Frontsquat


Bellini
 Share

Recommended Posts

Frontsquat: jeg kan bare ikke få denne type squat til at lykkedes - har forsøgt af et par omgange - men ak det går ikke. Det jeg har problemer med er, at jeg ikke kan finde mit "sweetspot" på skulderne - så snart vægten nærmer sig 70 kg. gør det nas og er mega anstrengende at holde vægten på plads. Jeg har også forsøgt mig med VL-style (hvad det så end rigtigt hedder) - altså med albuerne pegende fremad/opad, men her synes jeg jeg har svært ved at få albuerne nok opad, så vægten viler af sig selv.

Nogen som har en (kort) forklarende tekst omkring løftet ??

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

tja...

jeg gør det at jeg ligger stangen helt ind til halsen og holder så med krydsgreb, men det gør ondt og det er meget hårdt at holde vægten, men du træner heller ikke frontsquat for at træne ben, men for at stabilisere dig selv (mave ryg)

når det er sagt er det er skide god øvelse som har givet rigtig mange markant fremgang i squat..

/dll

Link to comment
Share on other sites

Det er jo mig som efterspørger hjælp - så min viden på dette er i sagens natur begrænset, men jeg er dog ikke enig i, at det ikke er for at træne ben/squat at løftet bruges. Vægtløftere træner jo stort set ikke andet end FL i forbindelse med træning til Clean and Jerk- og de bruge backsquat som hjælpe øvelse i ben. Hvordan de så kan holde ud at have 2-300 kg. liggende på skulderne er mig en gåde (på den måde).

Jeg kan prøve at holde den mere mod halsen næste gang.

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Ved VL grebet så prøv at eksperimenter med afstanden mellem hænderne. Det har afgørende betydning, for hvor langt dine albuer kan stritte opad. Jeg holder personligt så tæt som muligt - dvs. uden af mine hænder kommer i mellem skuldre og stang.

Link to comment
Share on other sites

men du træner heller ikke frontsquat for at træne ben, men for at stabilisere dig selv (mave ryg)

Man kan da sagtens træne frontsquat, hvor formålet er at træne ben. Den rammer lidt mere foran på lårene end back squat gør, synes jeg at have læst at flere har erfaret. :)

Link to comment
Share on other sites

Frontsquat er meget et spørgsmål om smidighed nok i håndleddene til at få albuerne med op og vægten helt ind. Det hjæler meget for mig at strække ud for hænder og underarme før jeg kører øvelsen. Når mit greb sidder rigtigt hviler vægten fint på delts og lige over kravebenet. Forrygende øvelse!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share