cykelruter


hardgainer
 Share

Recommended Posts

Hej....

Vi er nogle stykker (6 stk) der om ca. 4 uger tager til Silkeborg for at bruge 4 dage på at få kørt nogle gode kilometer i benene. Jeg har søgt mange steder for at finde nogle gode cykelruter, og jeg har da også fundet en del bl.a igennem marguritruten, men problemet er at der intet sted informeres om hvad der er grusvej og hvad der er asfalt....

Er der nogle herinde fra der kan give nogle evt. links til ruter (asfalterede veje) eller på andre måder give mig nogle brugbare informationer. Turene vi tilbagelægger vil variere i længde (60-150 km), håber at nogle kan hjælpe..

på forhånd tak..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kørt lidt i området og kan varmt anbefale det. Især området syd og øst for Silkeborg er rigtig godt. Her er en rute, som jeg på et tidspunkt har kørt som træning. Kan desværre ikke huske hvor lang den er, men ca. 80 km er et bud.

Silkeborg - Virklund - mod øst ad marguritruten gennem skoven syd for Borresø og Julsø - Himmelbjerget - Gl. Rye - rute 461 mod syd - t.v. mod Klostermølle og Voerladegaård Yding - Yding Skovhøj - Ejer Bavnehøj - Riis ;) - Tåning - Alken - Boes - Ry - Alling - Laven - Svejbæk - Silkeborg.

Der er rigeligt med rynker på ruten :) som er 100% asfalteret.

Ziggymund :wave:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kørt lidt i området og kan varmt anbefale det. Især området syd og øst for Silkeborg er rigtig godt. Her er en rute, som jeg på et tidspunkt har kørt som træning. Kan desværre ikke huske hvor lang den er, men ca. 80 km er et bud.

Silkeborg - Virklund - mod øst ad marguritruten gennem skoven syd for Borresø og Julsø - Himmelbjerget - Gl. Rye - rute 461 mod syd - t.v. mod Klostermølle og Voerladegaård Yding - Yding Skovhøj - Ejer Bavnehøj - Riis ;) - Tåning - Alken - Boes - Ry - Alling - Laven - Svejbæk - Silkeborg.

Der er rigeligt med rynker på ruten :) som er 100% asfalteret.

Ziggymund :wave:

Jeg har cyklet rundt i det område i 3 dage på et tidspunkt. det er noget af det smukkeste i Danmark... Den rute giver mig sved på panden og smerter i låret bare at læse om Ziggymund :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share