Ultimativ mavetræning


TCO
 Share

Recommended Posts

Jeg har tænkt lidt over hvilke maveøvelser der er de bedste (læs hårdeste :lol:) og ville lige høre hvilke i vil anbefale. Der er dragon flags, men den er jeg trods alt for svag til at køre endnu ;). Så er der et kabeltårn, men det er ikke lige alle steder et sådanne er til rådighed. Janda-situps har jeg aldrig prøve. Min konklusion er, at den øvelse der er hårdest. og som man nemt har adgang til er at lave et Evil wheel ud af en ganske almindelig DB, men hvilke øvelser foretrækker i?

Link to comment
Share on other sites

Min yngling er Full Contact Russian Twist (Samme artikel som ovenfor). Den kræver ikke særlig lang tids tekniktræning, før man kan putte en del kilo på stangen - og det er vel en væsentlig faktor her i max muskel forummet :tongue:

Derudover så virker squat og dødløft som rigtig gode maveøvelser i følge min overbevisning.

Link to comment
Share on other sites

Min yngling er Full Contact Russian Twist (Samme artikel som ovenfor).
Er det ikke primært for obliquesne?
Derudover så virker squat og dødløft som rigtig gode maveøvelser i følge min overbevisning.
Kører du dem tungt, gir det helt sikkert en god del. Jeg ved nu dog ikke om jeg ville kalde dem for deciderede maveøvelser :)
Link to comment
Share on other sites

Mit maveprogram ser samlet sådan ud :

Incline reverse crunch

Incline hip thrust

Dragon Flags

Crunch (med ben på bænk)

I enden af hvert træningspas køres 2 øvelser af 3 sæt.

Ikke så kompliceret - men det virker.

Kim S

Okay, incline hip thrust kender jeg ikke lige ;) Men kan du ikke let tage 20 i Crunch selvom det er med ben på bænk? Incline reverse crunch har jeg aldrig rigtigt prøvet, er den noget værd? :)

Link to comment
Share on other sites

Okay, incline hip thrust kender jeg ikke lige  ;) Men kan du ikke let tage 20 i Crunch selvom det er med ben på bænk?

Så smider du bare en vægt-skive på brystkassen, eller bag nakken, eller hvad der nu passer dig bedst..

Indtil nu har jeg også bare kørt crunches med vægt bag nakken og benene oppe (som på en fiktiv bænk), men jeg synes altså at "The evil wheel" :devil: virker laaangt hårdere :lol:

Link to comment
Share on other sites

Incline reverse crunch har jeg aldrig rigtigt prøvet, er den noget værd? :)

Det er en øvelse jeg næppe ville undvære. Du bruger vinklen på bænken til at variere sværhedsgraden - pt. kører jeg med 40 grader.

Mht. benene sætter jeg dem i "skrædderstilling" og prøver at ramme panden med anklerne - giver en god krumning på Rectus Abdominis, specielt hvis du prøver at få fuldt bevægeudslag (lænden skal helt ned og røre bænken igen ved hver rep)

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Min yngling er Full Contact Russian Twist (Samme artikel som ovenfor).
Er det ikke primært for obliquesne?

Tjo, men det er vel også mavemuskler, eller skal de mobbes og holdes udenfor, bare fordi at de er skæve :tongue:

Ellers er hanging reverse crunch en ond satan, hvis den laves i god stil :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Tjo, men det er vel også mavemuskler, eller skal de mobbes og holdes udenfor, bare fordi at de er skæve :tongue:
:lol:
Ellers er hanging reverse crunch en ond satan, hvis den laves i god stil  :w00t:
Ja, det er sku en af de bedre, også. Jeg har bare ikke lige adgang til en stang pt. ;) Edited by TCO
Link to comment
Share on other sites

Ja, det er sku en af de bedre, også. Jeg har bare ikke lige adgang til en stang pt.  ;)

Den lader vi stå et øjeblik :lol:

DOH :blink: jeg tænkte på Hanging Reverse Crunch.... Sådan går det når man har fået for lidt søvn :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share