Bundstyrke i bænk


Glud
 Share

Recommended Posts

Som titlen siger, hvilke øvelser kan I anbefale til at øge bundstyrken i bænkpres.

Mit problem "sticking point" er ca fra 5 - 12 cm over brystet, hvis jeg kommer over det skal jeg nok få locket out.

Jeg skal selvfølgelig fokusere på speed, men er der andre øvelser der er gode til øge bundstyrken, måske nogle boardpres fra den angivne højde (skal der i givet fald være pause på boardet?) eller måske alm bænk med lang pause på brystet.

Hvad ville I anbefale?

Link to comment
Share on other sites

Man kunne også køre bænk med benene oppe med skiftene grebsbredde. Man kan naturligvis ikke køre med samme kg. Men når man så spænder op igen har det ikke noget at sige. Efter jeg har kørt det i 14 dage er der kommet betydelig mere fart fra bunden selv på tung løft.

Link to comment
Share on other sites

har samme problem.. de 2 første øvelser kender jeg ikke og kan ikke lige finde dem.. har i en side hvor de findes..?

hvor lang pause skal der holdes i bunden..?

Board pres er bænkpres hvor du en klods (typisk et lille stykke af et bræt) som du lægger på brystet, så når du sænker stangen til i stedet for at komme helt ned til brystet.

Floor presses er bænkpres hvor du ligger på gulvet, så stangen stopper når dine albuer rammer gulvet.

Link to comment
Share on other sites

Man kunne også køre bænk med benene oppe med skiftene grebsbredde. Man kan naturligvis ikke køre med samme kg. Men når man så spænder op igen har det ikke noget at sige. Efter jeg har kørt det i 14 dage er der kommet betydelig mere fart fra bunden selv på tung løft.

Hvad hjælper det at køre med benene oppe? :wink:

Link to comment
Share on other sites

flad på bænken = større rom

Ben oppe = større stabilitet og hårdhed

hvordan kan ben oppe give større stabilitet.. den undrer jeg mig meget over..

EDIT: du mener vel at man så har større stabilitet når man kører ned opspænd, ben nede og alt det der..? ikke når benne er oppe

Edited by søren
Link to comment
Share on other sites

Rigtig gode tips i denne tråd :4thumbup:

Gode forklaringer af boardpress og bænkpres til klods.

Lækkert nok at se en anbefaling af, at bænke med benene oppe :bigsmile:

Henning :showoff:

Flot Henning. Du læser som regel alle træningsråd som fanden læser biblen. Der er ingen der i denne tråd anbefaler, at man bænker med fødderne oppe medmindre vekommende har problemer med sin stabilitet. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Kom til at tænke på: Hvorfor lave opspænd, når det ikke er max man tester, eller til konkurrence..? -hvorfor ikke køre med benene oppe og ligger med helt flad ryk osv. under ens normale træningscyklus, hvor det bare gælder om at øge i styrke - og så engang imellem øve sig i opspænd så, man i hvert fald ikke mister kilo pga. dårligt opspænd?

(har læst og hørt det før, men kan ikke lige komme i tanke om nogen grund)

Link to comment
Share on other sites

Kom til at tænke på: Hvorfor lave opspænd, når det ikke er max man tester, eller til konkurrence..? -hvorfor ikke køre med benene oppe og ligger med helt flad ryk osv. under ens normale træningscyklus, hvor det bare gælder om at øge i styrke - og så engang imellem øve sig i opspænd så, man i hvert fald ikke mister kilo pga. dårligt opspænd?

(har læst og hørt det før, men kan ikke lige komme i tanke om nogen grund)

Der er sikkert mange andre gode grunde, men én af dem er helt sikkert at hvis du ikke køre med opspænd - og korrekt teknink i det hele taget - vil det ikke være naturligt og indøvet. Den dag man er på podiet skulle fokus gerne være på at presse sig selv helt ud, og ikke at ligge og rode rundt med opspænd.

Link to comment
Share on other sites

Pres fra boards under den højde du har sticking point, floor presses og incline press.
Ingenting om stabilitet her :laugh:
Man kunne også køre bænk med benene oppe med skiftene grebsbredde. Man kan naturligvis ikke køre med samme kg. Men når man så spænder op igen har det ikke noget at sige. Efter jeg har kørt det i 14 dage er der kommet betydelig mere fart fra bunden selv på tung løft.
Heller ikke her :laugh:
Hvad hjælper det at køre med benene oppe? :wink:
Jeg vil gå ud fra, at han derved ligger helt fladt på bænken hvilket resultere i længere ROM. :smile:
Heller ikke her :laugh: , men en anden fordel nævnt.
flad på bænken = større rom

Ben oppe = større stabilitet og hårdhed

Først her nævner jfk noget med stabiliteten :bigsmile:
Flot Henning. Du læser som regel alle træningsråd som fanden læser biblen. Der er ingen der i denne tråd anbefaler, at man bænker med fødderne oppe medmindre vekommende har problemer med sin stabilitet. :wink:
Nå er der ikke nogen, der anbefaler benene oppe inden jfk nævner det med stabilitet ?

Og hvad skal det indlæg om, hvordan jeg læser træningsråd bruges til ?

Kan jeg bruge det til noget ?

Kan resten af læserne ?

Og hvorfor skrev du det ?

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Og hvorfor laver du bænkpres uden opspænd ?

Henning :showoff:

Hej, og tak Henning :smile:

Ja, vil gerne prøve noget nyt, nu hvor jeg mere eller mindre har droppet styrkeløft :smile: Har også en lille plan om Mr. fitness 2006 :wink: Har stillet op til stærkmand, styrkeløft, så nu må nævnte være det næste mål :wink:

Ja, der er flere grunde til at jeg køre uden opspænd. Jeg får ikke ret meget ud af at køre med opspænd og så kan jeg jo lige så godt ligge flad på bænken. Synes også at det giver et bedre pump, når jeg skal løfte stangen længere. Til sidst betyder det også, at jeg ligger mere lige på bænken :smile:

vh

Faber

Her er noget, jeg tænkte i den anledning, og det er skrevet af en,

der virkelig ved noget om, og har erfaring i bænkpres. :1356:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share