Excentriske øvelser - uden makker


DaDane
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke nogen træningsmakker - og kan bestemt ikke regne med at kunne finde hjælp hver gang (oftest træner jeg alene) - så jeg må desværre nøjes med at lave de øvelser excentriske som jeg kan gøre selv.

Mine øvelser er:

  • Squat - Nope - den skal ikke være excentrisk lige gyldigt hvad
  • Dødløft - Same thing
  • Bænkpres - Det ville være lækkert, men går desværre ikke
  • Træk til bryst - Kan jeg satse på at jeg kan rejse mig og trække den med ned når jeg sætter mig? (hvis jeg vælger at køre excentrisk skal jeg køre op til 80 kg - jeg vejer selv omkr. 15 kg mere end det)
  • Military - Kan jeg ikke gå ned i knæ her og så rejse mig op med strakte arme?
  • Bent Over Rows (1 arms) - Jeg kunne løfte med begge arme, men så bliver stilen da ganske frygtelig - gør den ikke
  • Mave - Tror jeg ikke
  • Upright row - Jeg kunne vel igen rejse mig med vægten oppe
  • Lying Triceps ext. - Nope
  • DB Curls - Ja den er da i det mindste til at have med at gøre

Lyder det rigtigt?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lavet negativer i følgende alene:

Military: brug benene til at skubbe vægten op som i push press - kræver lidt teknik. B)

BB/DB curl: giver sig selv, enten brug to hænder eller cheatcurl den op

Træk til bryst kunne du erstatte med chinups. Den er nem til negativer, bare brug en stol op eller hop :)

Det samme gælder for triceps-øvelsen, lav dips som negativ.

Du kunne evt også lave lying triceps extension som negativer selv ved at skubbe vægten op som close grip bænkpres og så kun køre så langt ned at du kan få vægten tilbage til brystet, dvs. ikke ned bag hovedet.

Link to comment
Share on other sites

Det er muligt det er teknikken (det kunne måske blive en af de ting jeg skal kigge på til MOl3) men jeg kan ikke lave dips - end ikke negative (kan måske, men har det i hvert fald skidt med det).

Chinups bliver nok med lidt for meget vægt (+15 kg den tungeste dag - og mere de øvrige).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share