5x5


simondj
 Share

Recommended Posts

Fra min log:

Efter Hatfields har jeg tænkt mig at begynde på dette back-to-basics 5x5, som er en modificeret udgave af programmet fra TJ's artikel fra getbig.dk. Har smidt nogle ekstra øvelser ind, da jeg i langtid har kørt dette program og skulle så gerne kunne klare et par ekstra øvelser

 

Mandag: 

Bænkpres: 5x5

Let død/squat: 5x5

Military Press: 5x5

Chinups: 5x5

Franskpres/DB pullovers 3x8

Onsdag: 

Eksplosiv bænkpres: 5x2 (evt med pause?)

Død/Squat 5x5

Closegrip bænkpres: ?x? 5x5/3x8?

DB rows: 5x5

Laterals: 3x8

Fredag:

Incline bænkpres: 5x5

Død/squat 5x5

Weighted dips 5x5

Pullups ?x?

Rear laterals: 3x8

Det er basis programmet, hvor der så kan smides db/bb curls og cable crunches/dragon flags ind efter behov

Håber der er nogen, som har kommentare og eventuelle rettelser til programmet :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes da det ser rimelig fornuftigt nu, når du også smider lidt curl og mave ind hist og her.

Du har noget bænk, noget ben, ryg, triceps og forskellige dele af skulderen med hver gang. Super :)

Jeg synes nok at laterals og rear laterals kun en gang om ugen er for lidt. Så vidt jeg er orienteret bliver rear delt også brugt en smule til pullups / chinups, så måske du bare skulle nuppe laterals (kabel) 2 af dagene.

Hvordan havde du nærmere tænkt at squat og dødløft skulle fordeles?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nok at laterals og rear laterals kun en gang om ugen er for lidt. Så vidt jeg er orienteret bliver rear delt også brugt en smule til pullups / chinups, så måske du bare skulle nuppe laterals (kabel) 2 af dagene.
Laterals i kabel? Ok den kendte jeg ikke lige..
Hvordan havde du nærmere tænkt at squat og dødløft skulle fordeles?

Ville skifte mellem squat og dødløft, men kan ikke finde ud af om det skulle være mandag eller fredag der skulle køres let. Mandag har man haft weekenden til at restituere, men har en hel uge foran sig, mens at man fredag har haft en tung uge, men har weekenden til at restituere (ja det er lidt forvirrende) :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share