Diet


miss paradis
 Share

Recommended Posts

Jeg er igang med at cutte....

Men når jeg indtaster min mad i mit kostprogram, kan jeg se at hvis jeg undlader at drikke mine 2 shake om dagen, kan jeg spise megt mere alm. mad. Hvorfor skulle det så være en go' ide' at fylde sig med pulver!? Hmm Jeg er forvirret, med mindre det er pga. hvor hurtigt det bliver optaget!!?

Hmmm -- :blink:

Ps. Jeg har ikke indtastet indholdet fra min egen proteinpulver i skemaet, men bruger Ultimate Nutrition og plerjer at drikke 2 scoops af gangen!! Hvis det ellers har noget at sige :wacko::unsure:

Link to comment
Share on other sites

Indtast din kostplan som du ønsker den skal se ud - kombineret med hvad der er realistisk i din hverdag. Helst 6 måltider om dagen eller deromkring, cirka lige meget energi hver gang og med en fornuftig fordeling mellem protein, kulhydrat og fedt til HVERT måltid.

Hvis der derefter er "huller" kan du supplere med feks. proteinshakes, sunde olier osv.

Pointen er at det er bedre for kroppen at få 6 små måltider end 3 store, selvom de to forslag i alt giver lige meget energi.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hej miss P

Jeg har præcist det samme problem.... mit kostprgram (som er det samme som dit) laver simpelthen en fejl mht til proteinshakes... den skriver at der er mange flere kalorier i end der egentligt er . Jeg kiggede på mit proteinpulver og så at der er 110 kalorier i tre scoops, mens mit kostprogram skriver at der er MANGE flere i...

Så kig på dit pulver og regn selv ud hvor mange kalorier der er i :)

Link to comment
Share on other sites

Øh, er det selve udregningen der er forkert?

Normalt er der i omegnen af 400kcal i 100g proteinpulver, men normalt vil man tage 20-50g pr måltid.

Er det regnearket fra all-natural du bruger?

Du kan vel have betydning, hvis programmet regner i "scoops" og du regner i gram.

Link to comment
Share on other sites

Et eksempel :

jeg drikker 1 liter mælk med 3 scoops proteinpulver i : 440 kalorier

Hvis jeg derimod skriver proteinshake 1 liter i kostprogrammet giver det : 3800 kalorier, som selvfølgeligt er en fejl :)

OG jeg har prøvet at skrive proteinpulver eksempelvis 30 gram + 1 liter mælk , men det virker heller ikke.

Det er formentligt mig der gør et eller andet galt men jeg kan ikke helt gennemskue hvad :)

Edited by The Bear
Link to comment
Share on other sites

Max --> Vil det sige at du syntes jeg skal undlade shaken(ne) helt hvis jeg kan få det til at gå op med en alm. kostplan?

Bear --> Jeg må hjem og læse på bøtten, det virker helt hen i vejret. Men der er flere ting i programmet der ikke er rigtige, det er lidt ærgeligt for så mister det troværdigheden. Hvordan ved jeg for eks. om det er de rigtig tal der kommer når jeg skriver advokado, der er jo ikke en indholdsfortegelse på når jeg køber den!? :) -- Men tak for hjælpen jeg er ved at ha' fat i det...

desuden faldt jeg i snak med en pige i centert i morges, hun stiller op til miss fitness i år hun blev nr. 8 sidste år. Hun fortalte at hun lå på 1700 kcal om dagen, men så gik hun også på diet allerede 6 mdr før hun skulle stille op.... Nu må vi se jeg er lidt højere end hende og har jo ikke planer om at stille op... er bare så fandens utålmodig!!! ;) Men det kender alle vist til...

Tak for hjælpen :4winkkiss:

Link to comment
Share on other sites

Max --> Vil det sige at du syntes jeg skal undlade shaken(ne) helt hvis jeg kan få det til at gå op med en alm. kostplan?

Hvis det kan lade sig gøre, så er rigtig mad at foretrække frem form tilskud i for af proteinpulver, weightgainers osv.

MEN det skal jo også helst være til at få passet ind i hverdagen uden at tage alt for meget tid.

Umiddelbart efter styrketræning vil jeg dog sige en shake er at foretrække, fordi den er til at have med og hurtig at optage. Det kan dog sagtens kombineres med frugt.

Det jeg tror der går galt i dit kostprogram (jeg går ud fra du bruger det omtalte regneark) er at du skriver navnet på en fødevarer og angiver mængden. Hvis den præcise varer ikke står i listen vælges den nærmeste. I tilfældet med bears proteinshake kunne det tænkes der i stedet vælges proteinpulver, og så passer det jo meget godt med at 1000g giver små 4000kcal.

Det du skal gøre er at vælge fødevarerne fra dropdown-listen, og hvis den ønskede varer ikke står der, så skal den indtastes i fødevarertabellen. Husk at sorter bagefter.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hvis du bruger allnatural er det rimelig simpelt at tilpasse din egen protein shake til programmet.

Jeg har simpelthen taste mit pulver ind med angivelse af prot/kulh/fedt pr potion. Når jeg så skal bruge det i kostberegningen sætter jeg bare et 1-tal ved proteinpulveret og tilføjer derefter hvor meget mælk, banan eller hvad jeg nu ellers mixer det med, der er brugt.

Som skrevet tidligere skal man huske at shakes helst skal ses som et tilskud. Rigtig man i varieret udformning er nu godt!

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Kender ikke til så meget til det der proteinpulver, hvor mange proteiner kalorier er der i sådan en shake?

Det kommer jo an på hvad du laver shaken af og hvor stor den skal være.

Jeg har lige købt en bøtte Viking Protein pulver fra getbig som ahr følgende indhold:

104kcal pr skefuld (28-30g)

Heraf:

23g protein

2g kulhydrater

0,6g fedt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share