Hvilket protein er billigst?


Dillerman
 Share

Recommended Posts

Det er tit blevet diskuteret hvad der egentligt er billigst, så nu skal det afgøres.

Det billigste proteinpulver må være det hvor man betaler mindst pr. kilo ren protein. Prisen opgives derfor i kr. pr. kg ren protein.

F.eks.: Getbig sælger Champion Nutrition 2 x 2,27 kg for 619 kr. Produktet indeholder 23 g protein pr. 32 g. Det giver et proteinindhold på 23 g / 32 g = 0,719 = 71,9%. Dvs. man får 2 x 2,27 kg x 0,719 = 3,26 kg ren protein. Det giver en kilopris på 619 kr. / 3,26 kg = 189,70 kr./kg

Her er de tilbud jeg har fundet:

Getbig: Champion Nutrition 2 x 2,27 kg for 619 kr.: 189,70 kr./kg

Getbig: Viking 100% Pure Whey 2,25 kg for 399 kr.: 221,67 kr./kg

Getbig: Viking 100% Pure Whey 5,5 kg for 899 kr.: 204,32 kr./kg

Getbig: Optimum Nutrition 100% Whey 4,5kg for 698 kr.: 207,28 kr./kg

Powex Nutrition: Optimum Nutrition 100% Natural Whey 2,273 kg for 369 kr.: 216,95 kr./kg

Matilde kakaoskummetmælk til 5 kr literen.: 142,86 kr./kg

Har du flere gode foreslag, så sæt dem på.

Edited by Dillerman
Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt at MOL går med til al den "Getbigprisesnak" når selvsamme firma ikke engang har banner tilknyttet MOL. Er det ikke lidt og tilsidesætte sine egne "støttere" - Nok mest et spørgsmål til MOL-gutterne og nok også andres samvittighed!! :angry: :sneaky:

Link to comment
Share on other sites

Som et andet særdels godt Dansk protein produkt til en fornuftig pris, må også nævnes Danlabs Whey2 protein. Både vanillie vaianten og specielt jordbær varianten smager efter min mening, bedre end Viking Whey, og Viking smanger absolut ikke dårligt :)

Jeg ser intet forkert i at skrive addressen her, da Mol alligvel har reklameret for siden på deres bannere!

www.Raspower.dk

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes, det er helt i orden, når der er tale om objektive kriterier som pris.

Jeg kan sagtens se konflikten i, at getbig ikke betaler for reklamer her på siden, men det må være Morten Z, der sætter grænsen. Dette forum er til for at hjælpe hinanden om alt, der har med træning at gøre, og derfor sætter jeg personlig pris på, at finde det bedste proteinpulver til prisen.

Jeg er helt indforstået med, at vi ikke skal male side op og ned med at getbig har det bedste proteinpulver og bla bla, men vi kan da sagtens finde det billigste uden nogle producenter får ondt i røven.. (de kan jo bare imødegå konkurrencen, hvilket i sidste ende nok også vil give dem bedre salg end bannerreklamer ;) )

Link to comment
Share on other sites

Tag lige at klap hesten! :angry:

Er der virkelig nogen der er interesseret i, at vi kun omtaler produkter positivt, der har reklamer her på siden? Eller at vi ikke omtaler produkter der ikke har? Sagt med andre ord, at produkter der giver et økonomisk bidrag til siden får positiv særbehandling?! :blink:

Jeg tror der er ret menge der stejler over de amerikanske blade/hjemmesider der anvender overstående princip, så lad os holde MOL fri for den slags "bestikkelse" og blive ved med at være objektive!

Link to comment
Share on other sites

Det er fint nok hvis et medie giver annoncørene positiv særbehandling, men så synes jeg det skal være en officiel politik, så man kan tage sine forholdsregler.

Ellers er motivationen til at reklamere i et medie, det den altid er: At gøre opmærksom på sig selv overfor den målgruppe, ens produkt henvender sig til.

Iøvrigt vil jeg da lige gøre opmærksom på, at indlæget lige så godt kan ses som en reklame for Arla Foods. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Selvom debatten om købte rettigheder til positiv særbehandling er spændende... -_- så handlede denne tråd vist i en fjern fortid om proteinpulver og priser.

Efter min mening er prisen ikke nær så interessant som hvad det er for noget protein man stopper i hovedet. Efter træning skal det være valle-protein pga den biologiske værdi og den korte aminosyre sekvens. Derudover stiller jeg altid som krav at det skal være ion fordelt - ion exchanged - det sikrer at det nu også er rent whey uden alt det andet som findes i råmaterialet.

Kakaomælk er jo den helt store hype for tiden, men mine kritikpunkter hedder:

1, Mælkeprotein. Dette er lange kæder, derfor langsommere optagelse i den enkelte celle og en mindre optimal BCAA profil.

2, Der er forholdsvis mange kulhydrater i sådan en ½ L Mathilde og hvis man gerne vil holde fedtprocenten nede kan det godt blive besværligt med kakaomælk som proteinkilde.

Men ok, det er da meget billigere, specielt hvis man køber det i 2L-flasker :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ok lige et lille spørgsmål til "emnet". Hvis kakaomælk skal indgå som en proteinkilde i denne lille sammenligning (hvad i mine øjne den ikke burde da den ikke er pulver dvs gennemgået samme fremstillingsprocesser) så burde WG-produkter da også være en del, da kakaomælken indeholder kulydrater? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

WG = Weight Gainer. Altså protein blandet med kulhydrater.

Aahhhaaa :) Fint nok med lidt kulhydrater efter træning, men synes ofte at recovery produkterne har en alt for dårlig kulhydrat-profil. Det meste er næste på højde med sukker ( GI = 100 ) og det er sq ikke for godt for hverken insulinspejlet eller sultfornemmelsen. Så hellere lave sin egen lav GI, høj BV shake til efter træning. Whey Protein, skummetmælk, banan og hørfrøolie er optimalt. Det tilgodeser alle ernærings aspekter og så smager det fremragende - som flydende bananasplit :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Så lige en lille ting til; Skal man som pige også ha' WG ? Det er ikke fordi jeg er bange for at tage på men vejer allerede omkring 60- 62kg ( vejer mig ikke )

Eller skal jeg ha' proteiner uden kulhyrat? Hvis ja, hvad er så den bedste klide?.....PyyHaaa det er en Jungel,det her!!

Eller skal jeg helt la' vær' med at tage protein tilskud - spiser varrieret, men intet kød andet end fisk og kylling - og det bliver ikke til meget....

Træner min. 5 gange om ugen - cardio og vægttræning

Link to comment
Share on other sites

miss paradis--> Prøv at stil dine spørgsmål i kostforummet i stedet ;) Det er ikke altid folk svarer på spørgsmål, der nærmer sig en trådkapring. Jeg ved det er en jungel, især i starten, men det kommer...

Jeg er dog blevet interesseret i det protein fra inco. Har du en næringsbeskrivelse fra det?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share