Bygge muskler og forbrænde fedt ?


Vitalic
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Det er ikke optimalt men kan godt lade sig gøre . Eca stack ala Therma Power osv. gør jo din kropstemperatur stiger så kroppen dermed tvinges til at sætte forbrændingen i vejret .

Hvis man følger en stram diætplan så er det derfor ekstra vigtigt at få nok proteiner for ellers ryger der også noget af muskelmassen .

Så hvis du er i Kcal underskud på eca og spiser nok protein(proteinshakes en nem løsning udover det du får fra din mad ) kan man godt bygge op samtidig .

Jeg har selv gjort det smed 10 kilo på 2 måneder og steg i alle mine øvelser ( hst er fedt til dette formål )

Håber du kan bruge det til noget :)

Link to comment
Share on other sites

Doping er noget skidt! - Og ECA er doping. ECA hører godt nok til i den mildere ende af skalaen, - men stadig. Mit råd er at holde dig væk fra det.

Du får sikkert svært ved at opbygge muskler og forbrænde fedt samtidigt, - men så må du have lidt tålmodighed og gøre som jeg f.eks. gør det. Jeg er p.t. ved at smide fedt. Forhåbentligt er jeg klar til at opbygge muskler henomkring årsskiftet.

Hvad er det der haster sådan at du ikke har tid til at lade naturen råde?

Link to comment
Share on other sites

Doping er noget skidt!

Uden at tage stilling til om ECA er godt til vægttab, så mener jeg ikke bare at man kan sige at "doping er noget skidt". Det er selvfølgelig noget skidt, hvis man deltager i konkurrencesport, men her kan 5 kopper kaffe også fælde dig.

HVIS ECA er en god hjælp til en slankekur, så synes jeg da man skal bruge det.

I øvrigt kan man vel ikke tale om at være "mildt" dopet. Enten er man det, eller også er man det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Doping er noget skidt!

Uden at tage stilling til om ECA er godt til vægttab, så mener jeg ikke bare at man kan sige at "doping er noget skidt". Det er selvfølgelig noget skidt, hvis man deltager i konkurrencesport, men her kan 5 kopper kaffe også fælde dig.

HVIS ECA er en god hjælp til en slankekur, så synes jeg da man skal bruge det.

I øvrigt kan man vel ikke tale om at være "mildt" dopet. Enten er man det, eller også er man det ikke.

Well det afhænger vel af hvordan man ser på det.

Der er (er jeg overbevist om) en grund til at de stoffer der er på doping listen er på doping listen. - Og jeg tror stadig på at den væsentligste årsag er at det er noget skidt for kroppen.

ECA er noget skidt for kroppen - men ikke nær så slemt som meget af det øvrige doping man kan fylde den med for at speede processen lidt op.

Link to comment
Share on other sites

Der er jeg så uenig med dig. Jeg tror et stof står på dopinglisten, fordi man mener at det er præstationsfremmende, og jeg mener således godt at man kan tage dopingstoffer, hvis man ikke gør det for at forbedre sin præstation i en konkurrence.

Hvis man nu fandt på at sætte kreatin på dopinglisten, som der har været snak om, ville det i hverfald ikke afholde mig fra at bruge det.

Men jeg er enig med dig i at ephedrin er noget skidt for kroppen :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke ideen i at sætte et stof på doping listen hvis det ikke er skadeligt.

F.eks. kreatin - så vidt jeg ved (og jeg kender ikke dette stof ret godt - så ret mig hvis jeg tager fejl) er stoffet ganske uskadeligt. Så hvorfor ikke bare acceptere at alle skal tage det? - O.k. måske kunne der være problemer med stoffer hvor effekten aftager langsomt med større mængde. Det er f.eks. ikke rigtigt rimeligt at alle skal spise 50 kg kreatin om dagen - selvom det er bedre end 25 kg. Men jeg er næsten 100% sikker på at det ikke forholder sig sådan med kreatin. Hvis kroppen har "nok" af det hjæper det ikke at tilføre mere (har jeg ret i denne antagelse?).

Hvis ovenstående 2 antagelser er korrekte - så ser jeg ingen grund til at forbyde det (eller et andet stof hvorom det gælder af ovenstående 2 antagelser er korrekte). Hvis den første antagelse (at det alligevel er skadeligt) ikke er korrekt - så synes jeg der er AL MULIG grund til at putte det på listen - jo før jo bedre.

Hvis den anden antagelse ikke holder - ja så er sagen knap så ligetil. Der vil kunne argumenteres begge veje.

Link to comment
Share on other sites

Det er f.eks. ikke rigtigt rimeligt at alle skal spise 50 kg kreatin om dagen - selvom det er bedre end 25 kg.

Jeg er ret sikker på at du mener gram - men hvis ikke: husk at spise brød til :lol:.

Nope - jeg mener kilo - og skriver også efterfølgende at det netop IKKE er sådan.

Min pointe var at hvis folk skal spise totalt meget af noget så er det skidt. Dels er der ikke rigtigt noget der ikke er skadeligt i totalt store mængder (selv ikke vand) og dels kan man ikke forvente af folk at de skal bruge det meste af dagen på at spise stof X for at være helt på toppen.

Link to comment
Share on other sites

DaDane: kreatin er ikke på dopinglisten. Men såvidt jeg har forstået så kan man ikke få tilskud fra Team danmark hvis man tager kreatin. I U.S.A tager man på kollege niveau også afstand fra brugen af kreatin.

en vis mand sage en gang:

der findes ikke gift,

der findes kun farlige doser

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er de fleste stoffer på dopinglisten skadelige. Jeg har bare svært ved at se hvad et stof som f.eks. koffein laver der, hvis man mener at de både skal være præstationsfremmende OG potentielt skadelige. Jeg tvivler også på at det vil være forbundet med nogen som helst sundhedsskadelig virkning, at tage en betablokker før en skydekonkurrence. Derfor synes jeg ikke man kan argumentere mod at anvende et stof, bare fordi det står på dopinglisten.

Link to comment
Share on other sites

Det er koffein og planteudtrakt ( Naturlig effedrin ) Altså ikke noget der hverken får dine muskler til at blive større men giver ekstra boost og hæver kropstemperaturen så kroppen forbrænder hurtigere ( samme som div . slankepiller man kan få på recept af lægen ) Eks. Therma Power er hverken ulovligt at indtage eller købe , men man kan ikke købe det i Danmark pga for højt Koffeinindhold ( ligesom redbull iøvrigt.. )

Nu handlede tråden jo ikke om hvorvidt det var doping men om man kunne cutte samtidig med man opbygger muskel på en eca stack !

Link to comment
Share on other sites

Dine chancer for at opbygge muskelmasse, stiger ikke voldsomt ved samtidig indtag af ECA stacks. Det kan derimod hjælpe til med at holde på den eksisterende muskelmasse, samt det gennem nogle kaskader udløser et hormon som bruges ved fedtforbrænding. Det er ganske effektivt, men det kommer først rigtig til sin ret ved langtids diætering - dvs. over 8 uger. Der blev lavet en stor amerikansk undersøgelse på en gruppe med placebo og en gruppe der fik ECA stacks i 8 uger - vægttabet var noget nær det samme, men gruppen der havde fået ECA stacks undervejs, havde tabt 2-3 kg fedt mere end gruppen der fik placebo. (kan ikke lige huske de nøjagtige tal)

Der er en masse fordele ved brugen (hjælper også med at holde forbrændingen oppe), men at det virker muskelopbyggende er IKKE en af dem. Hvis det ikke er muskelopbyggende, så hjælper det heller ikke med til at opbygge muskelmasse under diæt ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share