ømhed = muskelmasse?


doctor
 Share

Recommended Posts

hej der ude.

jeg tænkte på hvis man er øm i eks. bicepen efter en hård træning. næste dag og dagen efter er den stadig øm. man bliver glad for man har det eller jeg, at det var en god hård trænings dag for bicepen! og den vokser men så hvis man så træner en anden muskel eks. læg 2 gange - ugen med 6-9 rp. og den ikker er øm men man har givet sit 100%. vokser den så også selvom den ikke helt er øm

håber i forstår eks!

Link to comment
Share on other sites

DOMS (delayed onset of muscle soreness) har intet med mukelvækst at gøre. Faktisk er der aldrig nogen der har bevist hvad det er der får muskler til at vokse. Teorier er der til gengæld mange af, lige fri microtraumaer i musklerne til aminosyres adgang til musklerne.

Jeg trænede også engang efter ømhedsprincippet, men fakta er at ømheden højst sandsynligt opstår fordi du enten er nybegynder eller fordi du lige er startet på et nyt program. Du behøver ikke ømhed for at dine muskler vokser, selvom mange tror dette.

Link to comment
Share on other sites

Hej doctor.

Prøv også at se denne artikel Hvad får muskler til at vokse?

Jeg har efterhånden kørt sub-failure-træning i et stykke tid, med mindre muskelømhed til følge. Alligevel har mine resultater været mindst lige så gode, som dengang jeg altid kørte til failure (and beyond!), og altid var øm i hele kadaveret.

Morten

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share