HST tweaking


DaDane
 Share

Recommended Posts

Min 4. minicyklus kører de 14 dage der er inden MOl 3. Bl.a. derfor kunne jeg godt tænke mig at ændre et par ting.

Jeg vil gerne have squat og dødløft hver gang (Jeg føler at der går for længe imellem. Især i squat føler jeg at jeg taber styrke. Ved godt at det også kan skyldes mit vægttab - men stadig). I øjeblikket har jeg enten squat eller dødløft. 3 sæt á 5 reps. Kunne en løsning være

Fredag: 3x5xsquat, 1x5xdl

Søndag: 1x5xsquat, 3x5xdl

Tirsdag: 3x5xsquat, 1x5xdl

...

Derudover vil squat walkouts nok også være et stort plus for mig.

Vil det være o.k. at kører squat walkouts efter endt træning - hver gang? Eller vil det være at gå imod HST princippet (progression)

Link to comment
Share on other sites

Der er da ingen problemer med at køre for fuld (submaksimal ;) ) skrue med både dl og squat i HST.

Det eneste man skal tænke på er symmetrien i kroppen. Man kan jo vokse rimeligt meget i benene med både squat og dl kørt igennem.

:)

Link to comment
Share on other sites

Mine ben er nokk overdimensioneret i forhold til overkroppen allerede (eller overkroppen er underdimensioneret er nok mere korrekt). Men mangel på symmetri betyder nu ikke så meget for mig endnu. Større muskler = større forbrænding - og resten af året er det "af med fedtet". Så skulle mine ben bliver uforholdsmæssigt store så skidt.

Men helt så galt (godt?) tror jeg nu næppe det går.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share