Protein tilskud eller kakaomælk?


Lucas
 Share

Proteinpulver eller Mathilde?  

146 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg svarede også kombination af begge. Jeg spiser proteinpulver to gange om dagen som kosttilskud til min ikke specielt fantasirige eller varierede kost. Og drikker en liter kakaomælk lige efter træningen, da det både giver protein til muskelopbygning, kulhydrat til at få hurtig energi samt til at hjælpe med optagelsen af proteinet og vædske, som man har brug for efter en svedig omgang træning.

Og så ellers samme svar som Armoured Female: Kakaomælk smager bedre.

Afslutningsvis en indskudt bemærkning til Armoured Female: Hvis din avatar er et billede af dig, må jeg vist revurdere min opfattelse af piger, som spiller undervandsrugby. Hvis de alle er så velproportionerede, får man jo næsten lyst til at gå ud og se nogle kampe B) .

Link to comment
Share on other sites

Stemte Mathilde, selvom det nu egentlig er Lille Lise fra Netto jeg hælder i mig.

Synes pulver er lidt for dyrt og jeg klarer mig rimeligt med mælk, tun og diverse andre proteinkilder.

Hey AF, du har da fået ny avatar. :4thumbup:

Du ser ud til at være godt bygget :)

Er det en 6pack man kan skimte?

Link to comment
Share on other sites

Jeg må være underlig. :blink: Synes mit proteinpulver smager vildt godt (blandet med skummetmælk selvfølgelig). :blink::blink: :lol: Drikker stort set aldrig kakao, med mindre det er hjemmelavet varm kakao. :) Det smager da okay, men jeg får vist rigeligt med kulhydrater i forvejen. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Bruger ofte kakao i stedet for skummetmælk. Dels skal jeg alligevel have lidt kulhydrat efter træning (supplere med havregryn) og dels har jeg en fornemmelse af at det holder bedre i en lunken sportstaske.

Putter Valleprotein i for at få et højere proteinindhold. (Drikker kun 250 ml kakao efter træning - men som sagt med lidt havregryn og proteinpulver). Derudover en masse mælk. Det proteinpulver gør en tørstig.

Hosier - jeg tror ikke det er dig der er mærkelig. Jeg har fået en vanilie protein - Den er også bare skøn i skummetmælk. Næsten som milkshake! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Afslutningsvis en indskudt bemærkning til Armoured Female: Hvis din avatar er et billede af dig, må jeg vist revurdere min opfattelse af piger, som spiller undervandsrugby. Hvis de alle er så velproportionerede, får man jo næsten lyst til at gå ud og se nogle kampe B) .

Formår man som mand at pakke en sexistisk udtalelelse tilstrækkeligt meget ind i komplimenter så undgår man åbentbart en verbal lussing fra politikvinden. Hun har tidligere beklaget sig over at kvinder bedømmes på deres udseende fremfor sportslige præstationer ;)

Det sgu svært at være mand :lol: :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jamen så lad os da få at vide hvilket proteintilskud det er i drikker, og som smager så godt! Sig det! Sig det!

Jeg drikker getbigs mærke - Viking Whey. Jeg købte en spand af chokoladen samt små prøveposer af hver af jordbær og vanille. Jordbær smagte som en dejlig syntetisk jordbær milkshake (det kan godt være, jeg er underligt, men jeg skal altså have en hel spand af det stads næste gang), og vanille var også god. :) Det er det eneste mærke, jeg har prøvet, så jeg har ikke noget sammenligningsgrundlag. Men jeg synes som sagt, at det smager fint, og det er også forholdsvis nemt at blande op. :)

Link to comment
Share on other sites

Tilslutter mig Hoosier.

Jeg tager en shaker med til træning med noget Whey pulver i (2 spsk-fulde) i tørform.

Shakeren er sådan en til at lave mel-jævninger med og kan købes billigt i Netto/Kvickly/whatever.

Når jeg har trænet, går jeg blot ud på lokummet og fylder shakeren med vand, ryster, drikker og vupti.

Jeg har intet sammenligningsgrundlag med andre protein-tilskud.

Link to comment
Share on other sites

-> Hoosier. Smag og behag. Er enig i at Viking's Whey protein er noget af det der smager bedst, men det siger mere om hvor dårligt andre mærker smager, for jeg synes ikke Viking smager dirkete godt, men det ryger da ned!

Det eneste mærke jeg endnu har smagt der smager godt (efter min mening), er et nyt dansk mærke der hedder Nutramino (har dog kun smagt chokoladesmagen). Nutramino's site

Link to comment
Share on other sites

Jeg må være underlig. :blink: Synes mit proteinpulver smager vildt godt (blandet med skummetmælk selvfølgelig). :blink::blink: :lol: Drikker stort set aldrig kakao, med mindre det er hjemmelavet varm kakao. :) Det smager da okay, men jeg får vist rigeligt med kulhydrater i forvejen. :rolleyes:

Jeg er åbenbart ligeså mærkelig, har nøjagtig samme mening.

Protein pulver smager klart bedre end kakomælk (kold).

Og det var altså protein pulver blandet med vand - intet andet.

Link to comment
Share on other sites

Den Diddleyske post-trænings shake består af:

Skummetmælk (eller fit-milch som det hedder på disse kanter)

EAS Whey, chocolate

Olie

En banan i skiver

en stor håndfuld isterninger

Hele svineriet op i blenderen, og så køre rundt til isterningerne er knust. Giver en lækker cremet shake med en god chokolade-smag. Laver i øvrigt dobbelt portion, og deler den med min bedre halvdel.

Har netop bestilt et nyt mærke protein hjem, 9K. Det er en blanding af 9 forskellige proteintyper, men primært casein. Jeg vil gerne fordele proteinindtaget ud over lidt længere tid.

Derudover var det billigt - 4kg for 62€. Nu må vi se om årsagen til prisen ligger i smagen :(

Men, EAS kan absolut anbefales.

Link to comment
Share on other sites

Altså for mit vedkommende er det mest protein pulver, men skrev en blanding, fordi jeg godt kan lide kakaomælk :tongue:

Det her smager godt: Vanilie Whey (jeg har prolab i øjeblikket), en banan og en kvart liter skummetmælk (sådan ca.) Blende, blende...

(tyvstjålet opskrift, men smager ikke ringere af den grund :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg holder mig altså også til proteinpulveret, selvom je startede på kakaovognen, men det begyndte at give mig brækfornemmelser, når jeg sådan i lyntempo hældte skidtet ned, så jeg er åbenbart også så tilpas underlig, at jeg derimod synes pulveret (getbigs Viking Whey med choko smag) er langt bedre. Ja faktisk er det slet ikke en sorgens stund, når en klump, der ikke lige er blevet blendet ordentligt igennem passerer mundvigene.

Shaken ser så'n ud:

50 gram havregryn

1 stor banan

40 gram Viking Whey m. choko

3-4 dl. skummetmælk

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev begge dele, da jeg har ladet mig fortælle, at ikke aminosyrer er repræsenteret i kakaomælk?

mvh Lars

Så vidt jeg husker fra biologitimerne så består protein af aminosyrer. Så det tror jeg altså ikke kan passe.

Link to comment
Share on other sites

Altid et protein tilskud. Det kan godt være der er proteiner i kakaomælk, men aminosyre profilen er ikke komplet, så det er ikke alt proteinet der kan bruges, det kan det med et proteintilskud.

Min favorit-post-shaker er:

40g Nutrisport Whey Chokolade

80g Dextrose

20g Kakaopulver

400g Skummetmælk

51,8g Protein

104,4g Kulhydrat

7,2g Fedt

689,6 Kcal

Helt igennem genial MØRK kakaosmag, et must for enhver mørk chokolade junkie. Den smager LAAANGT bedre end Mathilde nogensinde kommer til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share