Nu igen


stina
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg ved godt der er mange indlæg om lige netop dette emne, men... Jeg kan bare IKKE tabe mig, jeg har langsomt taget 10 kg. på over 3 år (fra 65 til 75) og har indset problemet. Jeg spinner 5 timer om ugen, og kan bare IKKE komme af med et gram. Jeg prøver at spise sundt, men er lidt af en slik mund til tider. Hvad gør jeg forkert? Jeg har tabt et par kilo med Letigen, men efter det var oppe i medierne valgte jeg det fra, hvilket jeg skammer mig over at sige, men fortryder nu. Please kom et et råd eller to, hvis du kender problemet eller bare er lidt af en haj til motion og vægttab.

Link to comment
Share on other sites

Når du spinner 5 x ugentligt, så er det helt sikkert i kosten, problemet skal søges :)

Tommelfingerregler:

- 5-6 små måltider dgl.

- Skær de hurtige kulhydrater og det usunde fedt (mættede fedtsyrer/transfedtsyrer) væk.

- Godt med protein og noget sundt fedt.

- Skær mængden af energitætte fødevarer (mange kJ/100 g) ned, herunder slik og chokolade.

- Tjek de skjulte kalorier i sodavand etc.

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Der er vel ikke så meget nyt at sige til dig... Det der skal siges er allerede sagt 1000 gange her i forummet... Kig bla. i tråden her eller den her...

Nu er det så lige jeg spør: Laver du egentlig noget i de der spinningtimer? Jeg har selv bidt mærke i alle dem der kan sidde dér uden en sveddråbe på panden... Man er nødt til at presse sig selv... Ikke for at være uhøflig eller noget, men der er oceaner af mennesker der spilder deres tid rundt omkring...

Måske kunne svaret ligge i dit eget indlæg, hvad angår slik... Hvor meget og hvor ofte? Der skal ikke ret meget til, før bøtten vender, og man er i kalorieoverskud...

Jeg har selv tabt ca. 12 kg på det sidste år... Løsningen: 15 eller flere timer på landevejen, 300 eller flere kilometer om ugen, så er den hjemme, man bliver overrasket over, hvor meget der egentlig skal til af motion, hvis man ikke ændrer kosten væsentligt, og man samtidigt ønsker vægttab...

Link to comment
Share on other sites

Prøv at starte med at spise 3/4 dele af hvad du normalt ville.. dvs. når du øser op, så smid noget mindre op. Lad portion nummer to være i gryden ;)

Det er tit der problemet ligger - hvis du har tid og lyst, så kan du jo prøve at tælle kalorier i en 14 dages periode. Det er med til at give dig en rigtig god fornemmelse af, hvor du bør ligge henne kalorieindtags mæssigt. Problemet de sidste 3 år, er at trods alle spinningtimerne har du stadig spist mere end du har brug for (iriterende news - men fakta).

Drik vand i stedet for saftevand, sodavand, juice etc. etc.

Hvis du spiser yoghurt om morgenen, så nap 0,1%'eren. (den har noget ala 4,8 gram kulhydrater samt nada fedt pr. 100 gram vs. almindelige yoghurts med 10 gram af hhv. kulhydrat og fedt). Går vist i spind med AF's #4 råd :)

Link to comment
Share on other sites

Du besvarer selv dit eget spørgsmål:

Jeg prøver at spise sundt, men er lidt af en slik mund til tider

Der skal MEGET motion til at tabe sig hvis man ikke skære ned på sit kalorieindtag. Jeg skulle op på ~30 km løb + ~30 km cykling om ugen før der virkelig begyndte at ske noget.

Og så som de andre siger: Lad være med at spilde din tid i motionscentret. Når du træner skal det være effektivt! For nogle år siden cyklede 20km om dagen (til og fra studiet), i et moderat tempo (det svarede til 1 times motion om dagen), men jeg får urealistisk meget mere ud af at løbe 45min-1½ time 3 gange om ugen i så højt tempo jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

-Jeg vil gerne lige sige at jeg KNOKLER til cykeltimerne. Men jeg må nok indse det er i min kost jeg skal finde løsningen på mit problem.. Jeg har dog stadig 2 spørgsmål som jeg har tænkt lidt over.. Hvad med Cola Light? Er det ok at dulme den søde trang med dette? Er det ok at spinne to timer i træk, eller nedbryder man musklerne i 2. time? Mange tak for de gode svar.

Link to comment
Share on other sites

Hvad med Cola Light?
Cola Light er et godt alternativ til andre sukkersødet læskedrikke (Husk at juice er lige så slemt som cola) da der praktisk talt ingen energi er i light.
Er det ok at spinne to timer i træk, eller nedbryder man musklerne i 2. time?

Det kommer an på din præstationsniveau, men umildbart ser det ud til at du er i god form så jeg tror ikke det er noget problem. Der er intet galt i at træne 2 timer i træk. Det kommer naturligvis an på hvor meget andet træning du laver i løbet af ugen, men tilrettelægger du træningen således at kroppen kan nå at restituere over længere sigt er der intet problem overhovedet i at træne 2 timer i træk.

Hessel :wave:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share