Hvor meget dækker bænkpres


ami
 Share

Recommended Posts

Guest PlayboY

Nice nok med den side der :4thumbup:

Haha men hvad sker der lige for sproget?.. En blanding af engelsk, hollandsk og dansk? :blink::blink:

Ifølge dem er EZ curls den biceps øvelse der er dårligst :blink: .. Kunne godt ske jeg liiige skulle overvejer at skifte den ud med straight barbell :raisebrow:

Og decline DB press skulle være den øvelse der aktiverede brystet bedst.. :bigsmile:

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Ja det må det jo være :laugh:

Synes det er ret spøjst at preacher curl er det bedste biceps øvelse overhovedet.. Har ellers læst mig frem til, at det hovedsageligt at brachialis der blev brugt til preacher curls, og ikke så meget biceps? :raisebrow:

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Ja det må det jo være  :laugh:

Synes det er ret spøjst at preacher curl er det bedste biceps øvelse overhovedet.. Har ellers læst mig frem til, at det hovedsageligt at brachialis der blev brugt til preacher curls, og ikke så meget biceps?  :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Kommer an på hvor bred stand dine albuer har, ift. hvor bredt dine håndled er placeret, som så igen hænger sammen med en anden afgørende ting - hvor man holder på sin elskede EZ'er :4smartass:

Jeg synes personligt at det er den ondeste biceps-isolerende dræber, det der har fået mine pistoler RELATIVT store :devil: Men må desværre ty til hammer og pullups pga. inflammation :dry:

Edited by Krumborg
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Ja, det er jo det :smile: .. Gad godt vide pålidigheden af det viste målinger.. Altså om de kun er målt på een person, eller om de er målt på en stor grupper personer, og man så har lavet et gennemsnit? .. Nogen der ved det? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015
Synes det er ret spøjst at preacher curl er det bedste biceps øvelse overhovedet.. Har ellers læst mig frem til, at det hovedsageligt at brachialis der blev brugt til preacher curls, og ikke så meget biceps?

Nu står der ingenlunde at der er gjort brug af en EZ stang som mig bekendt involverer brachialis i høj grad. Tværtimod står der at der er gjort brug af en olympisk stang (går stærkt ud fra der menes en lige stang)

:smile:

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
Synes det er ret spøjst at preacher curl er det bedste biceps øvelse overhovedet.. Har ellers læst mig frem til, at det hovedsageligt at brachialis der blev brugt til preacher curls, og ikke så meget biceps?

Nu står der ingenlunde at der er gjort brug af en EZ stang som mig bekendt involverer brachialis i høj grad. Tværtimod står der at der er gjort brug af en olympisk stang (går stærkt ud fra der menes en lige stang)

:smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Hey mike.. Ja det havde jeg set :wink: .. Men hvordan kan det være at man bruger Brachialis mere med EZ stang end med straight barbell.. Synes jeg lyder ret spøjst.. Tror du ikke du tænker på Brachioradialis, som bliver brugt en mere i EZ curls, fordi underarmspositionen er anderledes? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Hehe :wink:

Anyway, der er et par ting.. For det første kunne du godt have delt det op i muskelgrupper (Men det kan man jo selvfølgelig selv gøre.. :wink:)

For det andet skal du huske at skrive at decline triceps ekstensions er med OL stang :wink:

Og så en ting.. Hvordan i alverden kan man lave Dumbbell benchpress (olympic) :blink::blink: ... Olympic er jo betegnelsen for at det er en OL stang?.. :blink:

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Hehe  :wink:

Anyway, der er et par ting.. For det første kunne du godt have delt det op i muskelgrupper (Men det kan man jo selvfølgelig selv gøre..  :wink:)

For det andet skal du huske at skrive at decline triceps ekstensions er med OL stang  :wink:

Og så en ting.. Hvordan i alverden kan man lave Dumbbell benchpress (olympic)  :blink:  :blink: ... Olympic er jo betegnelsen for at det er en OL stang?..  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Rettet - har delt øvelserne lidt hårdt op, men det går nok :smile: Det med dumbbell benchpress (olympic) var min fejl, der skulle selvfølgelig ikke have stået dumbbell :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Tjah, det afhænger vel af hvad du kan lide at lave :smile: .. Men jeg vil da mene det klart er at foretrække de øvelser med højest EMG målinger, hvis man stiler efter hypertrofi :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mjoh .. men lad os fx kigge på dips. Den rangerer ikke specielt højt over tricepsøvelser, men igen, den er heller ikke *kun* en tricepsøvelse.

Isolationsøvelser vil typisk score højere EMG-mæssigt, men igen ... man har flere kilo på ved flerledsøvelser? :blink:

What to do?

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Ja det er jo det.. :wink: .. Altså det siger jo næsten sig selv, at isolationøvelser må give bedre EMG målinger, da man jo koncentrerer sig om den enkelte muskelgruppe.

Jeg tager også hovedsageligt dips som triceps øvelse.. Men altså, jeg tror en god idé ville være at kombinere det.. Jeg har f.eks. typisk fransk pres med een gang om ugen, og så dips de 2 andre træningsdage.

Men når vi snakker f.eks. biceps curl, så er det jo meget nyttigt at vide at preacher curl med OL stang er en del bedre end alm. EZ curl.. Diverse former for biceps curl er jo alligevel isolationsøvelser, så der bør man da vælge den med den højste EMG måling :smile:

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share