Intervaltræning


enkæmpesmed
 Share

Recommended Posts

Du vil helt klart se nogle gode og hurtige resultater med intervaltræning. Som jeg ser det er det faktisk kun din egen fantasi der sætter grænsen for hvor mange muligheder der er. Du kan løbe efter fast distance eller fast tid, hvad der er bedst er der nok forskellige meninger om. Jeg løber som regel "4+2x?" - Altså 4 min løb, 2 min pause, gentages ? antal gange (for det meste 5) Distancen jeg skal løbe "udregnes" efter en coopertest, i dette tilfælde ved en intensitet på 100%. Dvs. løber du 3000 m på en coopertest, skal du løbe 1000 m pr interval. Dette kan laves på mange andre måder og ved andre intensiteter. Måske et interval på 2 min med 110% af din coopertest?? :devil:

Du kan jo også bare sige at du vil løbe at interval på 400 m for fuld hammer, efterfulgt af 400 m i let løb eller 2 min stående pause. Som sagt er det kun din egen fantasi der sætter grænsen. Men prøv det på egen krop og find det interval program der passer dig bedst.

Håber at du kan bruge det til noget, ellers spørg igen :)

Link to comment
Share on other sites

Tak for hjælpen, begge to.

Nu har jeg lige været ude og løbe 5 min opvarmning - (1 min alt-hvad-remmer-og-tøj-kunne-holde - 2 min gang)*3 - 5 min løs løb, for lige at se hvad det handler om, og hårdt var det ihvertfald.

Jeg kan ikke måle min løbeafstand og jeg har ikke nogen coopertest at løbe efter, hvad vil i foreslå hvis jeg løber efter tid og alt hvad jeg kan?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share