Tun opskrifter


Madsten
 Share

Recommended Posts

Hjælp mig - jeg er kørt fast..... Jeg er så træt af at bare spise tun uden noget.... Og forleden prøvede jeg at blande det med noget på panden, men det samgte bare ulækkert..... :thumb_down:

Jeg kunne godt tænke af vide hvad folk gør med deres tun, når de ik spiser det uden noget????

Link to comment
Share on other sites

Dette emne har været oppe at vende før. Det endte vist med at der var en del forslag. Kan ikke huske titlen på tråden, men gå tilbage i arkivet og kig :)

Du havde sku helt ret Jast - jeg fandt denne tråd TUN - ved ik om det var den du mente, men jeg skal da helt klart prøve noget af det, selv om det lyder temmelig klamt :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Du havde sku helt ret Jast

Selvfølgelig havde jeg det :D

jeg fandt denne tråd TUN - ved ik om det var den du mente, men jeg skal da helt klart prøve noget af det, selv om det lyder temmelig klamt  :crazy:
jo det var den jeg mente.
Link to comment
Share on other sites

Vinderen er helt klart:

Tun

Hytteost (indeholder en del protein og kan fåes med 1,5% fedt)

Hakket løg (smager også fint uden)

Div. krydderier

Spises på brød.

Morten

Jeg er desværre ik så meget til ost og sådan LOS......

Men JAST - jeg prøvede lige den shake med tun og mælk og så i blenderen - den vil jeg ik anbefale :crazy:

Men jeg håber at folk lige vil komme med nogle flere opskrifter så jeg har noget at eksperimentere med......

Link to comment
Share on other sites

Hytteost smager ikke af ost. Her er lidt fra den anden tråd med Opskrifter

Tun-torskerognsfrikadeller

1 ds torskerogn

1 ds tun

1-2 æg

lidt mel

evt. lidt mælk

salt

peber

cayenne peber

evt. oregano

Det hele blandes godt sammen og formes til frikadeller, som enten bages i ovnen (200 grader ca. 25 min.) eller på en pande som almindelige frikadeller. Krydderierne er selvfølgeligt valgfri, og der kan tilsættes andre gode ting. Men det er en ret let og proteinrig opskrift, der smager udmærket.

svits noget karry i lidt olie. Tilsæt en ds tun. Rør noget æg med oregano og peber. Smid ægget oveni tunen og rør rundt. Tilsæt chilinudler eller pasta (kogt) og spis når ægget er færdigt. Retten ser ret sjov ud, men smager rigtigt godt. Og man kan selv variere kulhydratindholdet alt efter tilsat mængde nudler/pasta.

Der var ihvertfald de to jeg selv bruger en gang imellem.

Link to comment
Share on other sites

Tuntortilia/Tunshawarma:

Køb nogle af de der pandekage-agtige tortilia brød (de har dem i Netto)

i dem kommer man (f.eks)

Tun(!)

salat

oliven

rå løg

syltede agurger skåret i skiver

hytteost

miracle whip (let version)

find selv på mere...

Snedigste fremgangsmåde er:

Læg brødet på et stykke sølvpapir. Kom alt fyldet ovenpå brødet. fold brødet sammen, og rul sølvpapiret rundt om det. Luk rullen ved at sno sølvpapiret sammen i den ene ende.

Du er nu den stolte ejer af en "tun shawarma".

Fordelen ved sølvpapirs-trikket er at den er nem at spise, og så spare det en del opvask.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share