Squat


Night Flash
 Share

Recommended Posts

Da jeg startede med at lave squat, kunne jeg slet ikke mærke noget i ryggen efter hvert sæt, men nu hvor jeg er kommet lidt op i kg, så kan jeg mærke det mere og mere, her sidst smed jeg 70 kg på, og der kunne jeg så mærke det endnu mere... så jeg tænkte på, om det er normalt at det er sådan, eller der er et eller som jeg gør galt, eller om det bare er mine rygmuskler der ikke er stærke nok - endnu - til at kunne modstå de mange kg og derved bliver ømme? - Kan lige nævne at min træningsmakker også har brokket sig lidt over at man 'får ondt i ryggen' af den, som han sagde det... så han overvejede at skifte over til en anden benøvelse?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om ondt i ryggen er den rigtige benævnelse, men ja jeg kan da bestemt mærke det i ryggen når jeg kører tungt squat. Og ganske som du siger var det ikke et problem til at starte med (da vægten var lav nok).

Jeg tror ikke der er noget problem i det.

Bare lige for at være sikker - ømheden forsvinder i løbet af nogle minutter ikke?

Link to comment
Share on other sites

Du er alt for uspecifik til at vi kan komme med et kvalificeret bud. Er det der hvor stangen ligger det gør ondt, er det i den øvre del af ryggen, er det ved lænden, er det inde ved rygsøjlen eller længere ud mod siderne. Er det under hele øvelsen det gør ondt, eller kun i bestemte positioner. Er det kun når vægten ligger på skuldrene det gør ondt. Er det først efter løftet du mærker noget, eller såsnart du løfter vægten ud af stativet. Hvor lang tid varre denne smerte?

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, jeg vil tro det er din lænd som er problemet. Hvis din lænd ikke er stærk nok kan man godt få lidt ondt efter sættene, eftersom det jo er lænden(ryggen) og maven der stabiliserer kroppen under løftet. Det var min erfaring i starten. Har ikke problemet mere.

Dødløft er rigtig god for ryggen, så hvis det er nede i lænden den er gal, kan det være en godt ide at køre dødløft.

Alfa Beta

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke med NightFlash, men for mit vedkommende er det i hvert fald lænden som bliver øm. - Og ja - jeg kører DL.

Men så glæder jeg mig bare til det forsvinder :rolleyes: (Iøvrigt er det ikke slemt. Det gør ikke ondt, men den bliver lidt øm).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share