Holdtidskørsel - konkurrenceforvridende...


humseper
 Share

Recommended Posts

Det er da for latterligt at holdtidskørslen er kommet tilbage på programmet i tour de france. Allerede nu, inden bjergene ser det, til trods for genial kørsel, umuligt ud for Ulrich at fravriste den gule trøje ud af Armstrong krogede dopingfyldte fingre... Det er sgu da så konkurrenceforvridende at man kan græde over det.

Edited by humseper
Link to comment
Share on other sites

Synes det er dejligt den er kommet tilbage, for vil ulrik vinde må han nu angribe og ikke alt det fedtspilleri som mange lavede sidste år.

Men kan da håbe de snakker lidt sammen på de forskellige hold og laver det ultimative alliance hold mod armstrong så han kan væltes og der vil komme nogen fede etaper.

Link to comment
Share on other sites

Det ville nu have været super nice, hvis Ullrich eller Beloki havde taget trøjen på holdkørslen. Så havde vi haft en situation, vi aldrig havde haft før.

Det var der en seriøs chance for på dagens etape, og ville have givet løbet lidt ekstra kryderi.

Men det er synd for lavbudgetholdene. Og for CSC, der med en frisk Tyler og Sandstød på holdet, helt sikkert havde slåsset med om 1. pladsen.

Link to comment
Share on other sites

Holdtidskørsel er fascinernde!!!!! Færdig.

Derudover kan man jo sige (helt rimeligt - og det er også ideen bag holdtidskørsel, ved siden af fascinationen), at den gør touren mere avanceret og "fair".

At have et godt hold i touren kræver generelt to ting

1. Nogen der kan klatre

2. Nogen der kan køre stærkt på tid

Uden holdstidskørsel kan teamsne jo "overmatche" ved kun at sætte lette klatere på holdet. Den går ikke med holdstidskørsel. For her skal man bruge tunge kraftmaskiner, der sikkert ikke dur i bjergene.

Man må altså finde et komprimit. Og det gør jo bare touren og sammensætningen af holdene meget mere avanceret - og dermed spændende. :)

Link to comment
Share on other sites

Det er da for latterligt at holdtidskørslen er kommet tilbage på programmet i tour de france. Allerede nu, inden bjergene ser det, til trods for genial kørsel, umuligt ud for Ulrich at fravriste den gule trøje ud af Armstrong krogede dopingfyldte fingre... Det er sgu da så konkurrenceforvridende at man kan græde over det.

Hvad, har du drukket af natpotten eller har du bare en dårlig dag :lol: Holdkørsel hører da hjemme i TdF. Det er en dybt fascinerende disciplin og en god afveksling her i den første "flade" uge. Det er ikke en bjælde snyd, at USP vinder, for det er dem, der har trænet mest målrettet i disciplinen så vidt som jeg lige har kunnet læse mig til.

At LA krudter sig er nok korrekt, men øh.... gør de andre store navne mon ikke også det? Det tror jeg.

Men damn, hvor jeg savner Jalabert. Med ham, Hamilton og Sandstød i topform havde USP og alle andre fået røv :kickass:

Damn, jeg savner Jalabert under alle omstændigheder. 90'ernes største rytter efter min mening. Glemmer aldrig Vuelta ´95 hvor han tog den samlede sejr og 5 etaper :w00t:

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

At se et hold der bare kan køre sammen - hvor skiftene køre som en kæde der er nysmurt, er simpelthen en æstetisk oplevelse - det er forbandet svært at praktisere, en hver uro forplanter sig og skaber kaos... Det skal sgu være med - også af de grunde som Jarvig og Ziggymund har fremhævet!

Link to comment
Share on other sites

At se et hold der bare kan køre sammen - hvor skiftene køre som en kæde der er nysmurt, er simpelthen en æstetisk oplevelse - det er forbandet svært at praktisere, en hver uro forplanter sig og skaber kaos... Det skal sgu være med - også af de grunde som Jarvig og Ziggymund har fremhævet!

som kom det flydene fra Jørgen Leth lettere rødvinstågede hjerne. Hold kørslerne hører definitivt til i TdF - som jarvig siger det sikrer at hvis du skal ha et hold der kan vinde, skal det være alsidigt. Og mon ikke blot dine frustrationer er årsagen til at du irriterer dig over ham der texaneren ? ;)

Link to comment
Share on other sites

Argh- nu må i sgu da stoppe... Jeg vil give jer ret i at holdkøslen er flot at se på, men mere er der heller ikke i det. Tour de France har aldrig og vil aldrig blive en hold sport, det er en sport hvor den enkelte kæmper mano-o-mano på de skaldede brergtoppe... Det er sgu da heller ikke hele hold der bliver skrevet ind i den uforglemmelige tour de france historie. Der er sgu da ingen der kan huske hvilket hold eddie "kanibalen" merx, eller greg lemond kørte på, så lad os dog for fanden få smidt den lede holdkørsel ud igen...

Link to comment
Share on other sites

Nu vrøvler du.

touren er da i høj grad en holdsport og gode hjælperyttere betyder langt mere end det lader til du overhovedet kan forestille dig.

Faktisk kan jeg ikke huske, hvilket hold Merx den gamle kørte på, men det er da også kun fordi det er før min tid (jeg kan da godt huske Indurain kørte for Banesto, Riis&Ulrich for telekom, Pantani for MercatoneUno og var Bianchi ikke også arbejdsgiver for Fausto Koppi?), desuden er det heller ikke holdets navn i sig selv der beyder så meget, men mere hvem der deltager på det. Navnet ændrer sig jo alt efter, hvem der sponsorerer det og det kan skifte hele tiden.

Kort og godt holder jeg på cykling (i hvert fald i touren) i høj grad er en holdsport.

Link to comment
Share on other sites

Merckx kørte for Molteni ;)

Humseper -> mon ikke dit had til LA er bestemmende for din indstilling til holdkørsel :)

Og i øvrigt har blanco 100% ret i at cykling på det niveau i aller højeste grad er en holdsport. Alt andet er vrøvl. Mon ikke du har et hedeslag under opsejling :confused2: ;) :) :lol:

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Cykelsport er en holdsport. Prøv selv at tælle efter og se om du får det til en eller ni ryttere:

:bike: :bike: :bike: :bike: :bike: :bike: :bike: :bike: :bike:

Men der er da store enkelt-præstationerne i - selvfølgelig er da det. Prøv selv at tælle efter:

Soloudbrud :bike:

Tidskørsel :bike:

:tongue: :lol: :tongue: :lol:

(så kan du lære det :devil: ) :lol:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ikke overvældende meget forstand på cykling, men det burde absolut ikke være så svært at se at det at køre og evt. vinde Touren i den grad kræver en samlet indsats og ikke blot en enkelstående præstation. En af de bedste eksempler på dette er helt klart sprinterne og det arbejde hjælperyttere gør for at aflevere dem på målstregen. Telekom's trinvise rakat er et smukt eksempel på hvordan det kan gøres. :bike: :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Nu hvor xax nævner det om raketten, så kom jeg til at tænke på:

Spurterne bliver ikke kørt som de plejer i år. Der er ikke nogen hold, der endnu har lavet en raket på 5-6 ryttere, hvor deres kaptajn er blevet affyret perfekt i finalen! :bike: :bike: :bike: :bike: :bike: :bike:

Med SuperMario var man altid sikker på perfekt udført arbejde fra holdets side (eller i det mindste altid forsøg derpå). Telekom var, da Zabel var bedst, lige så gode. De havde også en fast mand som sidste led, inden selve spurten. En mand der, hvis han ikke havde været hjælperytter, selv kunne være kommet i top 10 hver dag. :bike: :bike:

Hvem har det i år?

Jeg forstår ikke, at lotto ikke forsøger sig. Holdet er opbygget omkring McEwen, og de kan for Sa**n da ikke tabe noget på at prøve?

Jeg savner Mario! :(

Han er :king: :bike:

Link to comment
Share on other sites

Det er jo i virkeligheden netop DET der er det smukke ved sprinterafslutninger, det der rakettrins arbejde. Nogen gør det bare SÅ godt. Læg mærke til den helt fantastiske mand i år Allesandro Pettachi, der tilsyneladende ikke har nogen der kand et for ham, så han ligger i Zabels hjul, og når zabel ike har flere at gøre godt med - slå Pettachi til....hmmm...taktikken ser vist ud til at være genial nuh....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share