Hvad taber jeg?


tulle
 Share

Recommended Posts

Hej alle :)

Har lige et ? ang. min vægt. Jeg er ved at prøve at tage lidt på, men det går ikke lige efter planen... :blink: Følgene er et citat fra min log der lige forklarer lidt:

Dagen før jeg startede HST var jeg oppe og runde 62 kg. Nu 3 uger senere har jeg tabt 1,4 kg hvilket jo ikke var planen  Umiddelbart kan jeg ikke se hvor de skulle være røget henne og jeg tænker på hvad det er jeg har tabt, nogen der har et bud? Altså om det er fedt eller muskler der er røget Jeg har indtaget fra 2500 og op til 3000 kcal daglig, heraf 120-180 g protein. Er gået fra højintensiv til lav/mellemintensiv cardio.

Min træning er fordelt således: hver anden dag HST og de andre dage 30-50 min jogging.

AF har skrevet i min log at det formegentlig var stofskiftet der går lidt amok fordi jeg ikke er vant til at spise så meget. Dette må vel på et tidspunkt falde til ro igen... Men hvad er det der ryger af mig lige nu? Muskler, fedt eller begge dele?

Hilsen en forvirret Tulle :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Højst sandsynlig væskeudsving SAMMEN med en lille smule fedttab, hvor væsketabet står for noget ala 80% :)

Personligt så kan jeg sagtens svinge 1-2 kg på dagsbasis afhængig af føde- og væskeindtag - no big deal, hvis spejlet viser en helt anden udvikling end vægten ;)

Link to comment
Share on other sites

OK jeg ved godt det er normalt vægten svinger, min plejer bare at ligge meget stabilt. Og før i tiden når jeg har forsøgt at tabe mig er der aldrig sket en disse og nu forsøger jeg at tage på så skal jeg da love for der sker noget... bare ikke i den ønskede retning ;)

Link to comment
Share on other sites

Selvom du er meget aktiv, vil jeg ikke være særligt bekymret for at miste muskler med det kalorie/protein indtag du har :)

Især i sommervarmen kan vægten svinge en hel del. Jeg synes nærmere det ville være unormalt hvis ikke din vægt en gang imellem laver et udsving på et par kilo. Både væsken i kroppen og indholdet af dine tarme har stor betydning.

Med et så lille udsving i din vægt, ville jeg nok snarere vurdere på om der er fremgang i muskeltilvæsten - ved at se på om du kan overholde den progression i din HST, og om de vægte du arbejder med om de føles overkommelige.

Da sommeren for alvor satte ind, målte jeg på én af dagene et udsving på mellem 4 og 5 kg...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share