Vægt


S.Brodersen
 Share

Recommended Posts

Hej folkens

Lige et spørgsmål til forum

Mit problem er at jeg ikke tager på  i vægt(muskler), selv om jeg træner rimeligt seriøst.

Mit træningsprogram ser således ud

Mandag: styrketræning (HIT)

Tirsdag: spinding 1 time ved en puls på mellem 80 & 100 % af max

Onsdag: cykling på landevejen ca. 2 timer

Torsdag: styrketræning (HIT)

Fredag: spinding 1 time ved en puls på mellem 80 & 100 % af max

Lørdag: Styrketræning (HIT)

Søndag: på sofaen

Jeg træner kun hver muskelgruppe en gang om ugen.

Jeg spiser 6 gange om dage, jeg har sammensat min kost efter hvad jeg har læst i diverse forum

Jeg drikker der udover 1 liter kakaoskummælk om dage, den 0,5 liter max. 10 min efter træning  

Nogle der har en god ide,

PS: Det er selvfølgelig overflødigt af nævne det. Jeg er selvfølgeligt ikke interesseret i af øge min fedt procent

Link to comment
Share on other sites

Hmm jeg tror i hvert fald lidt restitution for musklerne, udover søndag, vil kunne hjælpe lidt.

Nu skriver du HIT - er det HIT som i High Intesity Training eller HIT som i lav rep træning, i så fald at du kører hit ved at tage mange gentagelser kan du måske sætte antallet af reps i hver øvelse ned til 2-4.

Fedt CV forresten :-)

(Redigeret af Jens Andersen ved 12:19 am på Juni 29, 2001)

Link to comment
Share on other sites

Der kan være mange grunde til, at du ikke øger din muskelmasse.

Et par af dem kan være:

1) Du træner for meget aerob træning (cykling/spinning). Aerob træning "fortæller" kroppen, at den ikke skal være større!

2) Du spiser 6 gange om dagen, men indtager du nok kalorier, protein og fedt? Du skal være i energioverskud for at tage på i muskelmasse.

3) Du er for fokuseret på ikke at øge din fedtprocent. Det er meget svært kun at opbygge muskelmasse uden også at lagre lidt fedt. En god muskelmasse:fedt ratio er omkring 2½:1. Du kan altid tabe fedtmassen igen bagefter gennem en fornuftig diæt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share