The Francis Get-up..!


Francis
 Share

Recommended Posts

Hejsa herinde..

Igår efter de mere almindelige øvelser, besluttede jeg mig for at eksperimentere med lidt mavetræning.. Har brug for at finde nogle gode, effektive øvelser med muligheder for progression.. Har prøvet the turkish get-up et par gange, men selvom den kræver en del stabilisering i torsoen rammer den ikke mine mavsemuller specielt effektivt - faktisk har den umiddelbart nogenlunde samme krav til tajlen som sidepress og en-arms BB træk osv.. Altså du skal kunne stabilisere dig under vægten! no probs..

Men så var det at jeg tænkte - AHA!! Hvis man tager en standart maverulning på gulvet og kører helt op til at brystet rammer imod knæene går det pænt i hele moletjavset! Intet nyt her.. Som en lille touch prøvede jeg så at holde en Ol-stang over hovedet hele vejen. AUCH :w00t: En ganske ond øvelse lige pludselig!!

Man har jo så mulighed for at øge belastningen ved enten at øge vægten på stangen eller reps/volume/tut! Jeg kørte dog øvelsen eksplosiv, og synes den virkede ganske effektiv umiddelbart..

eneste problem er nok at jeg kunne forestille mig at man efterhånden kunne få svært ved at holde vægtfordelingen (overkrop/underkrop) og det derfor ville være umuligt at "curle" op uden at det bare var benene der lettede fra jorden.. :sneaky: Men den tid, den sorg!! :rolleyes:

Men i kan da prøve den på et tidspunkt hvis i har lyst.. Hygge så længe :tongue:

(Ps. grunden til at jeg kaldte den francis GET-UP, er at jeg faktisk tror at man kan blive stærk nok til at du kan få fart nok på til at ende i en slagt squatstilling, og her skal man så rejse sig op fra..! Desværre har jeg lige lovlig meget kød (med mere) på overkroppen til at jeg kan komme det sidste stykke vej. Men prøv selv.. B) )

Edited by Francis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share