Chin-ups/Pull-down


Henrik C
 Share

Recommended Posts

Jeg kan bedst lide at holde en anelse bredere end skulderbredde, når jeg kører chin-ups. Dels føles det mest naturligt og dels kan jeg tage flest på den måde. Problemet er at jeg nærmest bliver nødt til at snige mig til at køre dem, da instruktørerne i mit center retter mig hver gang de ser det. De siger at jeg belaster mine håndled for meget, og at jeg skal holde bredere. Har de ret? Hvis ikke, er der så et eller andet jeg kan skrive ud og tage med, for at lukke munden på dem?

Link to comment
Share on other sites

Hvis det ikke gør ondt på nogen måde, er der ikke noget for dem at komme efter. At du så har godt af at variere dit greb efter en 6 gange oder so er en anden sag. Hvis du gør hvad du altid har gjort, får du hvad du altid har fået.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder helt sort i mine øre - du holder lidt bredere end skulderbredt og instruktørerne vil have dig til at holde ENDNU BREDERE?

Ved bredere greb bliver man da netop nødt til at bøje en del i håndleddet, og desuden begrænser et meget bredt greb din range of motion.

Hold som det føles naturligt, dvs. cirka skulderbredt eller lidt bredere for overhånds chinups og lidt smallere end skulderbredt for underhånds. Der skulle vist heller ikke være noget galt i at holde smalt med overhånds hvis man skulle have lyst til det, selvom det ikke er optimalt. Det har jeg gjort et stykke tid pga en irriterende udformet stang i mit center.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share