Hvor mange æg er dagligt maks.


AGV
 Share

Recommended Posts

Da æg er en god proteinkilde, er jeg begyndt at spise forholdsvis mange æg, men hvor mange æg må man spise om dagen? Giver mange æg ikke et for højt kolostoroltal, eller er dette blot en myte?

Håber på svar da jeg er lidt bekymret.

Hilsen

AGV

Link to comment
Share on other sites

Hvad ang. æg, tror jeg ikke ligefrem du dør af 4 æg om dagen.

Men jeg ville sige at du burde kaste 2-3 af blommerne lige i skralderen. Dette skyldes at mange af de forskellige affaldstoffer sidder i blommen, samt alt det animalske/mættede fedtstof sidder i denne.

Link to comment
Share on other sites

Dette skyldes at mange af de forskellige affaldstoffer sidder i blommen
hvad mener du med "affaldsstoffer" ? de fleste vitaminer/mineraler findes i blommen,- det vel IKKE dem du kalder affaldsstoffer, vel ? :unsure:
Det er ikke kolostoroltal, der er problemet ved æg, men de relativt mange mættede fedtsyrer i blommen

Generelt er det rigtigt, at det primært er mættet fedt der er problemet, og at kolesterol i maden er blevet en anelse overskruet flere steder, men nogle mennesker er altså mere følsomme end andre overfor kolesterol i maden, og de kan med fordel skære lidt tilbage på kolesterolholdigt mad.

Edited by -Anders-
Link to comment
Share on other sites

Louie Simmons fra Westside Barbell Club har et kostråd; "Cholesterol turns into testosterone". :lol:

Medmindre du spiser mere end 6-8 æg om dagen bør du spise blommerne. Såfremt du spiser flere kan du smide nogle af dem, dog ikke mere end halvdelen. Blommen indeholder som Anders skriver vitaminer og mineraler, bla B6 vitamin som er vigtig for optagelsen af protein. :)

Link to comment
Share on other sites

eller mindre - eftersom metabolismen stiger, stiger nedbrydningen af AA også - man må da også forvente en forøget respiration fra et befrugtet æg - men helt ærligt - hvem i alverden spiser befrugtede æg(hvor der er gået så lang tid, at det kunne have en effekt på sammensætningen) andet end kineserne - no offense :D

Link to comment
Share on other sites

celledelingen(eller arbejdet til at kunne dele sig) starter formentligt lige efter, at hønsene har ... hmm... "ligget sammen" :D

min avatar?

har først lige selv fundet ud af det(håber ikke, det har været sådan i alt for lang tid) - bruger normalt kun min egen PC, hvor billedet jo nok er cached - ellers tak for heads-up :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share