Gym form!


Yonex..
 Share

Recommended Posts

Ja nu vil jeg ikke påstå, at alt det man køber ved alt det der TV pis virker, men jeg ved dog at elektriskeimpulser bruges til genoptræning af folk som f.eks. har været udsat for en bilulykke. Men det har dog vist sig at det ikke har været den store succes, men nogle har haft heldet med sig.

Det jeg tænker på er at folk som var blevet lamme har fået lidt føling igen.

Men som Klaus allerede har nævnt er det noget bullshit, det TV crap man møder på fjernsynet.

Men det er i hvert fald hvad jeg har hørt, kan godt være det er mig der er forkert på den ;)

Link to comment
Share on other sites

Lad os bare sige princippet med impulser har sine svagheder.

Din 6-pack kan være skjult af to grunde:

1. dine muskler er for små.

2. du har for meget fedt på maven.

Det er muligt elektriske impulser kan give muskelvækst, men næppe så meget gode maveøvelser, og efter hvad jeg har forstået på andre som har prøvet torturinstrumentet, så skal der skrues godt op før det virker. Jeg forestiller mig ikke man kan lave andre ting imens :)

Træning med elektriske impulser fjerner ikke fedtet omkring de trænede muskler (det gør andre maveøvelser heller ikke). Og hvis for meget fedt er "problemet", så vil det elektriske signal have sværere ved at nå ind til musklerne, dvs der skal skrues højere op.

Link to comment
Share on other sites

Men de kan være meget sjove......

Der hvor jeg arbejder (ingen henvisninger :tongue: ) sælger vi dem osse.....

Vi tog en ud for at afprøve den. Satte den på armen, det så rigtig sjovt ud. Man kan slet ikke styre armen. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Det ligner spasmer.....

Man kan godt mærke at muskelen bliver trukket sammen, men at det skulle hjælpe på maven. Nej, til det er effekten for lille. så heller træne rigtigt, og bruge pengene på noget andet og sjovere......

Link to comment
Share on other sites

Som beskrevet nogle gang før i tidens løb, så fik jeg en "elektrokur" i 30års gave på et af de profesionelle steder. Og selvom sixpacken ikke væltede frem, så reducerede det for mit vedkommende tendensen til at maven "hænger ud" og det gav afskillige centimeters reduktion i livvidde idet håndtagene også krøb synligt. Der gik en håndfuld behandlinger før det begyndte at virke og desværre (og selvfølgelig) forsvandt effekten samtidigt med, at gavekortet løb ud. Helt uden effekt er de ikke omend det ikke er i MOLs ånd :unsure: Om de modeller til hjemmebrug, så i praksis kan bruges da der er alt for få elektroder er så en anden snak.

Edited by TF vol. II
Link to comment
Share on other sites

Et andet problem med disse instrumenter, er at sammentrækningen af musklerne sker uden modstand. Derved bliver spændingen over musklerne meget lille, hvilket medfører at der ikke er nogen muskelvækst. Egentlig er der ingen forskel påat bruge dette instrumenet, og så spænde mavemusklerne selv. Det sidste kan endda give neurale tilpasninger (iføge Pavel),

Link to comment
Share on other sites

MaxP: lidt i den stil. Faktisk var det som om man hele tiden gik og trak maven ind. Det var bare sådan hele tiden også når man slappede helt af. Jeg tror, at det var omkring behandling 6 til 7 at det begyndte at være sådan første gang, jeg var nemlig hele tiden ved at tabe bukserne da jeg gik til toget når jeg skulle hjem. Første gang var effekten så væk da jeg nåede hjem, men senere holdt den sig i længere tid. De sagde på stedet, at hvis man blev ved længe nok, ville en supleringsbehandling omkring hver anden uge være nok. Men så langt kom jeg jo aldrig.

MRP: det ville nok være det samme, men man kan ikke med viljens magt spænde så intensivt, som hvis er plastret helt ind i elektroder.

Desuden skal man ikke være en kylling. Det må ikke gøre ondt, men hvis man ligger lige på grænsen virker det bedst. Hvis man bare ligger og muskulaturen "hopper" stille og roligt er det spild af tid. Kan man slappe så meget af, at man kan læse imens er det ikke volt nok på; vejrtrækningen skal også passes ind i pauserne mellem der er strøm på elektoderne.

Link to comment
Share on other sites

Et andet problem med disse instrumenter, er at sammentrækningen af musklerne sker uden modstand. Derved bliver spændingen over musklerne meget lille, hvilket medfører at der ikke er nogen muskelvækst.

Lige lidt gætteri og ?

Problemet er at der overhovedet ikke sker nogen sammentrækning, det hele bliver bare statisk(ik i form at statisk muskelarbejde) jeg vil da gætte på at selv en 10dobbelt så kraftig impuls direkte på musklen fx biceps ikke ville få armen til at flektere, men bare spænde op i musklen men uden at actin og myosin er aktive....

Og lige i den sammenhæng, Hvordan fanden "fortæller" CNS egentlig musklerne om der skal være statisk eller dynamisk arb. :unsure: er der bare Hz på impulserne eller?

man kan jo også lave vildt tung statisk træning uden man forsøger at kontrahere musklen..

Devito

Link to comment
Share on other sites

Der bliver en sammentrækning! Men hjernen sætter ind og spænder kontra i modsatte muskel. Hvordan Hzene virker på musklerne ved jeg ikke men man mærker tydeligt om det er høj eller lavfrekvent. Jo mere højfrekvent jo mere ubehageligt, i øvrigt. Dr er visse typer "behandling" til visse frekvenser, og vist også noget med at nogle muskelgrupper skal have anden frekvens end andre, men så meget er jeg ikke inde i teknikken bagved. Måske det har noget at gøre med hvor dybt ind signalet skal trænge, altså musklens størrelse.

Det kunne være man skulle gentage eksperimentet igen til foråret - vi får en klækkelig firmarabat, der hvor jeg vart sidst. Og så med flittig frug af målebånd dokumentere eller afdokumentere virkningen. Det er bare stadigvæk halvdyrt for noget der forsvinder igen.

Link to comment
Share on other sites

Vi måtte i øvrigt selv betale for fødslen, så han er den dyreste souvenir jeg endnu har haft med hjem noget sted fra 

Jeg har ingen viden om det, men med vægte, vil jeg gætte på den aktiverer lige præcis så mange motoriske enheder, at den resulterende kraft bliver nul. Hvis det ikke er under modstans, så tror jeg egentlig kroppen aktiverer antagonisten, så de to musklers krafter går ud mod hinanden.

Link to comment
Share on other sites

Og lige i den sammenhæng, Hvordan fanden "fortæller" CNS egentlig musklerne om der skal være statisk eller dynamisk arb. :unsure: er der bare Hz på impulserne eller?

man kan jo også lave vildt tung statisk træning uden man forsøger at kontrahere musklen..

Var der nogen der kunne opklare ovenstående?

Devito

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share