Personlig-træner-fælden


sophiala
 Share

Recommended Posts

Jeg har kendt adskillige piger der med fornuftig kost og træning ikke kan komme ned på at have en six-pack, også selvom der bliver taget medikamenter i brug. Nogen piger kan være totalt udhulet og med tydelige kindben og alligevel sidder der et par små lokale fedtdepoter på kroppen som de selv synes skæmmer.

Hvis målet er en nogenlunde flad mave er det ikke urealistisk - men at ønske sig en sixpack som pige, kan betyde du skal under en % som ikke er sundt for dig. Hvad med at blive mavedanser ;) her er det en kvalifikation at have et lille fint sexet lag fedt at ryste rundt med ;)

Ham træneren har godt nok kvajet sig.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har kendt adskillige piger der med fornuftig kost og træning ikke kan komme ned på at have en six-pack, også selvom der bliver taget medikamenter i brug. Nogen piger kan være totalt udhulet og med tydelige kindben og alligevel sidder der et par små lokale fedtdepoter på kroppen som de selv synes skæmmer.

Hvis målet er en nogenlunde flad mave er det ikke urealistisk - men at ønske sig en sixpack som pige, kan betyde du skal under en % som ikke er sundt for dig. Hvad med at blive mavedanser ;) her er det en kvalifikation at have et lille fint sexet lag fedt at ryste rundt med ;)

Ham træneren har godt nok kvajet sig.

:lol: haha - mavedanser - mig - jeg ville aldrig selv kunne holde ud at se på det fedt (der er kun et eneste menneske på denne jord, jeg vil stille tilfreds ved at tabe mig: migselv - jeg ved godt at nogle mænd er til dansehåndtag og topmaver, men JEG vil være tilfreds med MIG) :)

(jeg har altså hørt at det ikke er alle mennesker, der har de senestrøg der gør at man kan få sixpack, nogen kan kun få "2pack", men jeg ved ikke om det er en and

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også gerne tilslutte mig "ånden" i de andre indlæg som siger du nok burde give six-packen en større chance. Du er knapt nok lige startet med træningen og ikke mindst kun lige startet med at opsøge lidt viden på området.

Hvis seriøs og velovervejet træning og kostplanlægning ikke ændrer på problemet, så er det muligt at få foretaget en fedtsugning som måske ikke giver en six-pack i sig selv, men som dog giver en forbedring. Det virker dog som om du stadig har mange gode og mindre radikale muligheder tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også gerne tilslutte mig "ånden" i de andre indlæg som siger du nok burde give six-packen en større chance. Du er knapt nok lige startet med træningen og ikke mindst kun lige startet med at opsøge lidt viden på området.

Hvis seriøs og velovervejet træning og kostplanlægning ikke ændrer på problemet, så er det muligt at få foretaget en fedtsugning som måske ikke giver en six-pack i sig selv, men som dog giver en forbedring. Det virker dog som om du stadig har mange gode og mindre radikale muligheder tilbage.

Se der er noget du har misforstået ;) :

Jeg har trænet seriøst i MANGE år (uden resultat) - OG jeg HAR fået foretaget en fedtsugning (for 3 år siden)!!! Jeg HAR omlagt min kost! Min sidste løsning var en personlig træner og det var heller ikke en succes.

Derfor er jeg egentlig heller ikke i tvivl om at min træner havde ret - jeg KAN ikke få drømmemaven´- desværre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet seriøst i MANGE år (uden resultat) - OG jeg HAR fået foretaget en fedtsugning (for 3 år siden)!!! Jeg HAR omlagt min kost! Min sidste løsning var en personlig træner og det var heller ikke en succes.

Derfor er jeg egentlig heller ikke i tvivl om at min træner havde ret - jeg KAN ikke få drømmemaven´- desværre.

Hvis du virkelig ønsker hjælp og ikke bare en bekræftelse på, at du ikke kan nå dit mål, vil jeg råde dig til at liste op, hvordan du træner i løbet af en uge, samt din kost eventuelle skader etc. Så folk herinde har en reel chance for at hjælpe dig på vej. Så længe du er paranoid omkring din person og tror, at vi alle vil komme efter dig, er det svært at ramme præcist. ;)

(Dette er skrevet som et oplæg ikke en kritik).

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Se der er noget du har misforstået
Det kan man vist roligt sige :lol: Og alligevel... Jeg tror ikke på du ikke kan nå dit mål eller komme det en del nærmere. Som Vandpyt siger så er du lidt sparsom med dine oplysninger omkring træning og kost og jeg synes du skulle oprette en træningslog så du i det mindste kunne få be- eller afkræftet om du er et håbløst tilfælde (hvad du med næsten garanti ikke er ;) )

Er nysgerrig med hensyn til fedtsugningen... Hvordan blev resultatet? Det må da have hjulpet noget?!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet seriøst i MANGE år (uden resultat) - OG jeg HAR fået foretaget en fedtsugning (for 3 år siden)!!! Jeg HAR omlagt min kost! Min sidste løsning var en personlig træner og det var heller ikke en succes.

Derfor er jeg egentlig heller ikke i tvivl om at min træner havde ret - jeg KAN ikke få drømmemaven´- desværre.

Hvis du virkelig ønsker hjælp og ikke bare en bekræftelse på, at du ikke kan nå dit mål, vil jeg råde dig til at liste op, hvordan du træner i løbet af en uge, samt din kost eventuelle skader etc. Så folk herinde har en reel chance for at hjælpe dig på vej. Så længe du er paranoid omkring din person og tror, at vi alle vil komme efter dig, er det svært at ramme præcist. ;)

(Dette er skrevet som et oplæg ikke en kritik).

'Pyt

Hvor får du alle de der negative tanker fra ? Da jeg startede denne tråd, var det ikke for at få hjælp, men for at hjælpe andre, med ikke at falde i den samme "fælde".

Personligt tror jeg ikke længere på at jeg kan nå mit mål - det forhindre mig ikke i at prøve, og jeg tager da gerne imod hjælp, hvis nogen har gode råd/forslag, men når man ikke er hærdet "bodybuilder", så kræver det altså enormt lang tid at sidde og skrive ned hvilke øvelser man laver. Og jeg mener altså ikke at jeg har givet udtryk for at jeg er paranoid eller er bange for at folk kommer efter mig.

Det her er heller ikke kritik, bare et svar på dit spørgsmål

Link to comment
Share on other sites

Se der er noget du har misforstået
Det kan man vist roligt sige :lol: Og alligevel... Jeg tror ikke på du ikke kan nå dit mål eller komme det en del nærmere. Som Vandpyt siger så er du lidt sparsom med dine oplysninger omkring træning og kost og jeg synes du skulle oprette en træningslog så du i det mindste kunne få be- eller afkræftet om du er et håbløst tilfælde (hvad du med næsten garanti ikke er ;) )

Er nysgerrig med hensyn til fedtsugningen... Hvordan blev resultatet? Det må da have hjulpet noget?!

resultat af min fedtsugning:

4 små år og 14000 kr. fattigere - mit spejlbillede blev i hvert fald ikke kønnere og jeg synes heller ikke at jeg kunne mærke det på mit tøj (måske bedøvede han mig bare og gav mig bank, :lol: for jeg var øm og havde blå mærker, og bagefter snittede han 4 små sår)

Fedtsugning er noget opreklameret møg - sorry to say - næste gang bliver det silikonebryster, så får man da noget for pengene :lol:

Hvad er en træningslog ?

Venlig hilsen Sophia

Link to comment
Share on other sites

>Sophiala.

Det ville være interessant at følge din træning igennem en log for mange herinde, og det tager ikke mere end 5-10 min. hver gang - samtidig med at det er et uundværligt redskab i enhver træningssammenhæng.

>Vandpyt. Synes også du skal passe lidt på dit ordvalg, ingen grund til at starte en dårlig stemning.

Link to comment
Share on other sites

En træningslog kan oprettes her på siden og består af at man nedskriver hvad og hvordan man har trænet den pågældende dag. Derved kan man holde styr på sin træning og se hvad der virker og ikke virker. Du kan prøve at klikke på "online træningslog" her i diskussionsforaet for at se hvordan folk har valgt at lave netop deres.

Link to comment
Share on other sites

>Sophiala.

Det ville være interessant at følge din træning igennem en log for mange herinde, og det tager ikke mere end 5-10 min. hver gang - samtidig med at det er et uundværligt redskab i enhver træningssammenhæng.

>Vandpyt. Synes også du skal passe lidt på dit ordvalg, ingen grund til at starte en dårlig stemning.

Skal jeg gå helt ud på MOL´s forside for at starte en log ?

Er det en træningsdagbog ?

Link to comment
Share on other sites

>Sophiala.

Det ville være interessant at følge din træning igennem en log for mange herinde, og det tager ikke mere end 5-10 min. hver gang - samtidig med at det er et uundværligt redskab i enhver træningssammenhæng.

>Vandpyt. Synes også du skal passe lidt på dit ordvalg, ingen grund til at starte en dårlig stemning.

Skal jeg gå helt ud på MOL´s forside for at starte en log ?

Er det en træningsdagbog ?

Hov der var jeg vist lidt sent ude.

Men jeg kan stadig ikke se hvor på siden jeg klikker for at oprette en selv ? :blink:

Link to comment
Share on other sites

gå ned til divers. Klik på online logbog. Gå så ned på opret nyt emne og giv emnet et passende navn for din logbog. Denne første post starter din log. Hver gang du så har trænet skriver du i denne tråd, hvad du nu har lyst til at skrive om din træning

Link to comment
Share on other sites

sophiala: man hører tit den med at man kun træner for sin egen skyld, den tvivler jeg stærkt på....

Hvis ikke man omgav sig med andre mennesker, "var Palle alene i verden", så var det de færreste der ville bekymre sig om udseendet.

Når og hvis du får den vaskebrædtsmave du ønsker dig, så er dine bryster til den tid sikkert skrumpet en hel del ind - så allerede nu kan du godt begynde med at spare op til et par hårdtpumpede silikonebryster ;)

Nå lige for at vende tilbage til dit spørgsmål, hvis du stadig læser med :lol: :

Der eksisterer et fora der hedder online træningsdagbog, hvor du kan oprette en ny tråd (træningsdagbog), og skrive din træning op, så kan folk komme med kritik.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

sophiala: man hører tit den med at man kun træner for sin egen skyld, den tvivler jeg stærkt på....

Hvis ikke man omgav sig med andre mennesker, "var Palle alene i verden", så var det de færreste der ville bekymre sig om udseendet.

Når og hvis du får den vaskebrædtsmave du ønsker dig, så er dine bryster til den tid sikkert skrumpet en hel del ind - så allerede nu kan du godt begynde med at spare op til et par hårdtpumpede silikonebryster ;)

Nå lige for at vende tilbage til dit spørgsmål, hvis du stadig læser med :lol: :

Der eksisterer et fora der hedder online træningsdagbog, hvor du kan oprette en ny tråd (træningsdagbog), og skrive din træning op, så kan folk komme med kritik.

Nej det har du selvfølgelig ret i - at man ikke træner alene for sin egen skyld - men 1) jeg ville aldrig iføre mig en lille kort stram top og træne i, selvom jeg skulle træne alene, for det ville jeg ikke selv kunne holde ud at se på - heller ikke selvom der ikke var nogen spejle - bare det at kigge ned ad sig selv og se den grimme mave - adr og 2) lige gyldig hvor mange mænd der påstår at de er vilde med deller , vil du aldrig kunne få mig til at tage på og være tilfreds med det - JEG skal synes at jeg ser godt ud (var det en bedre forklaring?)

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber da du når dine mål du sætter dig.

Nu er det heller ikke altid dellerne vi går efter, men også den måde pigen er indrettet på rent mentalt, når hun selvsikkert accepterer at have en naturlig kvindelig fedtprocent og tør fylde lidt. Jeg ved selv fra tidligere kærester, at denne væmmelse over at have synligt fedt på kroppen kan blive alt-opslugende. Jeg siger ikke du er en af dem.

Men du må jo prøve at oprette den der omtalte træningslog, jeg kan se på den anden tråd du startede at du næsten giver op førend du har prøvet ad. Du skal vist holdes lidt i ørerne skal du.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Hvis vi kunne få billeder af maven forfra og fra siden kunne det også hjælpe en del..

Så kan vi se hvad vi snakker om..

Dette er Ikke for at beskylde dig for noget MEN: Anoreksipiger el. drenge f.eks. ønsker at de skal være tyndere hele tiden og ser sig selv som tykke - selv om de er alt for meget undervægtige.

Nogle har det omvendt med muskler. De kan ikke blive store nok - og ser sig selv som små tynde og spinkle bygninger - og træner sig hele tiden større for at nå et - for dem - uopnåeligt mål..

Kender det selv. føler tit ubehag ved at smide T-shirten f.eks. og føler ikke min krop er pæn nok. Selvom jeg har fået utroligt mange komplimenter osv... så er det stadig ikke heeelt dolph lundgren eller noget.. Jeg ved selv det er dybt latterligt - men jeg kan ikke gøre for det! Jeg smider T-shirten og nogle misunder min krop, hvilket man inderst inde nyder - men er alligevel flov over den.. det er en sindstilstand jeg arbejder lidt med at slippe af med..

Du kunne have lidt samme tendenser - når du snakker om din "grimme mave" ??

Bare lidt lomme-filosofi..

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi kunne få billeder af maven forfra og fra siden kunne det også hjælpe en del..

Så kan vi se hvad vi snakker om..

Dette er Ikke for at beskylde dig for noget MEN: Anoreksipiger el. drenge f.eks. ønsker at de skal være tyndere hele tiden og ser sig selv som tykke - selv om de er alt for meget undervægtige.

Nogle har det omvendt med muskler. De kan ikke blive store nok - og ser sig selv som små tynde og spinkle bygninger - og træner sig hele tiden større for at nå et - for dem - uopnåeligt mål..

Kender det selv. føler tit ubehag ved at smide T-shirten f.eks. og føler ikke min krop er pæn nok. Selvom jeg har fået utroligt mange komplimenter osv... så er det stadig ikke heeelt dolph lundgren eller noget.. Jeg ved selv det er dybt latterligt - men jeg kan ikke gøre for det! Jeg smider T-shirten og nogle misunder min krop, hvilket man inderst inde nyder - men er alligevel flov over den.. det er en sindstilstand jeg arbejder lidt med at slippe af med..

Du kunne have lidt samme tendenser - når du snakker om din "grimme mave" ??

Bare lidt lomme-filosofi..

Begunder DU nu også

Jeg har ET punkt på min krop - som jeg bare ikke kan udstå (lige som så mange andre), men straks er jeg psykisk syg, man skal fandme ikke være alt for ærlig herinde (Hvis folk synes deres fedt er pænt, så vil de nok ikke prøve at slippe af med det, men man skal endelig ikke sige det højt)

Gem din lomme-filosofi til nogen der lide af anorexi´/bulimi - det gør jeg ikke 1) jeg kan ikke undvære mad 2) jeg hader at kaste op 3) jeg har fået bekræftet fra flere kilder at jeg har fedt på maven (overkroppen) (bl.a. af min x-træner og nogle alternative behandlere og min læge, der dog ikke mener det er et problem, da det ikke er sundhedsskadeligt at se ud som mig). :angry:

Og Igen: Jeg har ikke tænkt mig at sende nogle billeder.

Undskyld hvis jeg er lyder sur, jeg må jo gøre et eller andet forkert, siden så mange mennesker misforstår mig, og tror jeg brokker mig eller har et stort psykist problem :confused2:

Link to comment
Share on other sites

egentlig lyder du faktisk en anelse sur...

folk vil gerne hjælpe, men det kræver lidt mere info om din kost og træning osv,

og ergo er en logbog en god idé så vi kan se hva du laver B)

endvidere plejer folk at poste nogle pics hvis de gerne vil ha nogle kommentarer, så blir det os nemmere at komme med et bud på

hva der evt kan gøres...

pt lyder det lidt som om du er en anelse traumatiseret over din mave, jævnfør det du selv skriver,

det er muligt vi alle har misforstået det, men som udgangspunkt forsøger folk jo som sagt at hjælpe...

Link to comment
Share on other sites

egentlig lyder du faktisk en anelse sur...

folk vil gerne hjælpe, men det kræver lidt mere info om din kost og træning osv,

og ergo er en logbog en god idé så vi kan se hva du laver B)

endvidere plejer folk at poste nogle pics hvis de gerne vil ha nogle kommentarer, så blir det os nemmere at komme med et bud på

hva der evt kan gøres...

pt lyder det lidt som om du er en anelse traumatiseret over din mave, jævnfør det du selv skriver,

det er muligt vi alle har misforstået det, men som udgangspunkt forsøger folk jo som sagt at hjælpe...

Så skal der åbenbart ikke særlig meget til før man er psykisk syg ?

Jeg mener ikke selv at jeg er psykisk syg - de fleste mennesker har da nogle områder ved sig selv, som de synes er mindre heldige - fordi jeg ikke kan klare synet af mine egne deller, er jeg så syg ?

Jeg har ikke lyst til at starte en log nu - jeg gider ikke blive ved med at læse alle de negative kommentare, måske bør jeg bare holde mig fra MOL et stykke tid igen, ellers ender det bare med at jeg BLIVER psykisk syg, men I skal ikke feste for tidligt.... jeg vender jo nok tilbage

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share