yugurt?


Christian Nielsen
 Share

Recommended Posts

Hej!

dette spørgsmål er nok dumt, men jeg prøver alligevel

Jeg postede tidligere om æg var sunde......og mig som troede de var sunde og åd dem i spandevis :)

Nu tænkte jeg så på, hvad med sådan en 0.1% yurgurt? er der noget i den som er fy fy hvis man gerne vil tabe sig?....animalsk fedt skulle jo være det mest usunde..osv osv hvad ved jeg

og hvad med kulhydraterene

hvad ved i?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke der er nogen fødevarer som man skal æde spandevis af - lidt variation er en god ting!

Men hvis man skulle spise spandevis af noget ville havregryn nok være et fornuftigt bud.

Skummetmælks yoghurt er nok heller ikke det værste. Der er meget lidt fedt i, - så det betyder nok ikke noget at det er animalsk. Der er en del kulhydrat i, - og en del af det er nok sukker (ikke så godt) og en del er nok laktose [mælkesukker] (det er nok heller ikke så godt - i hvert fald ikke for dem der har loktose allergi). Jeg sidder med to forskellige yoghurt'er her. Den ene er naturel. Der er så vidt jeg kan se ingen sukker i. Total kulhydrat 4,0 gram. Den anden er en tropefrugt yoghurt. Der er hele 15 gram kulhydrat i (tilgengæld lidt mindre protein nemlig 3,5 gram mod 4,5 i naturel). De skriver selv at de har puttet 9% (= 9 gram/100 gram) sukker i - altså er der 6 gram kulhydrat der ikke er sukker. En del af det kommer nok fra frugterne (ananas og mango (ægte) og derudover passionsfrugtkoncentrat og appelsinsaftkoncentrat). Så naturel er nok en del bedre end dem med frugt. Derudover er der en del proteiner. Jeg kender ikke profilen til at sige om det er superperfekt, - men helt ringe er det nok ikke.

Men du kan ikke leve af yoghurt alene! - Men det var heller ikke det spørgsmålet gik på vel?

Mine yoghurt er i dag fra FDB. Plejer at købe Cheasy, men var i Kvickly og så disse som lige skulle prøves. Jeg formoder at andre skummetmælksyoghurt indeholder stort set det samme.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm jeg skrev et indlæg som forsvandt :confused2:

Anyways, så er det en ganske glimrende yoghurt næringsmæssigt - den har 4,8 gram kulhydrater, 3,3 gram protein og 0,1 gram fedt pr. 100 gram - hvilket er klart den bedste fordeling jeg har set i en yoghurt med smag :)

Link to comment
Share on other sites

En tricky ved disse 0,1 pct. yoghurter er det, der står med småt. Jeg opdagede her for et par dage siden, at der står, produktet nu ikke mere er sødet med aspartam, men med sukker. Dvs. det er nok ikke et slankeprodukt alligevel. :sneaky:

Link to comment
Share on other sites

Bare hold dig til Cheasy med skovbær (eller kirsebær, den smager bare ikke så godt), den er stadig sødet med sødemiddel istedet for sukker. JEg har prøvet et par andre 0,1% youghurter, men det var noget underligt tyndt noget der var nærmest udrikkeligt, så nu holder jeg mig til Cheasy.

Link to comment
Share on other sites

Dårlig ide

Du får uden tvivl ikke din Omega3, Omega6 fedtsyrer - og iøvrigt ikke nok fedt generelt.

Du får uden tvivl ikke alle de vitaminer og mineraler du har brug for

Du får kun en enkelt type kulhydrat

Du får formodentligt ikke samtlige essentielle aminosyrer (proteinbestandelse)

En dag - ja fint nok

Nogle få dage - ikke sundt men o.k.

Længere perioder - nope - du risikere at få egentlige mangelsygdomme

Det er i hvert fald mit bud.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share