Protein drik


Luna
 Share

Recommended Posts

Er det en god ide at indtage en protein drik efter at have løbet mine 20 km...???

:unsure: <_< Ja, jeg har det fra Danish Nutrition, at det vil være en god ide at indtage noget efter motion. :unsure: øhhh, hva' siger i, er det en gang fis eller er det ok, skal jeg købe noget :unsure: Det er jo trods alt kr.347,- ialt med porto.... Så hvis det er penge ud af vinduet så lader jeg være.

Hej med jer.

Luna.

Link to comment
Share on other sites

Du skal have energi i form af både protein, kulhydrat og fedt dagen igennem.

Efter at have løbet 20km er dine depoter nok i bund, så det er et fint tidspunkt at spise på, men der er mig bekendt ingen speciel grund til at det skulle være en proteindrik, bare det du spiser har en passende energiprofil.

Link to comment
Share on other sites

Hej Luna

Jeg tror ikke det er nødvendigt med proteindrik efter løbetræning, hvis du spiser varieret og får lidt gennem kosten. Det plejer som regel at være en god ide ved tung vægt-træning, da det indgår i muskelopbyggende arbejde. måske noget kulhydrat før og efter den lange løbetur ville være godt ;)

Link to comment
Share on other sites

:lol: :lol: Hej Atomnissen :bigsmile: Jeg går ud fra at dit spørgsmål var ment som en joke..??? Hvor mange kg..!!! Det er 700 g. og hvad du mener med "statsne på det protein" aner jeg ikke.... ;) Jeg læste bare lige om at de sælger dette produkt og tænkte at jeg måske skulle have sådan noget. ;) Det er jo ikke meningen at jeg skal gøre det til en hel videnskab, bare fordi jeg skal tabe mig og fordi jeg motionere hver dag ;) Jeg læste at det er for "hurtigere at optage den protein kroppen mangler/har behov for, efter motion og nu er det sådan at jeg løber 20 km. laver 80 mavebøjninger og ror 30 min. hver morgen og hver aften. I starten løb jeg 20 km . og tog 60 mavebøjninger, hver morgen og aften. Synes bare der manglede lidt andet.... :)

Men jeg kan så se på de andre svar jeg har fået, at det ikke skulle være nødvendigt med proteindrik :)

Knus og tak fordi du ville bruge din tid på mig.

Luna. :)

Link to comment
Share on other sites

Det var da voldsomt meget du får løbet mm.

Er det rigtigt forstået at du løber 2x20km om dagen hver dag, eller var det kun mavebøjninger og roning der var to gange dagligt?

300,- plus porto for 700g proteinpulver er DYRT. En noget mere normal/rimelig pris er 150-200,- PR KG. Kig f.eks. hos www.getbig.dk eller www.gymgrossisten.dk

Men som sagt, det er kun nødvendigt hvis du ikke får tilstrækkeligt med protein igennem din almindelige kost.

Link to comment
Share on other sites

:) :) Hej MaxPower :) Ja gu' er det meget jeg løber og det er 2x20 km. hver dag.... :) Jeg står ekstra op kl. 4.30 - 4.45, får et par bananer, 1-2 glas vand også fiser jeg ellers derud af... :lol: :) Når jeg så kommer hjem, tager jeg 80 mavebøj.... og en ½ time ved romaskinen. Så passer det med at manden skal op og ungerne er begyndt at få øjne.. :) Mens ungerne får deres morgenmad bader jeg og dagens gøremål starter... :bigsmile: Når alle så er samlet kl. 17.30 til aftensmaden - ja, så smutter jeg ud på tur igen :) Manden ordner det med at rydde og skylle af, gøre ungerne klar til natten - så jeg kan tage mine 80 mavebøj.. og ½ time ved romaskinen når jeg kommer hjem... :) Ser du jeg kan ikke fordrage at være overvægtig og min mand kan ikke klare overvægtige eller fede kvinder... Og jeg er bare en :devil: kvinde... der ikke kan få det hårdt nok - med andre ord jeg eeelsker det, når det er hårdt arbejde der skal til - øøh nå ja, nu ikke misforstå, men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg ellers skal forklarer det :bigsmile: :) Jeg ved også at man helst skal holde en pause, men jeg bliver rastløs hvis jeg ikke kommer afsted, sådan har alle det vel.. :confused2:

Nå men jeg vil tro at jeg nok ikke får nok af både det ene og det andet, så der skal nok lige kigges lidt næremere på kosten :tongue:

Knuser og tak for svaret.

Luna

Hov er det da overdrevet det jeg gør eller er det ok.. :confused2: :confused2:

Link to comment
Share on other sites

:lol: :lol: Hæhæhæ.. Johh, Nullermanden men jeg synes nu også de er sååå søde. De er med til at gøre det lidt sjovere at læse. Jeg kan så nemt forestille mig, hvordan afsender ville se ud i pågældende situation - som hvis det nu var at vi stod overfor hinanden... :) Måske er det en mærkelig form for humor , men nogle gange skrald-griner jeg, når jeg får mails fra venner og familie, vi er alle storforbruger af smilies og vi kan let, meget let forestille os hvordan vi hver især ville se ud i ansigtet - derfor bruger vi dem jo, ik'... :bigsmile:

Knus og ha' en go' week-end.

Luna :tongue:

Link to comment
Share on other sites

<_< Hej enkæmpesmed :) Jeg er overhovedet ikke kaffedrikker, det smager af :4pooh: ryger gør jeg heller ikke, stoppede for, ja nu må det så være 7 år siden :) Drikker... tjaaa, det gør jeg heller ikke, jeg er faktisk en mærkelig :chicken: Nej helt ærligt, så er jeg bare "vokset" fra det - jeg gider ikke mere, for når jeg først efter een uge er blevet til menneske igen :lol: :lol: så går det sjove ligesom af...

Men det gør ik' no'e, for jeg er en af de der personer som forstår at have det enormt skægt, uanset om jeg drikker eller ej :tongue:

Jo, ser du, inden jeg tager afsted (løber kl.5.00) spiser jeg 2 bananer, drikker 1-2 glas vand, når jeg kommer hjem tager jeg jo mine mavebøj.. og ror ½ time.... :) Når jeg har strukket ud og er færdig med at svede, bader jeg, får tøj på, også spiser jeg - ½l cheasy yoghurt 0,5% med 1-1½ dl havermüsli....et par gulerødder, en fiberbolle også er jeg stopmæt :) Jeg spiser frugt og grønt dagen igennem. Til middag aner jeg ikke hvad jeg skal spise, så det ender med kylling, salat og 1-2 fiberbolle.... Om eftermiddagen kan jeg godt finde på at spise ½l cheasy yoghurt 0,5% med 1-1½ dl havermüsli... Aftensmad er en skål blandet salat, kylling eller kalkun som er kryddert med et eller andet stærkt - jeg hader oksekød, er ligeglad med grisekød. ;) :) Jeg spiser kl. 16.30 og løber min tur, når manden og ungerne skal spise kl.17.30....

Jeg ved godt det ikke er specielt godt det jeg spiser :unsure: men jeg har endnu ikke haft tid til at kigge på "krop og kost" som jeg er blevet anbefalet ;) Skal nok få det gjort her i week-enden.

Nå, det blev vist liiidt langt, så jeg er smuttet

Knus og god week-end

Luna.

Link to comment
Share on other sites

Ok, så er jeg også rolig, lå ellers her i min seng en højhellig lørdag morgen, med tømmermænd, og fik det endnu værre, for 2 x 20km løb dagligt PLUS en times roning lyder for sindssygt :lol:

Puha.. tilbage til sengen igen...har det allerede bedre efter den oplysning..

Link to comment
Share on other sites

Ja gu' er det meget jeg løber og det er 2x20 km. hver dag....

:o

Så vidt jeg kan huske fra en anden tråd, så er det inliner-rulleskøjter, som du løber. MaxP troede vist, at det var almindeligt løb 

Pyha

jeg synes godtnok også det lød for vildt med næsten 2 halvmarathon dagligt.

Jeg troede lige MS var vendt tilbage :tongue:

Link to comment
Share on other sites

:) Hey og go'formiddag. Ja, det er inliners jeg benytter, spock ;) jeg kunne jo bare have nævnt detfra start i indlægget, men tænkte ikke over det ;) Løbe bare sådan - hmmm, tjaa... næh... der sætter jeg nok grænsen, det er mig for langsomt..!! Men nå ja, hvis det er bedre end inliners - nej, jeg bliver ved det jeg er i gang med, det er sjovere :tongue: Hvis jeg starter på noget der ikke siger mig noget, løber det bare ud i sandet. Vil dog snart begynde at cykle ruten i stedet for inlinerløb - det er for glat når det regner.

Sov du bare videre og plej dine tømmermænd. Vi har Tønder festival i denne week-end, så der er uhyggeligt mange med store væmmelige tømmermænd :lol: :lol: :lol: og for at komme dem til værks :lol: :lol: så starter de morgnen/formiddagen med gammel dansk sort svin og bajer :lol: :lol: :lol: Åhhh, hvor jeg husker det, en overfed oplevelse. :bigsmile:

Knus og go' week-end.

Luna.

Link to comment
Share on other sites

:unsure: Hej alle, så spørger jeg jer - Hvorfor er det sindsygt at løbe 2x20 km. hver dag, uden inliners eller noget andet.. :confused2: ;)

Der sker da ikke noget ved det, bortset fra at man absolut må have en meeeget god kondi.. :confused2:

Her i byen bor et ældre ægtepar og når jeg skriver ældre, så er det fordi at manden er godt og vel 70-75 år, konen vel også!!

Nå, men denne mand, han løber hver eneste dag fra klokken :4pooh: til klokken :4pooh: og det er maaange kilometer og det ER hver dag... det er mere end mine sølle 2x20 inliners kilometer.... Konen futter efter ham på cykel med proviant :bigsmile:

Han fejler da ikke noget, hverken i hovedet eller kroppen :lol: :bigsmile: :)

Hvorfor bliver i heelt skidt tilpas ved tanken om een der evt. løb 2x20 km. dagligt :confused2: :confused2:

Fortæl, fortæl!!!

Knus og go'morn.....

Luna. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

En af de mest udmattende løb der findes er et maraton, og det er 42km. Det er abosolut ikke anbefalet, at man løber maraton flere gange om måneden. Det er meget hårdt for scene og led, så med en træningsmængde på 2x20km om dagen.... :bunny:

Link to comment
Share on other sites

Luna> Sidste år eller deromkring, var der en mand, som kom i fuiness rekordbog fordi, han havde løbet 157 marathonløb (eller deromkring, der er sikkert nogen, som kender detaljerne bedre end mig) på et år.

Jeg tvivler på at din 70årige nabo løber mere end dobbelt så mange marathon som manden, der har verdensrekord i flest marathon på et år B)

Link to comment
Share on other sites

:bigsmile: hej Chris27 :) Hmmm, jammen han løber jo bare hver eneste dag, jeg ser ham, hele byen ser ham og han kommer vidt omkring - løbende..... :) Hvis det kaldes for marathon, så hedder det, dét..... ;) Han og vi andre her i byen kalder det for at motionere.... :)

Men hvornår ER det, man kan kalde det for marathon :confused2:

Bare fordi han løber såå meget hver dag, så er det vel ikke marathon :confused2:

Jeg vil spørge ham en dag, hvor mange km. det egentligt drejer sig om, men det ER mange, det er helt sikkert :)

Knus

Luna :)

Link to comment
Share on other sites

:bigsmile: sokr@tez :bigsmile: Nå, jammen så ved jeg det, det er rart at vide. :) Men vil det så sige at - hvis jeg begyndte at løbe 2x20 km. uden inliners - så er det marathon og ikke motionsløb :confused2: :confused2:

Eller kaldes det kun for marathon, når det næremere sig de 42 km. :confused2: Hmmm, ja jeg forstår det godt nok ikke, jeg må nok have det skåret ud i pap <_< ;)

Tak og knus.

Luna :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er det motion uanset om du løber 2x20, 42 eller 100km, på inliners eller ikke.

Distancen 42km (og 195 meter for at være helt præcis) kaldes marathon, så hvis du løb 2x20km (rigtig løb, ikke inliners) om dagen er det i nærheden af en marathon-distance.

En god motionsløber kan måske løbe en marathon på 3-4 timer, mens verdens bedste ligger lige over 2 timer (lidt længere for kvinder)

Link to comment
Share on other sites

:tongue: Hej MaxPower :bigsmile:

Godt så ved jeg så det. En dag tror jeg at jeg vil prøve at tage turen, uden inliners - bare for at prøve.... ;) Det er kun for at mærke hvor sejt det er, jeg tror mine lunger vil komme til at sidde uden på tøjet den dag :bigsmile:

Tak og ha' en dejlig søndag.

Knus Luna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share