Hvem kan lave et godt program?


KristianS
 Share

Recommended Posts

Joh DBM...jeg kender skam godt til problematikken omkring tun(fisk generelt) og forurening, især dioxinophobning....

Det har jeg skam spurgt til andetsteds, og har fået at vide at det stadig er særdeles sundt at spise fisk hverdag, selvom der kan være problemer med forurening. Jeg køber skam aldrig det samme mærke hver gang, men det er mere et spørgsmål om hvilket supermarkede der lige har bedste tilbud for tiden...

Link to comment
Share on other sites

---> John Hansen

Jo den artikel lyder meget overbevisende og kilden er jo også mildest talt pålidelig.

Jeg forstår dog ikke een ting.

Overalt i verden bliver både dyr og mennesker pumpet hvis ikke med soja proteiner, så afkom fra soja planten.

I det danske, såvel som det internationale, landbrug bliver køer,grise fisk og mange andre dyr også pumpet med soja proteiner for at større/stærkere vækst.

Så hvis sojaprotein:

- giver hjerteproblemer

- nedsætter testosteron mængden

- medfører inpotens (øh det lutiserende hormon øges og testosteron nedsættes skulle dette give inpotens?)  

- nedsætter HDL kol.

Hvorfor klarer soja-protein leverandører sig så bedre idag end nogensinde (set bort fra EU's forbud mod benmel)  

---> Xax

Hør xax som jeg pointerede tidligere for danskerene i deres naturlige kost mere end rigeligt protein, - som regel også selvom man er BB'er

Nå, derfor er det alligevel godt at indtage protein efter træning, det er godt, men den fremgang man får ER IKKE RET STOR!, derfor er proteinpulver, som det flere gange er blevet pointeret herinde, ikke noget vidundermiddel.

Vi snakker om få procenter som proteinpulver hjælper på BB og styrketræning.

Nå Xax, det jeg prøvede at pointere var at hvis proteintilskud hjælper så lidt, hvor meget tror du så at det hjælper "mere" at indtage Valle/kasein end soja protein - specielt hvis indtagelsen af sojaproteinet times ordentligt.

DERFOR mener jeg med:

"tænk lige en ekstra gang over hvor seriøs man er - før man køber det dyreste proteintilskud man kan få... "

At den promiliære fremgang man får med kasein/valle i kontrast til soja kun forbeholder sig eliten af eliten.

Dvs. at en prisdifference på 280kr. i forhold til den urimelige lille ydelsesforskel på de to produkter gørgør sojaproteinet meget mere attraktivt end valle/kasein

Og dette er selvfølgelig med undtagelse af at testerone.net's hypotese er korrekt.

Link to comment
Share on other sites

Hej drenge, så er jeg kommet hjem fra en skøn ferie i Alanya...

I har da gang i debatten omkring proteiner osv. Men nu har jeg vendet en auktion på qxl.dk hvor netfit.dk havde udlovet et kilo choko. valle protein til 170kr - bød på 2 kg og vandt til en utrolig fordelagtig pris nemlig - 1kr over startpris....171kr kiloet. Ret komisk, men jeg var den eneste der bød...så drenge prøv lige at se på qxl.dk...der er nemlig kommet en ny auktion på vanilie smag op.

Jeg starter på mit nye program om nogle dage....vender fluks tilbage med resultater.

Link to comment
Share on other sites

Jens:

Hør xax som jeg pointerede tidligere for danskerene i deres naturlige kost mere end rigeligt protein, - som regel også selvom man er BB'er

Gør de det? Jeg begyndte selv at undersøge min kost, efter jeg begyndte at træne seriøst. Jeg fik absolut ikke nok proteiner. Det kan godt være at den almindelig gennensnitlige ikke-trænende dansker får nok proteiner, men hvad med resten af os andre BB'er? Jeg tror ikke helt på din påstand(vis mig nogle videnskabelig undersøgelser af dette, så tror jeg dig måske!)

Jeg(måske anderledes for andre) bruger proteinpulver netop fordi at der vil gå for lang tid efter afsluttet træningspas til at jeg kan nå at få proteiner indenbords... Hvis det kun drejede sig en vis mængde proteiner, så kunne jeg da sagtens dække det med almindelig kost....men det er altså et spørgsmål om timing!

Om det så er soja eller valle? Hvorfor ikke gå efter det bedste? Jeg kan da godt tænke mig til at valle nok ikke er 10 gange bedre end soja, selvom prisen burde indbyde til det.

Har du nogle tal på hvor meget valle er bedre end soja?

Vender tilbage senere med noget mere....

Link to comment
Share on other sites

XAX når du spiser ren protein efter træning, hvad blander du det så med?

Og finder du det ikke besværligt?

Jeg har selv 2 forskellige. En ren protein og en weight gainer - fra Prolab.

Den ene til efter træning, og den anden før sengetid etc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Xax

Du satte spørgsmål ved nedenståenden qoute:

<b>Hør xax som jeg pointerede tidligere for danskerene i deres naturlige kost mere end rigeligt protein, - som regel også selvom man er BB'er </b>

Nu er det jo svært at gå ind hos gallup og læse hvor meget protein en gennemsnitsdansker indtager, men indledningen til nedenstående oversigt over aminosyrer giver en meget god opfattelse af min hypotese.

Gå ind på:

Med'>http://www.medicaltestcenter.dk/aminosyrer.html

Med

Venlig Hilsen
Link to comment
Share on other sites

Har lige læst undersøgelsen...

Tja tjo tja....Det lyder sku lidt skræmmende, når de påstår at man burde kun spise kød en gang om ugen!

At for meget protein fører til Kalcium udvaskelse har jeg hørt før...Intet nyt i det.

Rent faktisk er det egentlig meget logisk at den gennemsnitlige ikke-trænede dansker nok får for mange proteiner.

En ikke-trænende person på 70 kg. Behovet for proteiner sætter vi til (1 gr./kg kropsvægt, lidt højt måske)

Det kan dækkes via: 200 gr kød(20% protein cirka) og 1 liter mælk (34 gr protein).

Meen personen spiser nok mere end dette i løbet af en hel dag.

Ok...Jeg vil give dig ret i din påstand at den almindelig gennemsnitlige dansker får rigeligt med protein, endda måske for meget, hvis man skal tro den undersøgelse som du refererer til...

Link to comment
Share on other sites

Laver du for mange "overflødige" øvelser??Med overflødige øvelser mener jeg f.eks. lateral raise,triceps kickback,lounges osv.De fleste af os er slet ikke så specialicerede at vi behøver disse.Træn for at blive stærk i basis øvelserne(de der påvirker flere led) som squats,dødlølt,pres,chins,dips osv.Hvis du ikke over en periode har kunnet spore en fremgang i disse er det spild af tid at køre alle de "små" øvelser som for mange desværre spilder deres tid på.Kør en periode hvor du for overkroppen"tænker" basis øvelser i det vandrette og lodrette plan og 1-2 øvelser for underkroppen.Du bør træne så hårdt at du efter én time er færdig.De fleste vil desværre ikke træne så hårdt, men vil hellere spilde tiden med 2 timers "pumpe" træning x mange om ugen.Hvis du er ude på at tage på, så er du så ung at du uden problem kan droppe kredsløbstræning i en periode.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest Jorgen Bodholdt

Hej

Man støder ofte på træningsprogrammer hvor de har lagt mave træning til sidst i programmet.

Jeg vil da tro at det er godt at begynde med mave træning, for så kunne det indgå som en del af opvarmning til ens trænings pas.

Er der nogen kommentar til det

p.s. håber ikke at blive sablet ned, som tidligere. ;-)  p.s. (- det er kun en spøg ! )  ;-)

hilsen Jørgen

Link to comment
Share on other sites

Efter min mening egner mavetræning sig ikke til blive udført inden den egentlige vægttræning. Ikke hvis vi snakker RIGTIG mave træning. Hvis vi snakker et par crunches eller high rep situps, så er det måske underordnet. Men snakker vi om et seriøst maveprogram med modstand, så vil det trætte mavemusklerne unødigt. Du skal huske at mavemusklerne spiller en væsentlig rolle som stabilisator i de store basisøvelser. Specielt squat og dødløft vil lide under det, hvis du træner mave hårdt inden du kører dem. Jeg foretrækker at kører mave når man har lavet de øvelser som er afhængige af god "core" stabilisering.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

http://www.medicaltestcenter.dk/aminosyrer.html

tja, det meste af det lyder godt, men nogle af argumenterne:

ex-1: Ved stegning eller kogning koagulerer mange af aminosyrerne, så de ikke kan udnyttes af kroppen. Mange af disse omdannede aminosyrer er giftige, de er med til at øge vægten, giver kroppen mere arbejde og forbruger energi.

ex-2: En anden gruppe mennesker, der bør være forsigtige med at spise for meget protein er de, som har tendens til at udvikle den farlige hudkræft malignt melanom. Årsagen hertil er, at aminosyren tyrosin er den substans, som melanocytterne i huden bruger til at danne det sorte pigment, melanin i melanomerne, som ofte forekommer hos individer, der har været udsat for ultraviolet stråling enten fra solen eller solarier.

Så de mennesker skal helst ikke producere melanin, eller? Det burde da ellers beskytte mod malignt melanom??

Link to comment
Share on other sites

>> Thomas J

Hvilket træningsprogram for mave kører du? Jeg kører selv lidt crunches med håndvægt, men jeg føler ikke det er ret hårdt. Når man så samtidig tænker på, at du siger mavemusklerne har en rimelig betydning for dødløft og squat, så kunne jeg godt tænke mig et lidt hårdere program.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører ikke noget fast program. Jeg har et sortiment af maveøvelser, som jeg kan vælge af. Jeg kører mave m. belastning 2-3 gange om ugen. Jeg vælger 1 øvelse, og laver 4-5 sæt x 6-10 reps afhængig af hvad øvelse det er. Her er et udpluk af gode maveøvelser:

Spread eagle situps m. vægt  (med benene spredt i en vinkel på 90 grader, og under en ribbe. Benene skal være strakte, for at skabe så meget synergy som muligt mellem mave og hoftebøjere)

Pulldown abs  (sidder på knæ med et reb omkring nakken, fra en high pulley og "krøller" sig sammen imod modstanden)

Heavy dumbell side bends

Roman chair situps m. belastning  (speciel mavebænk til situps)

Hanging leg raises m. strakte ben

Jeg er ikke tilhænger af crunches med mindre man er bodybuilder. Hvis træning skal være overførlig, så skal maven trænes som den aktiveres. I synergy med hoftebøjerne. Det med at hoftebøjerne skal tages ud af bevægelsen er noget vås efter min mening. Muskler skal som jeg ser det ikke isoleres, de skal arbejde som de er skabt. Nemlig at arbejde i synergy med andre muskelgrupper, som de danner muskelkæde med. Et godt eksempel er "the posterior chain", hasemuskulaturen, gluteal muskulaturen og erector muskulaturen. De er skabt til at arbejde sammen, og hvis man vil have en overførlig træningseffekt, så skal de også trænes i synergy med hinanden.

Thomas  

Link to comment
Share on other sites

øøh...den der side om proteinindtaget... den er fra et center, der anbefaler afgiftningsprocedurer...et lille privathospital...og som gerne vil ha' at man kommer ind og får en undersøgelse for at se om ens tarme er i orden..ikke ligefrem den mest uafhængige kilde.

Og det med at hvis man spiser mange proteiner bliver ens nyrer ødelagt i løbet af 80 år... hvor meget over 80 regner I med at blive?

Med andre ord... jeg vil nok godt se en anden kilde..f.eks fra Journal of Physiology eller noget i den stil.

Men det er nok rigtigt at der er rigelig med protein i vores kost for folk, der sidder på et kontor, og af og til går en tur på goldbanen. Men det er noget andet, hvis man arbejder hårdt, eller prøver at maksimere ens styrke /muskelmasse-

prøv at se denne side:

hvor'>http://www.sundhed.dk/servlet/generalartic...p;cx=173

hvor

de estimere end proteinbehov udfra om man træner eller man ikke gør.. der er stor forskel

venlig hilsen Blackmoore

(Redigeret af Blackmoore ved 3:53 pm på Dec. 2, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share