Kløe - når man sveder ??


FittSmoker
 Share

Recommended Posts

Jeg tror du er inde på noget af det rigtige med for maget sæbe.

Prøv kun at bruge sæbe de "kritiske steder".

Derudover synes jeg også at sved kan svide efter en pause. Det kan være at man har ophobet en større mængde stoffer/salte, når man ikke har svedt godt igennem et stykke tid.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Fittie - det han mente i sin tid med for meget baderi, var primært al den sæbe man bruger. Man behøver ikke engang at bruge sæbe daglig, selv det er for meget og ødelægger det naturlige hudfedt. Så sæbe 3 gange om dagen, og med en hud der i forvejen har tendens til at være tør - tro mig det er det.

Og - når du sveder, huden er tør - tør og fugtig hud klør................

Så drop sæben de 2 af gangene, den bruges kun "kritiske" steder :bigsmile: Og så køb dig en rigtig god creme til den tørre hud..........så burde problemet gå i sig selv. Du kan jo også købe en sæbe/showercreme til sart hud - f.eks. Lactacyd

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, da jeg var ca. 10 år fik jeg også køen på benene mens jeg fx bare gik en tur, og på det tidspunkt tog jeg i hvert fald ikke bad hver dag!! Så jeg tvivler på at det kan være den eneste grund. Tråden har forresten været oppe at vende før, men kan umiddelbart ikke lige finde den via. søgningen.

Link to comment
Share on other sites

Drikker du meget cola - eller får meget koffein?

Når jeg har drukket store mængder cola en dag, får jeg ofte den der "kravlende dyr under huden"-fornemmelse når jeg skal sove... utroligt ubehageligt...

Sker som regel på dage med > 6 liter..

Kan skyldes at en af de aktive ingredienser i Coke's hemmelige X-faktor er spoleormeæg.

'Pyt

Link to comment
Share on other sites

Har selv lidt probs med tør hud (bader ofte 2 gange dagligt) Bruger en vandig uparfumeret creme til huden i ansigtet og på kroppen (den trænger hurtigt ind), og en fedtet til fødderne. (Dyrker sport med bare tæer, og hvis fødderne bliver tørre, så sprækker huden AVS!)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share