Sheiko


blanco
 Share

Recommended Posts

Hej MOL,

Jeg begyndte netop på sheiko i bænkpres og squat i går og det kørte også rigtigt fint, men jeg har lige et par spørgsmål ang. resten af programmet.

For det første så har jeg kun deloadet én dag +dagen, hvor jeg maxtestede.

Planen er så, at skulle jeg føle overtræningssymptomer, kan jeg vel altid bare indlægge en dags deload med lidt dynamisk træning midt i programmet -vil det give nogle problemer?

Push-Ups skal laves med ekstra vægt (i hvert fald i mit tilfælde), men hvordan får man lige det til at fungere? En vægtskive på ryggen vil vel næppe blive liggende, såå... Hvad gjorde, jer der har prøvet det selv?

De gange hvor man skal lave øvelser som fx incline Benchpress, står der ikke, hvor tungt det skal være. Hver gang der ikke står, hvor tungt det skal være, skal man så bare gøre det så tungt man kan, eller skal det nogle gange være eksplosivt?

Når der står triceps 5x10, er øvelsen så efter frit valg, eller skal det være en isoleringsøvelse, så man fx ikke kan bruge dips eller close grip benchpress, men derimod en extensionsøvelse?

Det var vist alt -på forhånd tak for hjælpen :)

ps. jeg har selvfølgelig læst TJs artikel på getbig

Link to comment
Share on other sites

Planen er så, at skulle jeg føle overtræningssymptomer, kan jeg vel altid bare indlægge en dags deload med lidt dynamisk træning midt i programmet -vil det give nogle problemer?
Det vil give problemer, for hele ideen med Sheiko er at man overreacher (mild for for overtræning). Det er først efter at man er færdig med Sheiko-cyklussen at man laver deload, på mellem 1 og 2 uger. Under deloaden opnår man så det der hedder supercompensation, som skulle bringe en op på et nyt styrkeniveau.
Push-Ups skal laves med ekstra vægt (i hvert fald i mit tilfælde), men hvordan får man lige det til at fungere? En vægtskive på ryggen vil vel næppe blive liggende, såå... Hvad gjorde, jer der har prøvet det selv?

Jeg har prøvet det og det fungerede fint med en vægtskive på ryggen ;)

De gange hvor man skal lave øvelser som fx incline Benchpress, står der ikke, hvor tungt det skal være. Hver gang der ikke står, hvor tungt det skal være, skal man så bare gøre det så tungt man kan, eller skal det nogle gange være eksplosivt?
Mit bedste bud er at det hverken skal være supertungt eller eksplosivt. Mon ikke det er for at give endnu mere volumen, så man er sikker på at overeache.
Når der står triceps 5x10, er øvelsen så efter frit valg, eller skal det være en isoleringsøvelse, så man fx ikke kan bruge dips eller close grip benchpress, men derimod en extensionsøvelse?

Jeg tror at man skal holde sig til isolationsøvelse, i det at dips og cg. bench jo tærer langt mere på ens i forvejen mørbankede korpus. :o

Link to comment
Share on other sites

tak for svaret Torben F. :)

jeg satser så på, at gennemføre hele programmet uden nogle en-dags pusterum undervejs.

OK, så må jeg få én til at kaste en skive på ryggen af mig.

Hvis jeg nu kører Incline DB Press ca. 2 reps fra failure, er det så ok? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share