chin up med en arm for biceps?


jjørgensen
 Share

Recommended Posts

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Med henblik på din rygtræning, vil jeg da klart anbefale dig at smide noget dødløft ind, og evt. også en row-øvelse.

Hvis du så har dødløft, chin-ups og rows, er det faktisk nok til din biceps efter min mening. Men nu er vi selvfølgelig i Maksimal Muskelvækst-forummet, så smid du bare nogle db-curls ind også.

Men siger du at du tager 6*3 gentagelser i én-arm-chin-ups? Det lyder ganske bisset, hvilket bestemt skal forstås positivt.

Link to comment
Share on other sites

Laver du 6x3 chinups med HVER arm? Altså en-arms chins, som i denne artikel? Hvis ja, så er du sej og det er vist meget få herinde der kan det. :cool:

Chins, især med underhåndsgreb er glimrende bicepstræning, hvilket du også burde kunne mærke.

Om det er nok er straks en anden sag, for hvis der ikke sker noget i form af muskelvækst de steder du gerne vil have det, så må du jo lave noget om. I første omgang er det dog ret relevant at høre dig om du tager på, for gør du ikke det, så er betingelserne for muskelvækst markant sværere end hvis du tager på og kroppen dermed er i overskud hovedparten af dagen.

Link to comment
Share on other sites

Du er ond, hvis du kan tage 6x3 one-arm chin-ups :devil: Mht. maksimal muskelvækst, så vil du jo ikke vokse hvis du sagtens kan tage det du gør. Gå i gang med nogle normale chin-ups (selvfølgelig med underhåndsgreb) og smid nogle kg på ryggen, så skal du se løjer :superman:

Edited by Birch
Link to comment
Share on other sites

ja det er nogenlunde som dem i linket jeg tar. jeg tar i forvejen osse dødløft og bb b-o row, og en masse varianter af pullup og chins, så ryggen er fint dækket ind synes jeg. Jeg startede med at træne for 4 år siden da jeg var 15, og har siden taget 25 kg på, hvor af de 12 kg er kommet i 2005. jeg startede med at træne db curls i starten af 2005 hvor jeg kunne tage 10*3 sæt med 10 kg, og tager nu 5*5 med 18-20 kg. men jeg vil gerne komme op på at osse at tage de 5*5 i en arms chins, så hvis i har nogen gode råd så værsgo med at komme med dem tak :4thumbup:

mvh jesper

Link to comment
Share on other sites

ja det er nogenlunde som dem i linket jeg tar. jeg tar i forvejen osse dødløft og bb b-o row, og en masse varianter af pullup og chins, så ryggen er fint dækket ind synes jeg. Jeg startede med at træne for 4 år siden da jeg var 15, og har siden taget 25 kg på, hvor af de 12 kg er kommet i 2005. jeg startede med at træne db curls i starten af 2005 hvor jeg kunne tage 10*3 sæt med 10 kg, og tager nu 5*5 med 18-20 kg. men jeg vil gerne komme op på at osse at tage de 5*5 i en arms chins, så hvis i har nogen gode råd så værsgo med at komme med dem tak :4thumbup:

mvh jesper

Når du allerede kan lave en-arms chins og gerne vil være stærkere i dem, så er det jo bare med at smide vægt på, øge volumen, gøre et eller andet for at gøre træningen hårdere end den er nu.

Link to comment
Share on other sites

ja det er nogenlunde som dem i linket jeg tar. jeg tar i forvejen osse dødløft og bb b-o row, og en masse varianter af pullup og chins, så ryggen er fint dækket ind synes jeg. Jeg startede med at træne for 4 år siden da jeg var 15, og har siden taget 25 kg på, hvor af de 12 kg er kommet i 2005. jeg startede med at træne db curls i starten af 2005 hvor jeg kunne tage 10*3 sæt med 10 kg, og tager nu 5*5 med 18-20 kg. men jeg vil gerne komme op på at osse at tage de 5*5 i en arms chins, så hvis i har nogen gode råd så værsgo med at komme med dem tak :4thumbup:

mvh jesper

Hvis du kan smide et videoklip hvor man kan se det er dig der laver one arm chins, så skal jeg sørge for at du får en kettlebell kvit og frit!

Kenneth Jay, RKC

Kettlebells.Dk

Link to comment
Share on other sites

øvelser med dumbbell vil jeg mene er bedre da du også får lidt wrist flexors ind...(men dem tager du i forvejen, så ved ikke hvad du kan forbedre)

men hvis du tager 6*3 one-arm er det vel bare at se om du ikke kan tage 10*3 i stedet... hvis du er i et center hvor du kan smide nogle vægte på er det vel bare at forsøge sig frem(damn, det må set sygt ud!!!)

ps. lidt tankevækkende at du tager ca 20kg i curls og kan tage 6*3 one arms... jeg tager det samme i curls men kan dårligt tage 10*1 to-arms chins :laugh: (ok, jeg har kun trænet chins i under en måned men stadig!!!)

Link to comment
Share on other sites

Sjovt jeg prøvede faktisk at tage en enhånds Chin Up, og jeg kunne knap nok bevæge kroopen op overhovedet :blink: . En af mine venner som er utrolig muskeløs, og virkelig stærk i forhold til hans alder, kan tage en ½ :w00t:

Så... :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup: for dig, da det er langt de færreste der kan det.

Link to comment
Share on other sites

bruger du din "frie" hånd på nogen måde? (tager du ved dit løftende håndled eller lign)

Hvor lang er din range of motion ca?

For ja, det er godt nok noget af en præstation, må jeg sige! Jeg havde en kammerat engang (smed), der også kunne lave en-arms chins. Men det var så med den anden hånd der havde fat i håndleddet på den løftende arm og så nok en ROM på maks 5 cm.. Så det tager jo lidt af det fede af det! :tongue:

Men hvis du virkelig kan tage fulde (eller næsten fulde en-arm chins), så er det da helt klart at gå igang med enten grease the groove eller density-træning...! :smile:

Link to comment
Share on other sites

:tongue:

hej..

jeg ville lige høre jeres mening om chins til biceps'ne. jeg tar 6*3 på hver arm, og det er stort set den eneste øvelse jeg bruger mest til biceps foruden alm db curls. men ville det være nok med chins? jeg tager osse den med begge arme for rygtøjet.

jesper

hvor meget vejer du?

jeg ligger selv på 83kg og jeg ville måske kunne tage 1 hævning på en meget god dag med sol og vind i ryggen :tongue:

Så det er lyder jo næsten "Supermands-agtigt" :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

ja de første sæt har jeg den anden hånd i lommen eller bag ryggen og hvis det kniber støtter jeg ved at holde på albuen på den arm jeg hiver mig op med. min vægt ligger mellem 62 og 65 kg. jeg kan ikke tage chins med extra vægt på, men jeg laver nogen forskellige kabel øvelser der hvor der ellers køres pull down

Link to comment
Share on other sites

ja de første sæt har jeg den anden hånd i lommen eller bag ryggen og hvis det kniber støtter jeg ved at holde på albuen på den arm jeg hiver mig op med. min vægt ligger mellem 62 og 65 kg. jeg kan ikke tage chins med extra vægt på, men jeg laver nogen forskellige kabel øvelser der hvor der ellers køres pull down

Hmmm, hvis vi siger du vejer 65. Så siger du, at du var 15 for fire år siden, hvilket vil sige du er 19 nu. Endvidere har du taget 25 kg på siden da. Så vejede du 40 kg som 15 årig?? :blink:

Link to comment
Share on other sites

omkring de 40-45 kg i 15 årsalderen. jeg har en fedt % på omkrink 6%. jeg har aldrig følt mig som lille, selvom jeg godt kan se at de 40 kg ikke lyder som meget.

Ikke for at lyde provokerende, men du kan umuligt være mere end 1.50-1.60 med den lave vægt, med mindre du er extrem tynd...

Link to comment
Share on other sites

hej Jjørgensen

Tag et videoklip med webcam, tlf, kamera eller hvad du nu har, lig det op på en server (putfile eller nogle af de andre). Ved korrekt udførsel får du en kettlebell af kenneth (hvilket er et tilbud man ikke bør sige nej til!), og så er jeg sikker på at de fleste her på dette forum vil øse med deres erfaring for biceps træning, så du også ender med at få svar på dit spørgsmål i første indlæg.

Link to comment
Share on other sites

Gælder det alle der kan? :w00t:

For så har jeg da et argument for at tage chins lidt mere seriøst :superman:

Faktisk vil jeg udstede en dusør på 1000 kr til den, der kan skaffe mig noget, jeg har lyst til at bo i. (håber ikke det er mod boardets regler)
Hvem fik så dusøren ?
det gjorde jeg selv. Det var noget jeg scorede gennem Boligzonen på tv2's hjemmeside...
Sådan går det ofte, når der loves noget væk :laugh:

Det er vel naturligt, for de fleste vil helst ikke give noget ud

uden selv at få mere igen :smile:

Eller et andet citat herfra MOL:

"lyder det for godt til at være sandt, så er det som regel også"

Henning :showoff:

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share