EMG målinger..


Coeus
 Share

Recommended Posts

"Hvad er en god øvelse? En du kan mærke eller Den tabellen fortæller dig.

Hej diskopumper , hvorfor kører du så ikke preacher curls eller incline dumbell curls - de giver bedre end de dumbellcurls du laver ifølge den gyldne EMG "tabel". Du burde vel også køre Decline bænk fremfor alm. bænk tabellen fortæller dig at den er bedre. Tabellen fortæller også at biceps rammes godt med smalt greb om stang - så man rigtigt kan få ondt i håndleddende. Du fravalgte også bentoverrow som den 1ste rygøvelse på til fordel for Chinup. Military fremfor seated dumbellpress osv. Kunne det have noget med dine personlige præferencer at gøre Husk også at placere benene med milimeteragtigt præcision når du squatter, der skal nemlig ikke meget til førend at leg-extension "giver bedre i lårene" i følge EMG tabellen.

Gu vil jeg ej placere benene efter en EMG tabel , jeg placerer dem der hvor det er mest bekvemt og hvor det er sundest for mine knæ, så jeg kan blive ved med at squatte også når jeg er blevet gammel."

Hvor vil du hen med det??? Jeg stillede et spørgsmål som jeg ikke anede svar på, og nu begynder du nærmest at gøre grin med mig?

Har jeg nogensinde sagt at jeg vil lave en øvelse anderledes / udskifte en øvelse og gå på kompromi med led etc., fordi en tabel viser den er bedre? Nej, jeg spurgte! Og heldigvis fik jeg svar af en der kan andet end at spille smart.

Ikke min skyld at du ikke forstår eksemplet med flyers! Desuden træner jeg ryg/lår/læg ligeså intensivt som intensivt som alt andet..

Link to comment
Share on other sites

Da det åbentbart er vigtigt for dig at vælge øvelser der gør dig bedre end andre (læs:diskopumpere), så tillod jeg mig at være en anelse provokerende og svare i samme tone for at få dig til at tænke en ekstra gang i og med du blankt afviste mit første indlæg. Jeg synes også at dit indlæg var fyldt med selvmodsigelser.

Jeg skal imodsætning til dig og visse andre ikke gøre mig klog på om et sæt flyers i ny og næ og at øvelsen som supplement til bænkpress kan give en smule ekstra hypertrofi. Fakta er at man ikke får helt det samme mekaniske stræk på musklen (overrivninger af muskelfibre) i bænkpress som ved flyers.

Til din information Coeus, I den VL-klub hvor jeg ofte gæstetræner vil mange sikkert betegne dig som enten popsmart eller diskopumper fordi du bruger alt for meget tid på at træne et brystet op til episke proportioner, i og med at det ikke kan bruges til meget mere end at gøre sig til på stranden :o :)

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Coeus: jeg har det meget bedre nu! ;)

Har lige været hos kiropraktor, og fået løsnet leddende i nakken, der havde sat sig pga af den grimme tunge og statiske belastning fra de seneste dages dødløft.

Så nu er min tolerencetærskel ved at være inden for normalområdet igen :lol: , i håbet at vi kommer på talefod igen B)

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter ikke, hvor i problemet ligger, at jeg gerne vil have mest ud af min træning på den bedste måde...

Flyers har vist været diskuteret nok gange :p

Jeg er ikke diskopumper - Jeg træner, som sagt før, med lige meget fokus på alle kropsdele. Dog er mine lår store, så jeg træner "kun" 2 sæt squat.

"Til din information Coeus, I den VL-klub hvor jeg ofte gæstetræner vil mange sikkert betegne dig som enten popsmart eller diskopumper fordi du bruger alt for meget tid på at træne et brystet op til episke proportioner, i og med at det ikke kan bruges til meget mere end at gøre sig til på stranden"

Læg mærke til at jeg i starten spurgte om flere forskellige muskelgrupper.

Men du har ret i at jeg bruger meget tid på at træne brystet, ligesom jeg bruger meget tid på alle de andre muskler i kroppen :tongue:

Kald mig popsmart eller diskopumper... B) Derfor vil jeg have mest muligt ud af min træning alligevel :bigsmile:

Men hvis det ikke er i orden at spørge om ens øvelser er effektive nok på MOL, så må jeg ty til ekstremerne og håbe på et kompetent svar på Getbig.dk :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share