Birgittes træning


bls
 Share

Recommended Posts

  • Replies 139
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja lysten var der men ikke tiden :(

Lørdag d. 6.

2 timers rengøring

Mandag d. 8.

½ times svømning.

Jeg er blevet ret øm i benene og balderne af begge dele, så nu håber jeg at tiden bliver til lidt mere træning (og at det ikke skyldes løse ledbånd.)

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 13.

2 timers rengøring

Mandag d. 15.

½ times svømning.

Mit bækken har løsnet sig lidt. Det gør i hvert fald ondt i mit haleben hver gang jeg tager et skridt og at komme til at lave en lidt skæv bevægelse straffes ved kasse 1 lige med det samme :( Det er godt nok surt at det også gør ondt at svømme.

Edited by bls
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 16. marts.

Var oppe og blive scannet :) med efterfølgende lægeundersøgelse :( .

Jeg er blevet beordret 14 dage så meget som muligt på langs, og så lidt fysisk aktivitet som muligt. Ingen rengøring, ingen gåture, ingen svømning og absolut ingen styrketræning. Mine mavemuskler skal aktiveres så lidt som overhovedet muligt, så det betyder nok også ingen latter. :( :( :(

Derfor vil min log ligge lidt mere stille end ellers i den kommende tid.

Forresten er vægten 110,5 (mandag)

Edited by bls
Link to comment
Share on other sites

Hej Bls

Tror ikke jeg har skrevet i din log før, men faldt lige over dit indlæg. Din stakkel! Sikke surt!

Og så tænkte jeg, at du måske kunne bruge et forslag på en god bog ;)

Daniel Stern: et spædbarn dagbog- hvad dit barn ser, føler og oplever.

ved ikke om du kender den eller ham, men han er en af dem man lytter til inden for børnepsykologien i øjeblikket, og iøvrigt er det en rigtigt spændende bog. Jeg synes bogen er sjov fordi man følger en lille dreng i dagbogsform og får en fornemmelse af hvad sådan nogle små størrelser kan :)

Venlige hilsner fra Ditte

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 16. marts.

Var oppe og blive scannet :) med efterfølgende lægeundersøgelse :( .

Jeg er blevet beordret 14 dage så meget som muligt på langs, og så lidt fysisk aktivitet som muligt. Ingen rengøring, ingen gåture, ingen svømning og absolut ingen styrketræning. Mine mavemuskler skal aktiveres så lidt som overhovedet muligt, så det betyder nok også ingen latter. :( :( :(

Derfor vil min log ligge lidt mere stille end ellers i den kommende tid.

Forresten er vægten 110,5 (mandag)

Hej bls,

Det lyder ikke godt. Haaber det gaar ok med at ligge paa langs.

Maa jeg spoerge hvorfor du skal ligge paa langs? For meget eller forkert aktivitet? Eller noget andet?

:upwave: meadow

Link to comment
Share on other sites

Hej Meadow

Det er ENORMT kedeligt at ligge det meste af tiden, men det går nogenlunde.

Jeg har fået plukveer (fik jeg at vide), men kan kun mærke dem når jeg er opmærksom på dem. Ikke desto mondre har de fået min livmoderhals til at forkorte sig og gøre sig klar til fødsel, hvilket jo er alt for tidligt.

Inaktivitet skulle kunne dæmpe plukveerne.

Det er muligt der er kommet fordi jeg efter at have gjort rent lørdag, bare lige skulle gøre min have forårsklar om søndagen, og det er jo lidt hårdt arbejde.

Birgitte

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 24. marts

Jeg havde fået tid til instruktion hos fysioterapiafdelingen om bækkenløsning, eller som det blev nøje forklarte: Det hedder graviditetsbetingede bækkensmerter.

Vi var 6 på holdet, og instruktionen varede 1 time

Først så vi på et skelet mens det blev forklaret hvad bækkenet er og hvordan det er bygget op. Så blev de forskellige symptomer gennemgået, hvoraf jeg kunne komstatere at to af dem har jeg i hvert fald. Ondt i halebenet/korsbenet og ubehag ned langs inderlårene.

Derefter gennemgiks fyssen hvad de mente kunne udløse disse smerter. F.eks svag muskulatur, ændret vinkel i ryggen og hårdt fysisk arbejde.

Så skulle vi hen og lave øvelser, og selv om lægen havde skrevet et på henvisningen, måtte jeg selv gøre opmærksom på, at jeg for øjeblikket er blevet forbudt at aktivere mavemuskler.

Nå men vi kom ned at ligge på ryggen med bøjede ben og skulle så starte med at presse lænden ned i måtten, og vippe bækkenet en lille smule op imens.

Derefter var der alm mavebøjninger med hænderne fremme mod knæene, så skrå mavebøjninger. Herunder kom fyssen hen til mig og sagde, at den kunne jeg da godt prøve og hendes overraskelse var stor da jeg selvfølgelig snildt kunne tage en skrå mavebøjning :blink:

Så skulle vi løfte enden mens vi klemte med bækkenbunden og til sidst skulle vi stemme mod måtten med albuer og nakke for at træne ryggen.

Disse øvelser skal helst laves hver dag og i frste uge skal vi lave 15 gentagelse, efter denne oplysning stønnede nogle af de andre og efter to uger skal vi lave 2x15 øvelser, her så en af de andre helt modfalden ud. Hvis vi så kunne overkomme det skal vi efter 3 uger lave 3x15 øvelser. Jeg var ved at dø af grin indvendigt, for det er nu engang ikke specielt meget, selv om jeg (og formodentlig også de andre) fik ondt i halebenet af den omgang.

Bedømmelse af hele oplevelsen: Spild af tid, der blev ikke sagt eller vist noget jeg ikke bare kunnne have læst mig til på 10 min. Det eneste jeg fik ud af det var at møde en anden, der også har termin 8. august på Herlev og ondt i halebenet og bækkenet resten af dagen <_<

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

For det tilfælde at nogen skulle læse med, og for at at huske hvordan jeg kom i så elendig form:

Jeg er netop blevet udskrevet efter 6 ugers indlæggelse, hvor jeg kun havde lov til at gå på toilettet og i bad og ellers ligge ned hele tiden. Dette skal jeg fortsætte med mindst 3½ uge endnu, men har nu fået lov til at gøre det herhjemme.

Link to comment
Share on other sites

For det tilfælde at nogen skulle læse med, og for at at huske hvordan jeg kom i så elendig form:

Jeg er netop blevet udskrevet efter 6 ugers indlæggelse, hvor jeg kun havde lov til at gå på toilettet og i bad og ellers ligge ned hele tiden. Dette skal jeg fortsætte med mindst 3½ uge endnu, men har nu fået lov til at gøre det herhjemme.

Puha, det må da være lige til at få pip af at skulle holde sig i ro så længe!!! :blink: :(

God bedring!

Eva

Link to comment
Share on other sites

-> Panda

Det er ret frustrerende at skulle ligge ned, især når jeg hverken er sløj eller har særligt ondt (på nær når mit bækken ter sig, men så er det næsten ligegyldigt hvad jeg gør). Jeg tager bare en dag ad gangen og håber at junior bliver derinde, og vokser som hyn skal.

Jeg har i mellemtiden fået foretaget en glucosebelastning, hvor jeg scorede et flot 7-tal. D.v.s. at jeg har yderst ringe risiko for at udvikle sukkersyge både i graviditeten og senere.

Min vægt d. 18. maj var 110,75 kg. Det er jo på papiret ret pænt, men skyldes nok især at jeg har tabt en masse muskelmasse. Der er dog røget noget af depoterne på mave, baller og hofter.

Til gengæld kan man tydeligt se at maven er blevet større.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Lige en lille opdatering.

Jeg skal stadig ligge ned, men skal op og have scannet livmoderhalsen igen i morgen, så....... Håbet er jo altid lysegrønt. :)

Vi har fået anskaffet os en badevægt, så nu kan jeg også veje mig herhjemme.

Vægten her til morgen sagde 111,0 kg, så det ser ud til, at jeg holder mig under min præ-graviditetsvægt, så fødslen virkeligt bliver et lyn-vægttab.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Clayman

Joh, det går lidt bedre, jeg er begyndt at bevæge mig lidt mere rundt, især fordi det ikke længere er behageligt at ligge ned hele tiden. Pladsen er ved at være trang :) , så der er ikke meget plads til lungerne. Desuden var min hvilepuls for 2 uger siden nået op på 92, og det er lidt for højt, så jeg prøver at få den lidt ned igen.

Jeg har forresten termin d. 8. august, så midt i august skulle de første billeder dukke op.

Edited by bls
Link to comment
Share on other sites

Så skete det endenlig: Jeg har fået lov til at sidde lidt mere oppe (altså ikke kun under måltiderne) og også gå lidt rundt! :w00t: :)

Jeg må dog stadig ikke løfte på ting, ikke før om 1½ uge. Det er bare så fedt endelig at se lys for enden af tunnelen (og den tunnel har godt nok været lang)

Babys hoved har sat sig fast i bækkenet, så alt tegner til at det bliver en naturlig fødsel :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

En (forhåbentlig) sidste opdatering inden jeg bliver 5-6 kg lettere og en baby rigere.

Morgenvægt 116,2, livvidde: 126 cm.

Let hævede fødder og hænder og temmeligt ømme fingerled :unsure:

Er nu 8 dage over termin, men skal til lægen i morgen, hvor jeg (håbe håbe) måske bliver sat i gang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg behøvede ikke at blive sat igang :)

Jeg klarede det helt selv. Tirsdag morgen kl. 8.29 fødte jeg en lille søn på 3710 g og 53 cm.

Fødslen gik enormt hurtigt og ukompliceret. Jeg vågnede kl. 5.20 med veer og så gik det bare slag i slag. Jeg overhalede ovenikøbet en andengangsfødende indenom :lol:

Vægten siger her til morgen 109,9 så det er ikke så ringe endda.

Link to comment
Share on other sites

Tak :)

Ja, det lille vidunder hedder David.

Jeg har det faktisk rigtigt godt. Er stadig lidt øm i syningerne, men den store mave er væk og mit bækken gør ikke ondt længere, så det er som at blive født påny. ;)

Jeg regner med at starte på noget efterfødselshold i løbet af et par uger (skal bare lige have fundet et) og så i løbet af næste uge begynde at svinge håndvægtene herhjemme.

M.h.t. svømningen er det bandlyst de næste 8 uger p.g.a. infektionsrisiko.

Link to comment
Share on other sites

Har haft besøg af sundhedsplejersken, som mente at jeg burde vente de 8 uger før jeg går igang med styrketræningen :( . Som om det ikke var tungt at løfte rundt på David i liften (godt nok mest for fingrene).

I går var vi ude at spadsere 45 min i moderat tempo, men nok til at det begyndte at klø på lår og hofter de sidste 10 min.

Vægten siger nu 107,4 kg hvilket betyder et vægttab på 6 kg under graviditeten. Så de to måneders konstant sult og madlede var altså godt for noget. :unsure:

Der kommer nogle billeder, når jeg lige får konverteret formatet. Med min ammehjerne (læs søvn depriverede hjerne) er den slags ikke lige til.

Edited by bls
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share