Løs hud


bls
 Share

Recommended Posts

Da jeg for nylig var nede at købe et par t-shirts i den lokale butik for "store piger", fortalte ekspesienten mig at den dame, der havde stået før mig havde tabt sig 40 kg på et år med vægtvogternes kur. Jeg spurgte hende om huden så var fulgt med ind, men hun sagde (hun er selv på vægtvogternes) at en diætist havde fortalt dem at huden er halvdød p.g.a. giftstoffer i fedtvævet og derfor aldrig vil kunne trække sig med ind. :confused2:

Jeg mener ikke at det er sådan. Er der nogle af jer andre der ved noget om dette?

Link to comment
Share on other sites

Huden vil altid trække sig sammen. Denne evne aftager dog som alderen stiger.

Desuden afhænger mængden af løs hud også af (naturligvis), hvor meget man har tabt sig.

Om huden fældstændigt trækker sig sammen eller der bliver noget overskydende løs hud tilbage afhænger altså af den givne person og af vægttabet. :)

Link to comment
Share on other sites

hun sagde (hun er selv på vægtvogternes) at en diætist havde fortalt dem at huden er halvdød p.g.a. giftstoffer i fedtvævet og derfor aldrig vil kunne trække sig med ind.

Sikke noget vrøvl.

Det YDERSTE lag hud er døde celler, ikke pga giftstoffer i fedt eller noget, sådan er det bare.

Men inde under er der flere lag af levende hudceller, som hele tiden fornys.

Kig i et leksikon eller enhver biologibog

Link to comment
Share on other sites

Nej det er nok på linie med at det ikke kan betale sig at motionere, når man gerne vil ned i vægt.

De fleste ville nok betænke sig på at tabe 40 kg på et år, med en chow-chow lignede tilstand til følge, hvis de fik at vide at med et vægttab på 12-15 kg om året ville de også få en pæn hud og slippe for en operation.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes lige jeg ville skrive noget... Det kan godt være at huden følger med når man taber sig, men i mit tilfælde er det altså ikke helt rigtigt.. Jeg har tabt mig en del og er da blevet strammet rigtigt meget op, men lige akurat på maven er min hud nærmest blevet rynket, hviklet irriterer mig meget.... :(

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Undskyld forsinkelsen på mit svar... Havde helt glemt tråden :4oops:...

Siden jeg begyndte at tabe mig... Men det er blevet værre efterhånden som jeg har tabt mig mere... Kan især se det når jeg sidder og huden folder (som den gør på alle), dér har jeg rynker hen over de andre folder (eller nærmest oven på og mellem strækmærkerne som jeg også har grundet den tidligere overvægt)... Ved ikke helt hvordan man skal forklare det :blink:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share