Bicepstræning!!!


devito
 Share

Recommended Posts

Når jeg har trænet biceps har jeg altid kørt begge arme på en gang(i de øvelser det var muligt),også selvom det var med håndvægte.

Og siden jeg står stille med min arm-vækst ville jeg høre om der var nogen der havde en ide om at det har betydning om du tager en arm ad gangen eller kører dem samtidig......?

Kan ikke huske om jeg har postet noget lignende,men hvis der er nogen der ku smide et link til en lignende tråd ville det bare hver fjong :)

Devito

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at man kan løfte mere hvis man tager en øvelse af gangen, så prøv det i stedet, da det måske kan hjælpe lidt at du måske kan køre tungere. Men hvor mange øvelser og sæt tager du til biceps og hvor tit træner du den, for det kan sagtens være du træner den for meget. Angående din arms vækst skal du jo huske på at triceps udgør en stor del af den, så det kan også være der den halter.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til.......

lige nu kører jeg 3*8

og biceps træner jeg sammen med ryg, det bliver til 2 eller 3 gange om ugen afhængigt at hvordan mit split bliver fordelt..

kører et 2split program med træk og stræk muskler......

lige nu kører jeg

hammer

sup. på bæng i 2'et hak

med lige stang

og isolation curl*(en arm ad gangen)

i'm fully aware at biceps ik udgør så meget at overarmen(mener faktisk også at have postet noget med biceps og arm.str) men jeg er tilfreds med triceps,sådan da :tongue: men biceps er overhovedet ikke hva jeg vil ha den skal være...

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til.......

Jo tak! :bigsmile:

Nu skal du jo huske på at ryg øvelser også går i biceps. Og hvis jeg har forstået dig ret så kører du 3 øvelser til biceps på samme dag, personligt synes jeg selv det er en del. Jeg ville måske prøve bare at køre 1-2 øvelser til biceps istedet, da det måske er fordi du træner den for meget.

Link to comment
Share on other sites

Nu skal du jo huske på at ryg øvelser også går i biceps.

er netop derfor jeg kører dem samme dag...

så kan biceps jo også slappe 100% af på den anden split dag!

og efter en mega god biceps dag i onsdag kørte det bare skidt lørdag... ku godt være jeg overtræner lidt, sku måske prøve at sprænge over ren biceps træning et par gange.

Devito

Link to comment
Share on other sites

Kan personligt bedst lide at træne biceps én og én - altså med DB's. Så træner jeg først x antal reps på venstre arm og derefter det samme antal reps på højre arm. På denne måde synes jeg bedst man får mest muligt ud af biceps. Når jeg træner skiftevis ml. venstre og højre i et sæt synes jeg at man når at slappe af ml. reps'ne på hver arm - der kommer en lille pause i bundpositionen hvor biceps ikke er spændt.

Link to comment
Share on other sites

>devito< Jeg lærte fornylig en ny teknik til Preacher curls. Nu ved jeg ikke hvordan du udfører den, om du allerede bruger den teknik jeg lige har lært eller hvad, men anyways, jeg synes den er fjong. B)

I stedet for, som de fleste, at sætte sig ned og lægge armene op på "puden", og så træne derudaf kan man gøre således:

Lad være med at sætte dig helt ned, koncentrer om kun at røre puden med albuerne. Når du sænker stangen trækker du kroppen tilbage, eller læner dig en smule tilbage, så du på den måde for et godt stræk på biceps. Når du udfører den koncentriske del, trækker derimod kroppen indover stangen. Stangen skal op og røre hagen.

Det er svært at få en forståelse af teknikken, så den kan udføres korrekt, når der ikke er en til at instruere samtidig, men håber det kan give lidt hjæp.

Vægten skal nok lidt ned, men det er kun lige i starten.

Summa sumarum, så kan teknikken og koncentrationen om hver øvelse gøre underværker. Og det er langt mere effektivt. :4flex:;)

Link to comment
Share on other sites

Har prøve noget lignende,undtagen det med hagen: i preacher curl maskinen. der lå/stod jeg nærmest som en diagonal streg hovedsageligt med albuerne i puden, altså jeg brugte ikke sædet!

den er ret nasty,men for at den skal gå ren i biceps må man jo lave en suppination og det kan man ikke med stangen ;)

men til brachialis skal den da lige prøve,jeg skal nok melde tilbage om det har kostet nogle tænder :tongue: :)

Devito

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share