Lugt af amoniak?


el flexer
 Share

Recommended Posts

Ikke at jeg er særlig klog på biokemi eller kroppens forbrændingsrækkefølger, men hvis det var ren muskelnedbrydning man kunne lugte resultaterne af, burde den så ikke være fremtrædende under/efter vægttræning?

Selv efter en hård gang fullbody har jeg aldrig kunnet bare ane den omtalte lugt selv om det har været monster hårdt. Men efter halvhård eller hård spinning er det stensikkert at brusekabinen hørner af kemi når jeg går i bad. Uanset om jeg træner på tom eller fyldt mave. Og hvis vi snakker +45 minutter er lugten ret så kraftig :devil:

Edited by TF vol. II
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Hvis man døjer med, at lugten bliver hængende i tøjet, kan man med fordel kigge efter "Rodalon" hos Matas eller i store supermarkeder. Det hjælper på lugten (dog kun tøjets lugt). :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det må jeg vist prøve, man skulle efterhånden tro jeg havde et kemilaboratorium på badeværelset når mit træningstøj bliver hængt til tørre efter træning :newtongue:

Link to comment
Share on other sites

Tulle:

Det må jeg vist prøve, man skulle efterhånden tro jeg havde et kemilaboratorium på badeværelset når mit træningstøj bliver hængt til tørre efter træning 

Jeg har haft pænt mange problemer med mit træningstøj for ikke så lang tid siden - det var ligegyldig hvad jeg gjorde, og hvormange gange jeg vaskede det - så dukkede denne hardcore kemiske/grimme lugt i tøjet op ligesåsnart kropsvarmen gik i vejret.

Og det er på trods af at jeg ikke har nogle problemer med svedlugt - medmindre altså jeg lige kører cardio og kommer op på ammoniak-stadiet.

Nåmen jeg prøvede samtlige husråd, jeg har prøvet Rodalon, jeg har prøvet at vaske tøjet med vaskpulver+eddike, har prøvet med vaskepulver, og eddike som skyllemiddel, jeg har prøvet at koge lortet, jeg har prøvet at lægge det i blød i eddike, jeg har prøvet at lægge det i blød med Rodolan OG eddike - samtlige kombinationer tror jeg altså er prøvet.

Det jeg har måtte erfare, er at der er en grænse hvor man bare må erkende at der er noget tøj der skal i skraldespanden - men jeg tror måske at man kan forebygge problemet, eksempelvis ved altid vaske al træningstøj med eddike ? det er ihvertfald det jeg prøver nu.

Dvs. at Everlast vaskeprocess for træningstøj er:

1. Så varmt som tillades

2. Vaskepuler

3. Aldrig skyllemiddel (så kan tøjet ikke rigitig transportere sved)

4. Skyllemiddel er erstattet af en god skvis eddike.

Eddiken ser ud til at forsvinde udaf tøjet, det er kun et par gange at jeg har duftet af hvidkåls-salat i centeret - men tror det hang mere sammen med at tøjet var noget af det mistænksomme som jeg har kaseret idag.

PS: jeg synes resultaterne med eddike var bedre end Rodalon.

Edited by EverLast
Link to comment
Share on other sites

Tulle:

Det må jeg vist prøve, man skulle efterhånden tro jeg havde et kemilaboratorium på badeværelset når mit træningstøj bliver hængt til tørre efter træning 

Jeg har haft pænt mange problemer med mit træningstøj for ikke så lang tid siden - det var ligegyldig hvad jeg gjorde, og hvormange gange jeg vaskede det - så dukkede denne hardcore kemiske/grimme lugt i tøjet op ligesåsnart kropsvarmen gik i vejret.

Og det er på trods af at jeg ikke har nogle problemer med svedlugt - medmindre altså jeg lige kører cardio og kommer op på ammoniak-stadiet.

Nåmen jeg prøvede samtlige husråd, jeg har prøvet Rodalon, jeg har prøvet at vaske tøjet med vaskpulver+eddike, har prøvet med vaskepulver, og eddike som skyllemiddel, jeg har prøvet at koge lortet, jeg har prøvet at lægge det i blød i eddike, jeg har prøvet at lægge det i blød med Rodolan OG eddike - samtlige kombinationer tror jeg altså er prøvet.

Det jeg har måtte erfare, er at der er en grænse hvor man bare må erkende at der er noget tøj der skal i skraldespanden - men jeg tror måske at man kan forebygge problemet, eksempelvis ved altid vaske al træningstøj med eddike ? det er ihvertfald det jeg prøver nu.

Dvs. at Everlast vaskeprocess for træningstøj er:

1. Så varmt som tillades

2. Vaskepuler

3. Aldrig skyllemiddel (så kan tøjet ikke rigitig transportere sved)

4. Skyllemiddel er erstattet af en god skvis eddike.

Eddiken ser ud til at forsvinde udaf tøjet, det er kun et par gange at jeg har duftet af hvidkåls-salat i centeret - men tror det hang mere sammen med at tøjet var noget af det mistænksomme som jeg har kaseret idag.

PS: jeg synes resultaterne med eddike var bedre end Rodalon.

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for tippet :bigsmile:

Så må jeg hellere se om jeg kan snige eddike i min mors vaskemaskine i julen, dem der er her på kollegiet fylder automatisk sæbe og skyllemiddel på...

Link to comment
Share on other sites

Al den snak om ammoniak... lad os få nogle gylletanke, så vi har et sted at gøre af det :tease: Det er bare gas!

For at være lidt seriøs: Kunne man ikke forestille sig, at ammoniak/kemilugten kunne være ketonstoffer? De lugter også fælt af kemi (bare tænk på acetone). Ved ufuldstændig forbrænding af fedt, dannes der nemlig ketonstoffer (mod kuldioxid og vand ved fuldstændig forbrænding) og jeg mener at kunne huske fra kemiforelæsningerne (selvom det er mere end et par år siden), at det er noget, der er ret almindeligt under hård cardio (selvom det i hvile er et typisk tegn på diabetes).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share