Hvor meget skal jeg løbe?


mico
 Share

Recommended Posts

Jeg skal til at smide nogle kilo inden sommer.. Så jeg skal til at løbe, dyrker lidt styrketræning. Men jeg har ingen erfaring med hvor meget jeg skal løbe på en uge og hvor mange km jeg skal løbe? . Jeg kunne meget gerne bruge nogle gode råd.. Det jeg helst vil have ud af min træning er at miste fedtet omkring min mave kan jeg så tage protein imens?

Link to comment
Share on other sites

tjah hvor langt kan du løbe og hvor meget tid vil du bruge på det ?

For at tabe dig skal du være i kalorie underskud, så hvis du bare spiser tilsvarende mere i forhold til hvad du forbrænder på løbeturen taber du dig ikke.

Så hvis vi antager at dit kalorie indtag/forbrænding er i ligevægt nu, så vil du tabe dig ved at begynde at løbe bare en lille smule forudsat at du ikke spiser mere.

Du bør tilgengæld løbe med høj intensitet for at forbedre din kondi.

Det forbrænder også lidt mere.

jeg løb en rute på 5,6km 3 gange om ugen og synte jeg begyndte at se lidt resultater allerede efter et par uger.(men selvfølgelig ikke på maven hvor det tæller, Grrrr...... skodgener)

Fortsæt med protein for at undgå at miste for meget muskelmasse, men husk at det tæller med i kalorie regnskabet.

Link to comment
Share on other sites

nightbringer--> Jeg kan ikke løbe ret meget nu.. Men har løbet meget for nogle år siden og der kunne jeg klare 7-8km uden problemer.. Så regner med at kunne komme oppe på 5km på en uges tid.

Jeg regner med at skulle løbe 3-4 gange hver uge og på et senere tidspunkt skal jeg også prøve spinning når jeg er kommet lidt iform.

Har tænk mig at følge denne råd.. http://www.motion-online.dk/loeb1.htm ?

Tolle--> tak. god link som jeg ville kigge nærmere på.

Forresten har tænk på at indtage protein samt CLA. Kan CLA anbefales? http://gymgrossisten.dk/prodview.php?id=73 <-- CLA

Link to comment
Share on other sites

Hej Nu kommer der lige nogle udtalelser jeg ikke kan bakke op videnskabeligt. Men jeg har selv haft stot fornøjelse af det...

I forbindelse med at skulle smide lidt vintersul sidste forår....

Jeg løbe trænede 4x om ugen 2x10 + 2x6( med fem indlagte bakke spurter i Botanisk have).

Efter hver træning lavede jeg en lille halvtimes "hjemme"-styrketræning, lidt med håndvægtene, maveøvelser og en røvfuld armbøjninger...

Baggrunden var en opfattelse af at det tømmer kulhydrat lagrene i hele kroppen og ikke kun benene som jeg havde brugt under løbeturen. Og derfor tvinger kroppen til at forbrænde mere fedt i "efter"-forbrændingen da kulhydratlagrene er tomme!.

Er det helt ude i hampen??? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Er det i grunden usundt at løbe hver dag, hvis det kun er en halv time/6 km?
Tjah, det afhænger af om din krop er i form til den træningsmængde.

Decideret usundt er det vel ikke, men skadespotentialet vil da være øget. (og skader er irriterende :angry: )

øh, hvorfor ikke tage en cykel istedet ? Det er da noget sundere, hvis man bare vil tabe sig

sundere ? på hvilken måde.

Fordelen ved cyklen frem for løb er selvfølgelig at knæ og led ikke blive belastet så hårdt (specielt hvis man vejer meget) da man ikke skal bære sin egen vægt og ikke bliver udsat for stød som når man sætter fødderne i jorden ved løb.

Omvendt har løb en tendens til at forbrænde flere kalorier netop fordi man skal slæbe rundt på sin egen kropsvægt.

Edited by nightbringer
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share