Træner 6 gn/ugen - vægten rykker sig ikke!!!


meadow
 Share

Recommended Posts

;) Ok, jeg er altså ny her og kan slet ikke være med nede omkring de 50 kg. Jeg vejer 77,5 kg :angry: og vil bare have noget fedt af mit korpus, ideelt vil jeg gerne veje 65 men 70 ville være ok! Jeg er 178 cm høj :bigsmile:

Den sidste måned har jeg trænet 6 gange om ugen, 2xløb, 2xsvøm og 2x hård gymnastik og spist rimeligt fornuftigt, ikke fanatisk, men bedre end før. Og jeg kan se og mærke at der er kommet flere muskler, men hvornår kan jeg regne med at kropsvægten begynder at falde? Hjælp, jeg har før tabt mig på lignende facon, og vejede 73, men dengang røg jeg. Det gider jeg ikke mere...

Hva' siger I?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kan se at du har fået flere muskler så har du vel tabt fedt - men samtidigt opbygget muskelmasse. Det regnes normalt for en god ting. Hvorfor er det vigtigere for dig at vægten giver dig et lille tal?

Jeg formoder at det der i virkeligheden tæller er at du er "pæn" og slank - og det skulle du gerne blive når fedtet forsvinder - ligegyldigt hvad vægten siger.

Endeligt så tror jeg da du er på vej - hvis du er i kalorieunderskud vil du tabe dig - og med mere træning og mindre mad, ja så må det være kalorieunderskud (hvis din vægt før var stabil). Hav lidt tålmod, - det kan godt gå lidt langsomt engang i mellem (jeg ved hvad jeg taler om - er på vej fra 107 til ~80 kg - er p.t. på 96 kg og synes selv jeg har været det meget længe).

Link to comment
Share on other sites

Nu giver du ikke megen anden information om dit daglige kost indtag, end at det er "rimeligt fornuftigt".

Et lille tip.

Spiser du meget pasta & brød? Her skal du passe på, mange tror det er fint at spise brød & pasta på en slankekur fordi der ikke er fedt i, men brød og pasta er spækket med energi. Hvis du spiser meget brød & pasta får kroppen alt den energi den har brug for der, og tager således ikke noget fra sidebenene. Det kan meget vel være forklaringen på at du ikke taber dig på trods af megen træning.

Desuden er sukker/slik din værste fjende (spækket med energi, som igen skal komme fra maven) :)

Personligt har jeg haft mine hidtil bedste resultater ved at holde mig til rugbrød, små (50gr max) portioner pasta/ris.

Link to comment
Share on other sites

som allerede sagt, så har du sandsynligvis tabt fedt og gainet muskel, og det skal du ikke være ked af, det kommer dig til gode senere (snart) på mange områder 1. det ser bedere ud 2. basal forbrændingen øges etc.. Desuden er der vist noget med at man øger blodmængen betydeligt når man starter ud som du gør... så øget mængde plasma+muskler = tabet af fedtmasse ... du er på vej... Og så er det spejlet du skal kigge på, ikke badvægten..

;)

Link to comment
Share on other sites

Tak for opmuntring :lol: ! Jeg prøver at holde mig fra de hurtige kulhydrater, pasta, ris, brød og drikker stort set aldrig sodavand eller spiser slik. Putter ikke sukker i hverken te, kaffe eller på havregrøden. Og er begyndt at lure de dårlige sociale mekanismer, noget med at komme til at overspise hvis man ikke ved hvad man skal sige/gøre i store forsamlinger. Eller hvis man keder sig. Det er blevet meget nemmere at lade være med den slags trøstespisning, når man har indset at det er der skoen trykker :4oops: !

Mest af alt vil jeg bare gerne fylde mindre, kunne købe almindeligt smart tøj, men det er ikke fedt ;) at sulte sig, og der er så mange goder ved at træne: godt humør og afslappet søvn, fx.

Så jeg hænger i; løber, plasker, hopper videre... :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share