Træning i Århus


Nikki
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Skal til at studere i Århus her efter sommerferien, og forventer snarest at flytte til byen.

Nu skal jeg bare finde et sted at træne. Træner PT i Fin Form i Randers. Nogen, der ved, hvordan standarden er for Fin Form i Århus?

Har også overvejet om jeg skal træne i de lokaler, som Århus uni stiller til rådighed. Er der nogen, der har erfaringer med dem?

Nikki

Link to comment
Share on other sites

Har også overvejet om jeg skal træne i de lokaler, som Århus uni stiller til rådighed. Er der nogen, der har erfaringer med dem?

Det er helt finti AUS, og så er det raket-billigt. Godt nok skal du trækkes med 10 MOL'ere om squat-racket... Men alligevel - klart at foretrække frem for Fin Form eller de andre popcentre, hvis du ikke skal bruge cardio-delen til noget.

Link to comment
Share on other sites

Fin Form i Randers har helt klart bedre og nyere udstyr både til styrketræning og i særdeleshed til konditionstræning. I AUS er der til gengæld virkeligt gode muligheder for at lege med frie vægte og så er det som sagt hamrende billigt. 800 kr for et år med fuldtids træning! Prisen gør også at det er meget attraktivt at blive medlem, så der bliver faktisk udsolgt samme dag medlemskaberne udbydes til salg. Hvis man ikke når at købe medlemskab kan man pænt vente i ½ år på næste salgsrunde...

Derudover er det vel et af de træningscentre der ligger tættest på uniparken. Fin form ligger i Viby.

Med venlig hilsen

Jesper

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner i AUS og vil klart anbefale det. Jeg vil hellere træne der end nede i byen i de dyre centre (sas, fitness dk,....), selv hvis det var samme pris. Det er bare som nævnt super vigtigt at stille sig i kø tidligt om morgen den dag de sælger medlemsskab til nye medlemmer.

Link to comment
Share on other sites

Nogen andre der også skal studere økonomi?

Stegger og Foodman læste økonomi sidste år.

Jeg tror det er den 16., der er abonnementsdag. Vi må lige PM's ved, så vi kan stå sammen. Jeg kunne forestille mig, det kunne være JÆVNT kedeligt at stå i adskillige timer, uden at have nogen at snakke med. -Og sådan er det med MOL-folk; de kan i det mindste ALTID tale om træning! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jeg tror det er den 16., der er abonnementsdag. Vi må lige PM's ved, så vi kan stå sammen. Jeg kunne forestille mig, det kunne være JÆVNT kedeligt at stå i adskillige timer, uden at have nogen at snakke med. -Og sådan er det med MOL-folk; de kan i det mindste ALTID tale om træning! ;)

For ligesom at skære det ud i pap: Er det virkelig helt umuligt, at få et medlemskort, hvis man fx kommer senere på dagen...?? :unsure::unsure:

Link to comment
Share on other sites

det er ikke nemt...

der er normalt en del run på..jeg har netop fornyet mit, så jeg stadig kan gå rundt og hyggelugte i AUS hele næste halvår..

seriøst, AUS er et rigtigt fint sted til prisen. Hyggeligt, masser af frie vægte og maskinparken bliver langsomt opgraderet.

mht medlenskaber:

Aktuelt:

Medlemskaber til Motionscentret

Fornyelse kan ske kl. 9-13 torsdag d. 28/8 og fredag d. 29/8. Desuden kan fornyelse ske i den ordinære åbningstid frem til ons d. 10/9

Nye medlemskaber sælges fra man d. 15. september kl. 9.00

Se siden her

Glæder mig til at se flere MOL'ere i de hellige haller :)

Link to comment
Share on other sites

Til interesserede...

Sidste år skulle jeg (gen)købe medlemsskab til AUS, efter at have været i Canada et år. Køen var monsterlang, men de der stod sidst fik altså også et medlemsskab. De der kom dagen efter kunne kun få halvtid.

Men da alternativet er at betale en mindre formue i et popcenter nede i byen, HVIS uheldet skulle være ude og man ikke får et medlemsskab, kan det anbefales at komme et par timer før....... ;)

Og så skal der vist snart laves noget alvorligt lobbyarbejde for at få et rack mere nede i den gustne kælder med alle de MOLboere der efterhånden huserer dernede :w00t:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hvad med at smide en seddel op på "bruger til bruger"-tavlen; en slags forløber for en evt. underskriftindsamling. Bare for at se om det kun er os MOL'er, der ønsker en anden fordeling (jeg træner tit, når der ikke er ret mange mennesker og har derfor ikke oplevet den store kø, bortset fra dengang min makker og og jeg kørte squat i et firemandsskift med Blackmoore og hans makker; og på det tidspunkt var vi alt i alt fem mennesker i centret, så ham den sidste har nok følt sig lidt udenfor, men han havde til gengæld god plads i den anden ende af lokalet :lol: )

Ifølge Holger er der faktisk mange, som er glade for smithmaskinerne :confused2: , men dem om det; vi skal alle være her (undtagen dem, som vil skifte musikken over på Voice eller PopFM; :4whip: )

Morten

Link to comment
Share on other sites

undtagen dem, som vil skifte musikken over på Voice eller PopFM;

Grrr og nu har de ødelagt cd afspilleren, jeg ved det dem.....

Jeg har talt med flere, der ikke er molboer, som også er træt af prioteringerne. Der er aldrig kø til smith maskinen, men til racken er køen nærmest konstant. Racken bliver brugt til alt muligt, dødløft (meget fint), squat (meget fint), rows (okay), military press (okay), biceps curl (hvad sker der????). Derudover har vi 2 ubrugelige læg maskiner og en lilla ting nede bagved, som burde blive smidt ud... Vupti plads til en powerrack.

Link to comment
Share on other sites

Skal man selv møde op og købe et medlemsskab eller kan man få en til at gøre det får sig?

Jeg er sq ik frisk på at skal op midt om natten for at være sikker på at få et medlemsskab. Jeg bor jo i Randers ;)

Jeg har planer om at træne i AUS mandag og torsdag, da jeg får fri 16.00 og kan derfor først træne i AK Frem kl. 18.30 og der er der næsten affolket.

Link to comment
Share on other sites

Baggio:

Jeg tror nærmest at du selv bliver nødt til at møde op. Er du studerende skal du jo have studiekort med (er du ikke, koster det dobbelt - dog stadig en fornuftig pris) Under alle omstændigheder skal man have sit sygesikringsbevis med, det er den der kommer til at fungere som adgangskort.

Det kommer vel i bund og grund an på hvor store fluekneppere de er.....

Thomas

PS. Lad os holde et mini-MOL træf i AUS engang til efteråret (LÆS: når jeg igen kan løfte en anstændig bænkpres :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

AUS overgår samtlige kommercielle fitnesscentre i århus (og jeg har været i en del), hvis man er typen der meget sjældent bruger maskiner.

Lyder som om det bliver er RIGTIGT fedt AUS "Posse" her i efteråret... Great
Yah, vi kan få de fede max dage i ny og næ!!! :devil:
CD spilleren død... urghh.. jeg tager mit rense kit med derned Torsdag eller fredag og prøver om det hjælper... Ingen tung rock ingen god træning...

Rock = hardcore træning, ingen vej uden om.

Boybands, rnb, og andet crap = homo kabel træning......

Hørt, har du iøvrigt set den komplet latterlige seddel med de tøser der brokker sig over rock musik?? Dybt dybt latterligt, især da de udgør måske 1% af medlems skaren.....

Sjovt nok hører man heller aldrig nogen af de garvede folk dernede brokke sig over musikken, er primært sæsson trænere (dem der gerne vil ligne arnold inden sommer, efter jul, efter skole start osv men som opgiver 2 mdr efter) der brokker sig.

Ok, det var vist nok harme over valg af trænings musik.... :lol:

og så alligevel ikk, VI VIL HA HEAVY, HEAVY, HEAVY!!!!

sådan B)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share