Sex og træning ?


FittSmoker
 Share

Recommended Posts

Jeg sad og browsede lidt rundt på det der HST forum, og faldt over denne tråd:

http://www.hypertrophy-specific.com/cgi-bi...t=ST;f=2;t=1130

Hvor der refereres til denne undersøgelse:

A research on the relationship between ejaculation and serum testosterone level in men.

Jiang M, Xin J, Zou Q, Shen JW.

Department of Life Science, Hangzhou Normal College, Hangzhou 310020, China. [email protected]

The purpose of this study is to gain understanding of the relationship between ejaculation and serum testosterone level in men. The serum testosterone concentrations of 28 volunteers were investigated daily during abstinence periods after ejaculation for two phases. The authors found that the fluctuations of testosterone levels from the 2nd to 5th day of abstinence were minimal. On the 7th day of abstinence, however, a clear peak of serum testosterone appeared, reaching 145.7% of the baseline ( P < 0.01). No regular fluctuation was observed following continuous abstinence after the peak. Ejaculation is the precondition and beginning of the special periodic serum testosterone level variations, which would not occur without ejaculation. The results showed that ejaculation-caused variations were characterized by a peak on the 7th day of abstinence; and that the effective time of an ejaculation is 7 days minimum. These data are the first to document the phenomenon of the periodic change in serum testosterone level; the correlation between ejaculation and periodic change in the serum testosterone level, and the pattern and characteristics of the periodic change.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...1&dopt=Abstract

Tråden på HST går op i skoledrenge fis og pjat - men er det noget reelt om det, at hvis man afstår fra sex i 7 dage - så hæver det test-niveuaet ( det ser det tilsyneladende udtil ) - men

vil det have en målbar effekt på ens træning ?

Jeg ved godt at ham fra HST blev til den rene HULK, og lugtede af urin (som hans kæreste synes var helt vildt lækkert ) - men mon der er et lidt mere nuanceret bud på det ?

Link to comment
Share on other sites

Der er osse nogen kloge hoveder der mener, at man skal afstå fra sex i dagene inden konkurrencer og lign. da man så er mere tændt, pga. noget med urinstinkter og at man skal være stærkere end de andre hanner :blink::blink: :Grobrian-emoticon: ...

Jeg mener nu, at det er med at gribe chancen, man ved jo aldrig :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det seneste jeg har hørt, var nogle amerikanske undersøgelser, som sagde at kvinder helst sku ha sex, natten før konkurrance, men at mænd havde en fordel, hvis de undlod sex, lige op til konkurrance.......

Personligt mærker jeg ingen forskel i min træning.......medmindre jeg har haft virkelig god sex, med dertil følgende, manglende søvn........... B)

Link to comment
Share on other sites

Fandt til gengæld lige dette her:

SEX ØGER SPORTSPRÆSTATION

Det gælder formodentlig kun for mænd.

Sportsfolk der har brug for at være agressive, kan med fordel dyrke sex før præstationen.

Ifølge Dr. Emanuelle Jannini fra L’Aquila universitetet i Italien er forklaringen, at det mandlige kønshormon, testosteron, forekommer i større mængde hos seksuelt aktive mænd.

Samme hormon regulerer aggression, så et højere niveau giver øget aggression.

Dr. Jannini nåede frem til konklusionen ved at studere 80 mænd med langtidsimpotens.

Når impotensen bliver behandlet steg mængden af testosteron i blodet i takt med den øgede seksuelle aktivitet.

Hvis aggression er vigtigt i den sportsgren, der er tale om, er rådet derfor at dyrke sex inden konkurrencen.

Kilde: New Scientist (INGENIØREN nr. 51, 24-12-1999)

Dette er hér jo lige det stik modsatte af, hvad FItt´s undersøgelse viser!

Link to comment
Share on other sites

sexen i sig selv er vel ikke mere udmattende og energikrævende som en løbetur - kort/lang -whatever...

Derfor er fokus vel også på selve udløsningen?

Hvis det er en selv, der afholder en i de 7 dage, men kæresten gerne vil, er det bare frodi man er tosset osv. MEN hvis man nu ikke har et dametøj ved siden af sig, er der ikke mange fyre som ikke lader være med at masturbere... i 7 dage.. derfor spiller udløsningsøjeblikket vel større ind, end selve akten eller?

Et forsøg på at gøre dette en smule udtænkt..

Men ellers en helt ren post fra mig uden drengerøvskommentarer.. B)

(fisse....) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

sexen i sig selv er vel ikke mere udmattende og energikrævende som en løbetur - kort/lang -whatever...
Det er vel at sammenligne med 1½ minuts sprint :lol:
Hvis det er en selv, der afholder en i de 7 dage, men kæresten gerne vil, er det bare frodi man er tosset osv. MEN hvis man nu ikke har et dametøj ved siden af sig, er der ikke mange fyre som ikke lader være med at masturbere... i 7 dage.. derfor spiller udløsningsøjeblikket vel større ind, end selve akten eller?

Det er selve det at undlade at komme i 7 dage, som bevirker test niveauet peaker.

I de perioder hvor jeg ikke har haft kæreste på, har der sommetider gået op til 3 uger, før jeg fik tømt pungen.

Hvad de unge ikke gør i den hellige muskelvæksts navn :blink:

Samme undersøgelse kommenteret på CEM: link

I samme boldgade: link

Link to comment
Share on other sites

Tantrisk sex, det skulle kunne gøre det!! De mener at at selve ejukalitionen medfører at man mister en hulens masse bold - eller sådan noget. Men alt i alt de har simpelthen orgasmer uden at komme... ;)

Så det er bare om at komme på biblo og hjem og sige brumme lyde med kæresten... :lol:

Personligt syntes jeg at der mangler noget omvendt ;)

Men på den anden side det tantriske er værd at prøve... :bblush:

Link to comment
Share on other sites

at man mister en hulens masse bold - eller sådan noget.

Det er forhåbentligt væske man mister i stedet for blod..... :blink:

Ja, jeg forstår det heller ikke :blink:

Der findes en fyr i DK der er kendt for det her Tantra halløj Niels Dencker -- det er der jeg har det fra... Men hvor blodet skulle komme ud henne er vist en opgave til en vis hr. Holmes

Men altså de kan også ha' orgasmer der varer timer uden at gøre andet end at røre hinandens navler... eller noget... :smashtard: -- me don't know, er måske lidt gammeldaws på det område... ;) :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share