Kløe - når man sveder ??


FittSmoker
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg haft en pause, hvor jeg ikke har haft problemer med kløe af nogen art, og nu er det sgu begyndt igen, efter 2 træninger ?

Jeg har altså prøvet at skifte vaskepulver flere gange, og nu har jeg "mini-risk" - ér der nogle der har nogle gode råd -cremer eller lignende, fordi jeg kan ikke lade være med at klø, og det bliver altså til små sår nogle gange.....

Link to comment
Share on other sites

pyt> du kender efterhånden mig og læger......jeg kommer aldrig forbi min læge altså.

men næh....ingen misfarvninger, det klør bare lige pludselig - nogle gange følelsen af at der kravler et lille dyr-agtig fornemmelse på armen f.eks. - når jeg så klør, så kommer der hævninger, ligesom små mygstik - men de går væk igen hvis jeg lader være med at klø på dem........

Link to comment
Share on other sites

Hej, det lyder måske lidt dumt... men klip dine negle - det er gruden til at du får små sår fordi du flænser der dampe hud med dine negle vil jeg tro. Er det nogen specielle steder det klør? når jeg sveder klør det fks meget ved de strækmærker jeg har... pisse irreterende.

Vil gerne høre hvis du finder ud af noget.

God bedring!

Edited by Entropy
Link to comment
Share on other sites

Hej, det lyder måske lidt dumt... men klip dine negle - det er gruden til at du får små sår fordi du flænser der dampe hud med dine negle vil jeg tro.

:lol: okay den var alternativ; kan sgu ikke rigtig klippe dem længere ned end de er, men kan godt se hvor du vil hen.

Det klør faktisk primært på underarm, og på toppen af skulderen ?

Aje jeg er jo ikke syg for søren da, jeg har bare lige noget kløe - lidt som f.eks. HVIS man nu havde for meget vaskepulver i tøjet, men her tror jeg bare at jeg har dækket mig ind.

Link to comment
Share on other sites

Tager du solarie af nogen art ? I så fald - kunne det tænkes at have en betydning ?
Det gør jeg ret meget faktisk; men har lige præcis ikke gjort det i de sidste uger hvor jeg har haft pause...ellers havde faktisk den med som grund......
Fik selv en god gang kløe af dette - netop som du beskriver det med "dyr der kravler rundt" - det er til at blive sindsyg af !

Ja ? det er superbelastende ikke ?? man kan godt blive lidt grumpy, især når man skal sove !

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft det samme problem.

Hver gang jeg begyndte at træne hårdt fik jeg en frygtelig kløe på hele overkroppen, lidt som om nogle stak mig med nåle.....

(det skal siges at jeg lider af lidt følsom hud)

Grunden til min kløe viste sig at være ganske simpel..

Hver gang jeg gik i bad skrubbede jeg mig med en hård børste (for at slippe for bumser og døde hud-celler) hvor på der var sæbe.

Det stoppede jeg med og siden har jeg aldrig haft nogen form for kløe.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Heyyyyyy - du siger noget!! Jeg har oplevet detsamme, men fordi jeg badede FOR OFTE!! Fittie - er det måske det? Et bad to gange om dagen ødelægger huden. Min læge dengang, fortalte at et enkelt bad daglig allerede er overdrevet - pga sæben - den ødelægger hudens naturlige fedtlag. Det vil føles ekstra når du netop sveder.........

Hm - hvorfor har jeg ikke tænkt på det før :lol:

Link to comment
Share on other sites

Et bad to gange om dagen ødelægger huden.
:blink::blink::blink:
fortalte at et enkelt bad daglig allerede er overdrevet

:blink::blink::blink:

Hvad hulen ? - jamen jeg tager jo 3 bade om dagen !! - kan det virkelig være det ?? - hvordan skulle det forstærke noget når man sveder ?

Og er der noget man kan gøre for at beskytte huden, hvis man bader meget ?

Link to comment
Share on other sites

For mig lyder det som TØR HUD!

Det kløer FRYGTELIGT når man sveder (egen erfaring)!

Der er masser af ting som forværre "symptomerne" - bade, sol, kulde (værre om vinteren) osv.

Hudcreme hjælper, tilstrækkeligt med umættede fedtsyrer i kosten (men du spiser jo nok PERFEKT :) ) - og spar på badene (men ikke for meget vel - vi skal jo nødigt have at du kommer til at lugte alt for kraftigt af sved <_< )

Link to comment
Share on other sites

så elsker man sgu MOL :)

Tør hud, det lider jeg vist af - kan ikke proppe vand i hovedet, uden at skulle have noget creme af en slags ved siden af, ellers tører jeg for vildt ud - så det kan godt være tilfældet.......

det med badene; ja jeg kan nok skære det ned til morgenbad, og efter træningsbad - og bare lad være med at have varme på vandet (om morgenen KAN det være jeg lige bryder denne regel).

Men tror sørme vi er ved at nærme os en grund der lyder realistisk i mine ører ?

Nogle der kender en rigtig god creme - til både ansigt og krop ? jeg køber jo bare et eller andet "fugtighedscreme" - men noget af det er skod.

Købte sådan en carabamid creme (5%) - men den lægger sig bare oven på huden, så ligner jeg sådan een af de der indere der smører sig ind i aske.....det er en skodcreme synes jeg.

Jeg starter dette fra imorgen ! - håber det løser problemet - kunne sgu være cool.

takker for jeres svar ! :a-okhand:

PS: hvad med bade uden brug af sæbe og sådan ? er det ligesåslemt for huden ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vasker mit ansigt i noget der hedder Rasul, det er noget lava jord mener jeg. Det er faktisk tørret jord på pose :blink: :lol: Jeg putter det i en lille dåse og hælder vand over, så bliver det til mudder. Det er det eneste jeg vasker mit ansigt med og jeg har aldrig før haft så pæn hud. Før købte jeg alle de dyre mærker og tonsvis af cremer men ikke noget af det har virket, nu har jeg dejlig blød babyhud. Jeg bruge ikke sæbe hvergang jeg er i bad og kan godt finde på at smørre mig ind i babyolie eller mandel olie, jeg bruger overdrevet meget creme, jeg lider af tør hud, har også de samme symtoner som dig! Min ansigts creme er en fra Chanel, den ville du sagtens kunne bruge ellers ved jeg at Biotherm har en herreserie. Jeg bruger kun noget der tilfører fugt. Den fra Chanel hedder Précision - hydra sérum. Min bodylotion er enten fra Jeanne Piaubert - den til tør hud eller Christian dior's men hold kæft det er dyrt..... Biotherm har også en der er overdrevet go, nem og er hurtigt inde i huden - hader carabamicreme, matas creme, og nivea det ligger sig bare oven på huden. De andre her de gør det dig skal, de giver fugt!! ;)

Få en veninde til at give dig massage i olie så bliver du både smurt ind i olie og får massage. Olie er rigtig godt for huden, selv goø fed oliven olie...:rolleyes:

- Miss P -

Link to comment
Share on other sites

det er noget lava jord mener jeg. Det er faktisk tørret jord på pose
Det lyder sgu lidt underligt, men ok du har haft god succes med det - og de andre cremer er taget op til overvejelse; tror bare jeg prøver noget Biotherm.

Ja matas de creme der ikke er mærkevarer, der vil jeg give dig ret, det er altså skodcremer.

Få en veninde til at give dig massage i olie så bliver du både smurt ind i olie og får massage. Olie er rigtig godt for huden, selv goø fed oliven olie...

yup .... sådan noget med olie, kan også meget nemt ende med cardio, så det er 2 fluer med 1 smæk ! :bigsmile: men en rigtig god ide - gid man kunne få sådan en sætning på skrift fra lægen......

Link to comment
Share on other sites

så elsker man sgu MOL :)

Tør hud, det lider jeg vist af - kan ikke proppe vand i hovedet, uden at skulle have noget creme af en slags ved siden af, ellers tører jeg for vildt ud - så det kan godt være tilfældet.......

det med badene; ja jeg kan nok skære det ned til morgenbad, og efter træningsbad - og bare lad være med at have varme på vandet (om morgenen KAN det være jeg lige bryder denne regel).

Men tror sørme vi er ved at nærme os en grund der lyder realistisk i mine ører ?

Nogle der kender en rigtig god creme - til både ansigt og krop ? jeg køber jo bare et eller andet "fugtighedscreme" - men noget af det er skod.

Købte sådan en carabamid creme (5%) - men den lægger sig bare oven på huden, så ligner jeg sådan een af de der indere der smører sig ind i aske.....det er en skodcreme synes jeg.

Jeg starter dette fra imorgen ! - håber det løser problemet - kunne sgu være cool.

takker for jeres svar ! :a-okhand:

PS: hvad med bade uden brug af sæbe og sådan ? er det ligesåslemt for huden ?

Selv bruger jeg Biotherm, som er særdeles effektivt men pokkers dyrt :weeping:

Link to comment
Share on other sites

Fik selv en god gang kløe af dette - netop som du beskriver det med "dyr der kravler rundt" - det er til at blive sindsyg af !

Ja ? det er superbelastende ikke ?? man kan godt blive lidt grumpy, især når man skal sove !

Drikker du meget cola - eller får meget koffein?

Når jeg har drukket store mængder cola en dag, får jeg ofte den der "kravlende dyr under huden"-fornemmelse når jeg skal sove... utroligt ubehageligt...

Sker som regel på dage med > 6 liter..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share