Rank holdning og blandet bolcher


Nullermanden
 Share

Recommended Posts

Smider lige et billede ind.

mig2.jpg

Som i kan se hænger jeg en del forover, måske fik den en tand for meget på billedet, men som man siger overdrivesle fremme forståelsen, så vil høre om der er nogen bestemte muskler jeg skal sætte lidt mere fut i får at stå rank som et bræt.eller er det bare et spørgsmål om at lære at stå rank?

Nu hvor jeg har lavet en tråd har jeg lige noget mere at at lukke ud.

Skulle lige prøve at træne dips-chinup, kunne kun tage 2 fættre af den slags, det skal dog siges at det var da jeg var færdig med mit program og min energi ikke var den bedste, hvornår bør jeg smide dem i mit program. træner et sted hvor jeg ikke kan få hjælp på det tidspunkt jeg træner(og nej gider ikke træne om aften)

bør jeg smide dem først så jeg kan bruge alt min energi på at blive bedre på dem??

(køre fullbody-man-ons-fre hvis det kan bruges)

p.t har jeg luret lidt på den metode der hedder 1-2-3-4-5-6 osv, er den god måde at starte dem op på?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk lidt det samme problem, men har dog fået ret det rimeligt meget op. Prøv at kigge på det indlæg det hedder Hvordan får jeg en bedre holdning. I den er det billeder af nogle rigtig gode øvelser. De øvelser har helt sikkert rettet mig mere op. Men koncentrer dig om at holde ryggen ret når du køre dem.

Og husk så når du sidder eller står at trække skuldrene tilbage. Det kan sagtens komme til at se godt ud. Bare klø på ;) !!!

Link to comment
Share on other sites

Som man kan se på billedet, så giver en forøget kyfose (krumryg) en forøget lordose (svaj) i nakkeregionen..

Dette er uskønt, samtidigt med at det kan give gener i såvel nakke som brystryg.

Så - start med øvelserne beskrevet i den anden tråd, og hvis du stadig har gener, så kan du bare spørge igen :)

Link to comment
Share on other sites

God dag Nullermand

Har du altid haft en lettere ludende holdning? Grunden til jeg spørger er, at nogle mennesker har lidt kileformede hvirvler - typisk blandt mænd og typisk i nakkeregionen. Det kaldes Scheuermann syndrom eller

-sygdom og jeg har det selv i mild grad. Dvs. selvom man står helt rank "hænger" hovedet lidt; set i profil ligner nogle nærmest et spørgsmåltegn. Det er arveligt så du kan se på dine forældre og bedsteforældre om der er noget om det.

(Endnu) en god grund til at træne - det bliver nemlig ikke bedre med alderen. Der er ingen grund til at male fanden på væggen men vælg dine øvelser med omhu.

Med venlig hilsen

Clayman

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share