Lidt mærkelig vægt-Mangler facts!


AndersSand
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg har fået fortalt at man "Kun" kan tage 1 kg på pr. år i muskler...

Så har et par spørgsmål i forhold til vægt.

1: Nu har jeg kørt HST-program igennem et par gange, er(var) pænt spinkel.. 10-02-2002 vejede jeg f.eks. 76 kg.. nu vejer jeg omkring 85-86kg. dvs. næsten 10kg på 1½ år... er det fedt,muskler eller vand?

2: Hvordan finder man sin "rigtige" vægt... f.eks. nu har jeg stået på vægten.. 86,5kg...efter træning, før spisning. Jeg har så været på arbejde de sidste par dage hvor jeg sveder meget- og ikke får spist&drukket helt nok. Jeg har hørt at kroppen går lidt i forsvarsposition når der ikke komme vand nok, og holder dermed vandet tilbage hviket medfører flere kg på vægten.

Hvordan finder man sin "rigtige" vægt når sådanne situationer finder sted, og når man f.eks. vejer sig både om morgenen om og aftenen og man måske har flere kg i vægtforskel?

Håber ikke det lyder alt for dumt, på forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået fortalt at man "Kun" kan tage 1 kg på pr. år i muskler...

Det kan ikke sættes så hårdt op, det er individuelt fra person til person hvor meget man kan tage på. Jo mere fedt du er villig til at smide på kroppen samtidig desto mere muskelmasse kan du mside på.

1)

En blanding, brug et spejl til at bedømme om fordelingen er tilfredsstillende.

2)

vej dig om morgen efter toiletbesøg, går det et par dage i træk og tag gennemsnittet.

Vægten kan svinge meget grunde væskeudsving og mad i systemet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er meget sikker på, at du godt kan tage mere I muskelmasse på pr. år, - hvor meget kan jeg IKKE huske!

Det mest "optimale" tidspunkt at tage din vægt på er om morgenen. Dog skal du så huske, at næste gang du skal veje dig, skal du IGEN gøre det om morgenen (for ellers kan der let ryge +- et par kg, pga. mad m.m.)! Derpå har du noget, at sammenligne med. :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Og lige en ting mere - der er altså INGEN SOM HELST grund til at tørste. Det hjælper ikke kroppen med noget som helst. Se så og få drukket et par liter vand!

Jeg har så været på arbejde de sidste par dage hvor jeg sveder meget- og ikke får spist&drukket helt nok. Jeg har hørt at kroppen går lidt i forsvarsposition når der ikke komme vand nok, og holder dermed vandet tilbage hviket medfører flere kg på vægten.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share