hjælp: kyllingfilet haves - opskrift mangler


FittSmoker
 Share

Recommended Posts

hey..

jeg sidder lige og tripper fordi jeg har taget nogle kyllingfileter ud - og nu er de på vej i ovnen (as we speak) - men jeg sidste gang jeg lavede dem, så smagte de altså noget tørt.

Det er lidt sent på aftenen, men bliver nødt til at spise - det har været hård træning...så spørgsmålet er:

kan man ikke pensle dem med et eller andet ? og jeg vil have noget hvidløg i dem ? det skal altså være meget simpelt - jeg tænkte lidt om man kunne proppe lidt Udo's choice på dem eller ??

hilsen....kokken

Link to comment
Share on other sites

Nu er du jo nok færdig med at spise, men jeg kan da fortælle om min aftensmad fra i går:

Kyllingefilet i et fad med cherrytomater i ovnen. De blev krydret med friskhakket persille, basilikum, lidt olie (f.eks. olivenolie, IKKE Udo's det kan ikke tåle varme!), salt, peber, hvidløg og lidt chili. Så skal det bare stå i ca. 20 min. Hvis du har noget ost, er det også lækkert at smide på.

Link to comment
Share on other sites

Kanon Dines - nej jeg smider dem i nu, laver en lignende ting som din der....dog har jeg kun Udo's her i hytten - men så må jeg bare undvære olien.....men kanon ! :)

Så forstår jeg bedre at det er blevet lidt anderledes de gange jeg har brugt Udo's i madlavningen !

Men tak !

Sparrow> Thanx :)

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Grunden til at de bliver tørre er at de får for lang tid, det kan undgåes ved at bruge et stegetermometer og måle temperaturen i midten af stykket til det har den rette, så tage det ud og lade det hvile.

Alternativt kan du enten skære stykket ud i små aflange stykker og lynstege det i olie i en wok eller koge hele stykket i en gryde med vand og salt. Chilipasta og tomatketchup/sovs er godt til kylling.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Nej Fit det du skal lave er kylling i karry men ikke på den traditionelle danske måde... mere den indiske udgave... nu ved jeg ikke lige hvor du bor men du skal have fat i masala ( hvis du ikke hvad det så er det en blanding med en masse forskellige slags krydderier det føres i de forskellige grønthandlere og også i diverse supermarkeder) fejlagtig tror "mange" (den opfattelse har jeg ihvertfald ret mig hvis jeg tager fejl ;) ) at det pulver-karry man får i de forskellige supermarkeder er det man forstår ved karry... det er det ikke... karry betyder bare "krydderi-blanding" og den indiske masala er uendeligt meget bedre end den pulver-karry der føres forskellige steder... masala findes på glas... det er en grødet masse... hemmeligheden ved indisk mad har jeg fået fortalt er løg... MASSERE af løg du hakker i stykker og svitser i en gryde (og evt hvidløg)... dernæst tilsætter du din kylling som brunes i gryden... derefter masala som lige bliver rørt rundt med løgene og kyllingen... så ville jeg tilsætte hakkede tomater efter temperament og slutte af med at jævne med kokos-mælk og smage til med salt (husk det lige skal små-koge i et stykke tid til sidst)... serveres med ris ;) Jeg håber du kan lide stærk mad der sætter gang i systemet :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Eller åbn brystet op i siden (ikke helt igennem) så der kommer en lomme. Lig feta, soltørrede tomater, basilikum, salt, peber og et skvæt olie (olivenolie) ind i skidtet og gnid overfladen ind i olie (bare en lille smule.

Lig bæsterne i et ildfast fad og giv dem 20 min ved 220 grader (sådan cirka), eller til fetaen er smeltet og de ser møre ud .. (BEMÆRK: møre - ikke tørre)

Server med nye kartofler evt. rist dem af ved højeste varme på en pande med olie og timian på... nam nam

Link to comment
Share on other sites

Okay.....jeg sidder lige og bliver lidt småsulten - det lyder altså halvgodt det der !! tror at der skal laves lidt køkkenkunst de næste par dage...

Jeg sidder med dines variant, dog skar jeg hul i siden på dem, og lagde godt med hvidløg ind i dem - det smager faktisk kanon ! - men jeg bliver nok knap så populær til træning imorgen......;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share