet biomekanisk som gør, at man sætter sig lidt skævt ned i squat, hvilket giver et lille vrid i hoften.

Jeg kunne have en lille mistanke om at det er ryggen som postitioneres en anelse skævt, hvilket gør at stangen ikke ligger helt "lige" (Set oppefra). Når man så sætter sig ned bliver man nødt til at vride lidt i hoften for at kompensere for ryggens skæve position?

Link to comment
Share on other sites

Tja måske... Jeg fandt ud af i går at jeg får ondt når jeg køre tung squat dvs. 100 kg x 6 reps. Men mærker intet hvis jeg kører med 80-90 kg. Så i fremtiden må jeg køre flere reps med lavere vægt for at undgå smerten. Så håber jeg på at arbejde mig op på 100 kg igen uden smerter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share