Videnniveauet i dit center


AGV
 Share

Recommended Posts

Der er kun én mand udover mig der træner dødløft i mit center.

DET siger vist alt !!!

Til gengæld træner han nu også rigtigt fornuftigt og har mange kg på i de rigtige øvelser; squat, dødløft, bænkpres og military f.eks. Den eneste must-have-øvelse jeg ikke har set han har med er rigtige row-øvelser?!?!?!

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Hold da kæft hvor du dog "øffer" over hvilket greb folk benytter sig af Xax... :cries:

Det er i mine øjne fuldstændig flintrende ligegyldigt hvilken af disse grebs-variationer man vælger at benytte, så længe de er til godkendt dybde og stilen er iorden. :thumb_down:

(SÅ vidt jeg ved konkurrere man heller ikke i frontsquats til nogle stævner. :exclamation: )

Så drop nu det med RIGTIG stil og "kan man virkelig holde anderledes" attituden, det spiller sq et' :chicken:

Så skal vi ikke se at komme over denne problematik og få front squattet nogle skiver istedet for at diskutere småting.... :) :wave:

Link to comment
Share on other sites

Jeg driller jo kun ;)

Men der er gran af seriøsitet i det. Primært så er det fordi at stangen bare ligger bedre med VL-greb. Jeg har selv prøvet begge dele og er ikke i tvivl. Den med at man ikke er fleksibel nok eller det gør ondt er kun et spørgsmål om tilvæning. Jeg bitchede også over det i starten :chicken: men kom hurtigt fra det.

Men siden man nu ikke konkurrerer i frontsquat, hvad er så korrekt dybde? ;)

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, nogen gange(eller meget tit måske) lyder jeg som en gammel gnaven mand, som ævler løs om de gode gamle dage hvor man trænede seriøst. Don't mind that... :rolleyes:

Jeg beklagede mig over det en gang indtil Thomas J påpegede at selv med overarme på 50 cm kunne han køre frontsquats med VL-greb. Så var det ligesom jeg indså at jeg nok bare skulle tage mig sammen. :chicken:

Og nej, så store bliver dine guns ikke ;) :nahnah:

Link to comment
Share on other sites

Nå, men for at bringe tråden på rette kurs.

Vidensniveauet i ens center?

I så fald vil jeg karakterisere det som værende lavt i mit eget center. De fleste kender ikke til så meget andet end bænkpres, pulldowns og preachercurls. :unsure: men det er vel også de færreste som gider at bruge tid på at opsøge viden om disse emner. Man kan ikke forvente at alle skal være så seriøse som mange MOL-boere nu er.

Egentlig bør man selv gøre noget ved det. Oplyse folk om emnet men det er vel det instruktørerne er der for, eller... :unsure:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

SÅ vidt jeg ved konkurrere man heller ikke i frontsquats til nogle stævner.  )
Jeg så et af stærkmandsstævnerne på Eurosport, hvor de konkurrerede i frontsquat. Antal reps med 250kg, men det var et discountstævne uden de bedste (bortset fra en halvskadet Svend Karlsen) og max var 3 med tvivlsom dybde. Alle brugte i øvrigt krydsgreb, så de må jo have været nogle :chicken: allesammen :tongue:

Jeg har i øvrigt set 4 lave frontsquat i mit center inklusiv Anyone+makker og Sokrates (og så en, som lavede den uden at bruge hænder :bigsmile: )

Edited by Chris27
Link to comment
Share on other sites

Ud fra hvad folk laver i mit center og hvordan, så vil jeg sige niveauet er ret lavt.

Der er nu også rimelig høj udskiftning af folk og mange nybegyndere. Det giver lidt sig selv, for man skal enten gå på DTU eller være lærer, og det er udelukkende studerende det bruger vægttræning.

Nogen har dog nogenlunde styr på træningen og tilsyneladende også kosten, men der er MANGE diskopumpere. Pec-deck maskinerne er MEGET populære (vi har både en til strakte og bøjede arme)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jeg er flov over at sige det, men uddannelses niveauet er blandt styrkeinstruktørerne i mit center er simpelthen for lav :( det ironiske er at vores spinninginstruktører ved mere om styrketræning end dem der burde vide det. Men der er da 1 eller 2 i centeret der ved noget om det.

Generelt synes jeg uddannelsesniveauet er for lavt, det synes jeg egentlig også et elelr andet sted den er i de (2) styrke/vægtløftnings centre jeg har trænet i. Det er fedt som fistan skriver at man kan træne i et center hvor der er masser af MEDLEMMERNE der ved en del, men det er blot ikke seriøst af især kommercielle centre at gå på kompromis i den grad med sikekrhed og viden... bliver sgu lidt ond i sulet ved tanken. Især når vi alle sættes i samme bås som dårlige instruktører fordi størstedelen er det.

Et eksempel på hvad jeg mener fra aerobicsalen: tøserne vil dyrke Mave Baller Lår, små lortebevægelser langt langt væk fra FROM, med elastikker, de gennemfører op til 6 forskellige øvelser af 16 gentagelser...uden pauser vel at mærke. Men det virker for det gør jo ondt <_< Tror faen det gør ondt. Så kommer de ind til nogen af de instruktører som rent faktisk 1) har en dagsorden og målsætning for timen 2) har en uddannelse og et intelligensniveau er strækker sig ud over 4 weekender og 3) som har sammensat et program der under omstændigerhederne (udstyret eller mangel på samme) der giver en god teknisk og velgennemført workout med en god workload og hvor sveden driver af dem. Efter få uger springer de fra fordi de ikke har ondt i flere dage efter....så kan det jo ikke være effektivt vel ?

Jeg ved godt at ovenstående eksempel ikke er styrketræning som sådan, men det viser at langt de fleste af de instruktører der er i centrene ikke ved nok om hvad de laver. ØV !

Heldigvis tager vi nu i vores center det tiltag at der er ansat VELUDDANNEDE folk der står for at vidreuddanne de instruktører der er på alle niveauer i centret, det håber jeg sgu giver pote.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes niveauet i mit center er ok, blandt dem jeg snakker med.

Der er selvfølgelig en masse begyndere, samt en masse ansatte - som ikke ved en dyt om noget.

Men de fundementale principper bliver nu prædiket ret fornuftigt af dem med erfaring - der er en del tidligere og et par nuværended konkurrence-bb'ere, og mange af dem kan jeg da høre har sat sig ret meget ind i det, også selvom nogle af dem er et levn fra bb' tiden i starten af 90'erne.

Det vælter heller ikke rundt med HST freaks - der er dog et par stykker - som render rundt med deres kuglepen og deres regneark, men de kan tælles på en hånd. Hovedparten ved hvad HST er, udfra Cillius artikel tror jeg i W&F - ellers er det ikke noget der går os på sådan synderligt.

Link to comment
Share on other sites

Det vælter heller ikke rundt med HST freaks - der er dog et par stykker - som render rundt med deres kuglepen og deres regneark, men de kan tælles på en hånd. Hovedparten ved hvad HST er, udfra Cillius artikel tror jeg i W&F - ellers er det ikke noget der går os på sådan synderligt.

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke rigtigt, hvordan det ser ud der, hvor jeg træner. Jeg har på fornemmelsen, at der foregår den typiske trial and error, mund til mund. Jeg har set en del lave dødløft, så jeg tror skam nok, at niveuet er nogenlunde (der er jo også en anden MOL´er ;) ), og der træner da også en del gutter der er temmelige store, men jeg har nu også hørt nogle af dem snakke om, at at de tager nogle hormoner, som ikke er hormoner, men bare bliver kaldt det :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share