Spørgsmål vedr. HST


Nexus
 Share

Recommended Posts

Jeg har nogle spørgsmål omkring HST som jeg håber i kan hjælpe mig med.

1) jeg kan ikke forstå at Bryan Haycock ikke nævner dead lift i sin øvelsesliste – måske fordi han benytter sig af stiff ledgged DL!!??

2) jeg har ingen trænings makker!! Hvad er mine alternativer i 4 cyklus (excentrisk) – jeg har vredet mit hoved og har nogle ideer, men jeg gerne hører jeres mening.

3) Hvor meget opvarmning er nødvendigt – jeg kan se på BH’s eks at han varmer i de store øvelser inden han tager hul på workset’ne – men hvad med de andre øvelser

4) Hvad hvis jeg gerne vil have wide grip chins i min rutine men ikke kan tage 15 – hvad har jeg af alternativer – der er selvfølgelig cable pulldowns, men det er jo ikke det samme

5) Behøver man at rotere øvelserne som han gør det (eks: mellem benpres og squat)

6) Er det for nemheds skyld at han påpeger at man skal træne, Man, Ons, Fre – i stedet for hver anden dag. Den ene variant giver 6 progressioner den anden 7 for hver 14. dag.

7) (i forlængelse af 6) kunne jeg ikke i mit tilfælde (ingen træningsmakker) vælger 4 progressioner og så skifte reprange. Dette kunne evt. se således ud

15 reps @ 4 progressioner

12 reps @ 4 progressioner

10 reps @ 4 progressioner

8 reps @ 4 progressioner

5 reps @ 4 progressioner

3 reps @ 4 progressioner

Det giver 24 progressioner - det samme som BH på hans (4 blokke x 6 progressioner )

På forhånd tak.

Edited by Nexus
Link to comment
Share on other sites

1) Det er det, mig bekendt

2) Kør videre med 5RM vægten i to uger ekstra. Og øg, hvis der skulle blive styrke til det.

3) Det afhænger af ens styrke. Hvis man skal op og squatte 160-200 kilo, ville jeg tage et par opvarmningssæt. Ideelt skulle man lave en specialopvarmning hver gang man skifter muskelgruppe.

4) Du kunne køre ladders og/eller lave volumenprogression i 15'erne.

5) nej

6) ja

7) Det ville egentlig bare resultere i flere træninger, hvor man er tættere på failure, men det er vel en smagssag.

Link to comment
Share on other sites

4) Hvad hvis jeg gerne vil have wide grip chins i min rutine men ikke kan tage 15 – hvad har jeg af alternativer – der er selvfølgelig cable pulldowns, men det er jo ikke det samme

Du kan evt. stille en skammel eller lignende under fødderne, så du kan stemme dig op med benene, når du mærker, at du er et par reps fra failure. Det ligner godt nok pis, når du er hip med de hippe i centret, men det er et udmærket alternativ til cable.

Q

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share