protein midnat?


ABS
 Share

Recommended Posts

Hej ville lige høre om nogle kan sige mig om det er en god ide at spise/drikke ved midnat tid...kroppen har jo brug for søvn der....men den får jo til gengæld heller ikke proteiner hele natten igennem...vil i anbefale at stå op for at få et lille protein rigt mellemmåltid??

Jeg plejer dog selv bare at tylle en halv liter mælk ned ved 10-tiden når jeg går i seng... :) MEN... er dette nok :confused2: ?! Har jo læst at den slags proteiner der er i mælk tager lang tid at optage og derfor er gode at "arbejde" på natten igennem... Hvis at der også skal et let måltid mad til...er det lidt mere problematisk :(

Jeg forstår det virkelig ikke helt..mange siger jo også at det overhovedet ikke er godt at spise før man går i seng...af hensyn til at det sætter sig som fedt. Er det derfor kun hvis at man vil opbygge mere styrke at man skal stå op for at spise??

Håber på nogle svar...

Link to comment
Share on other sites

Jeg læste engang en artikel hvor en fanatisk BB'er stod op midt om natten for at skylle en proteinshake ned. Det er sikkert godt for din hypertrofi, men det er også vigtigt at få en god nats søvn!

Jeg forstår det virkelig ikke helt..mange siger jo også at det overhovedet ikke er godt at spise før man går i seng...af hensyn til at det sætter sig som fedt. Er det derfor kun hvis at man vil opbygge mere styrke at man skal stå op for at spise??

Om du tager på kommer helt an på, om dit samlede kalorieindtag overstiger din samlede forbrænding. Men et lille måltid inden du går i seng vil efter min mening ikke være helt dumt. Spis komplekse kulhydrater såsom feks. ris, kartofler. Men sørg for ikke at spise alt for meget da du ikke har brug for de mange kulhydrater da kroppen ikke forbrænder særligt meget om natten.

Link to comment
Share on other sites

Natten er den kristiske "tørkeperiode" for kroppen, da den ikke får proteiner i de otte timer, de fleste mennesker sover. Derfor kan det være en god ide, at spise umiddelbart inden man går i seng og umiddelbart efter, man står op. Er man hardcore bb, så står man op midt på natten, spiser og går i seng igen :retard:

Link to comment
Share on other sites

jeg tror det er et spørgsmål om perspektiv. For mig at se, virker det fuldstændig tåbeligt at abryde sin gode søvn for at stå op og spise. Stofskiftet er jo alligevel så lavt mens man sover, at jeg ikke kan se noget problem i at spise inden man går i seng - sover - og spise lige så snart man vågner (medmindre man har morgenkvalme )

Edited by Nexus
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nu også holde på at søvnen er for hellig til at skulle forstyrres for en shake.

Men hvad med udover at drikke en ½L mælk at spise en kyllingefilet? Jeg har selv prøvet det at par gange (når vi har haft kyllingefiletter i huset) - og jeg synes ikke det har forstyrret min nattesøvn.

Kød er generelt langsommere optageligt end f.eks. en shake er - så kødet vil så ligge og "virke hele natten" (sammen med mælken iøvrigt som du også selv har nævnt er langsomt optageligt).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share